beantwoord

Digitenne op Xbox One? + Overstappen naar ander Tele 2 abonnement

• 26 juni 2015
  • 9 reacties
  • 529 x bekeken

Ik geloof dat het niet mogelijk is mijn Tele2 digitenne aansluiting op mijn xbox one te krijgen, of is het mogelijk een ander digitenne kastje te krijgen met hdmi aansluiting?

Ik vermoed dat ik over moet stappen naar een ander abonnement, klopt dat? Is het mogelijk in dat geval gebruik te maken van de volgende aanbieding die ik zie op de Tele2 site; 40mbit internet 25e per maand (eerste 3 maanden 15) + Interactieve TV 12e per maand (eerste 3 maanden 0 euro + ik ga er vanuit dat dit in ieder geval op xbox one kan aangesloten worden). Ik vind het namelijk OK om bij Tele2 te blijven.

Nog een vraag; online.nl geeft aan dat er in mijn gebied max 22 mbit snelheid gehaald kan worden, geld dat dan ook voor Tele2? In dat geval zou een 40mbit abonnement onzinnig zijn.

Hoor het graag 🙂 !!
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 27 juni 2015, 20:14

Hoi skoolen87,

Leuk dat je bij Tele2 wilt blijven! Klopt het dat je met de vraag of je Digitenne op je Xbox wilt kunnen ontvangen bedoelt dat je TV op je Xbox wilt? Ik ben bang dat het niet mogelijk is om Digitenne op je Xbox One te ontvangen. Volgens mij is het wel mogelijk om je Xbox zodanig in te stellen dat deze onze Interactieve TV ontvangers kan bedienen. Hoe dat precies in z'n werking gaat weet ik echter niet.

De afstand tot de centrale is enkel belangrijk om te bepalen welk pakket je kunt afnemen. Ook bij een grote afstand is het theoretisch mogelijk een hoge snelheid te ontvangen. KPN heeft namelijk een gedeelte van hun domein beschikbaar gesteld zodat klanten die ver van de centrale wonen toch een hoge snelheid kunnen krijgen. Ik weet niet of Online deze mogelijkheid ook heeft. Deze techniek is namelijk gedeeltelijk glasvezel.

Er worden in dit topic goede en kritische geluiden kenbaar gemaakt maar totdat er meer informatie omtrent jouw woonsituatie bekend is blijft alles speculeren. Als je het pakket kunt bestellen kan je ervan uitgaan dat het mogelijk is om je een goede snelheid te kunnen leveren!

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goedenavond,

Misschien een beter idee om even met de verkoopafdeling te bellen. Dan word je direct geholpen en hoef je niet telkens op een antwoord van een medewerker hier te wachten (wat overigens wel kan hoor). De verkoopafdeling kan je bereiken door te bellen naar 0800-1602, dit is een gratis nummer!

Veel succes en een fijn weekend! 😉
Reputatie 5
Badge +3
Ga er dan maar vanuit dat die 22 max is.
Tele2 heeft in het verleden nogal hoog van de toren geblazen met 60MB fiberspeed het beginstadium van Vdsl.
Helaas was in het gunstigste geval 30MB haalbaar.
Ze hebben dat later maar "snel" verlaagd naar 50 en zelfs 40, dus,.
Reputatie 7
Badge +5
Heb je de postcodecheck al gedaan of een dsl verbinding mogelijk is ?
https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/

Wat Help2014 schrijft is leuk maar verwarrend, jij wilt een optie géén tot 40Mb dan kun je geen 22Mb krijgen op een abbo tot 20Mb, lijkt me logisch.
Een tot 20Mb abbo is sterk afhankelijk van de afstand of je daar genoeg aan zou kunnen hebben, die meet je hier.
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Een XBOX icm digitenne lijkt me niet een echt handige keus.
Reputatie 5
Badge +3
De postcodecheck is helaas verre van betrouwbaar, blijkt maar weer,.niks verwarrend aan,..
De snelheden die tele2 vaak hanteert, zijn in de praktijk verre van haalbaar, Online is daarin meer realistischer, is mijn mening.
Komt nog bij dat tele2 het televisiesignaal belast op de uitgestuurde bandbreedte, dus veel internetsnelheid gaat daar aan verloren, het bekende stotterende signaal is daar helaas debet aan.
De tele2 techniek is echter verouderd, of vertel ik nu iets nieuws,..:P
Reputatie 7
Badge +5
No comment 🆒
Reputatie 7
Badge +4
Het (KPN) digitenne product, dat Tele2 ook wederverkoopt, maakt geen gebruik van je ADSL aansluiting maar pluk je het digitale signaal met een antenne uit de lucht.

Het TV signaal gaat dus niet af van je internet snelheid. Bij interactieve televisie, waar het TV signaal door ONLINE, KPN , Tele2 etc. over de ADSL/VDSL lijn wordt geleverd gaat wel af van je internet snelheid.
Badge +4
Hoi skoolen87,

Leuk dat je bij Tele2 wilt blijven! Klopt het dat je met de vraag of je Digitenne op je Xbox wilt kunnen ontvangen bedoelt dat je TV op je Xbox wilt? Ik ben bang dat het niet mogelijk is om Digitenne op je Xbox One te ontvangen. Volgens mij is het wel mogelijk om je Xbox zodanig in te stellen dat deze onze Interactieve TV ontvangers kan bedienen. Hoe dat precies in z'n werking gaat weet ik echter niet.

De afstand tot de centrale is enkel belangrijk om te bepalen welk pakket je kunt afnemen. Ook bij een grote afstand is het theoretisch mogelijk een hoge snelheid te ontvangen. KPN heeft namelijk een gedeelte van hun domein beschikbaar gesteld zodat klanten die ver van de centrale wonen toch een hoge snelheid kunnen krijgen. Ik weet niet of Online deze mogelijkheid ook heeft. Deze techniek is namelijk gedeeltelijk glasvezel.

Er worden in dit topic goede en kritische geluiden kenbaar gemaakt maar totdat er meer informatie omtrent jouw woonsituatie bekend is blijft alles speculeren. Als je het pakket kunt bestellen kan je ervan uitgaan dat het mogelijk is om je een goede snelheid te kunnen leveren!

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Helemaal super. Inmiddels overgestapt naar volle tevredenheid. Het enige dat nog niet werkt is OneGuide.. Verkeerde zenderindeling. Hier heb ik een andere post over dus deze kan gesloten worden.
Badge +4
Goed om te horen skoolen87! Topic is gesloten!
Groetjes Maurice