vraag

Direct doorschakelen vanuit het buitenland aanzetten

• 5 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 118 x bekeken

Hoi,
Een leuk vraagje:
Als ik in een niet-EU-land "direct doorschakelen" (via de app) instel vanaf mijn tele2 nummer naar een vast Nederlands nummer. Ben ik dan extra kosten kwijt?
(Ik heb een onbeperkt bellen abbonement.)

Direct doorschakelen is als het goed is direct geregeld vanuit het Nederlandse netwerk en loopt dus niet via je mobiel. Maar ik heb dus wel eens gehoord dat als je "direct doorschakelen" instelt vanuit het buitenland, dat het doorschakelen dan via het buitenlandse netwerk gaat en dan gezien kan worden als van en naar het buitenland (niet-EU-land) bellen en de rekening daarvan is niet zo fijn.

Thanks voor de hulp!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt alleen direct doorschakelen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Dat gaat uit jouw belbundel, maar dat is dus onbeperkt in jouw geval. Gesprekken van NL naar bestemmingen in het buitenland moet jij dus bijbetalen. Maar zoals gezegt, daar kun alleen direct naar bellen, niet doorschakelen.
Het activeren van *21 /direct doorschakelen naar een NL nummer heeft geen extra kosten als jij dat vanuit jet buitenland activeert.
Reputatie 3
Badge
Hi,

Wanneer je je mobiel doorschakelt naar een vast nummer en jij bent buiten de EU, betaalt de beller tot aan de grens en jij van de grens naar je mobiel en vanaf mobiel naar het vaste nummer
Dit kost jou geld want het gaat niet van je bundel af.

Gr,

Bernadet
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reacties meer binnengekomen zijn, sluit ik dit topic.
Heb je nog vragen? Kun je een nieuw topic starten

Nog een fijne dag 🙋