DigiD SMS-bericht niet ontvangen

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo kan iemand mij alsjeblieft helpen ? Ik probeer nu al een tijdje in te loggen op mijn digid maar dat lukt niet omdat ik geen sms'jes binnen krijg!
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 Reacties

Heb hetzelfde probleem. Wanneer ik probeer in te loggen via digid op een overheidssite, ontvang ik geen sms met inlogcode. Iemand een oplossing?
Ik heb dit probleem ook..
Reputatie 2
Badge
Hi allemaal,

Ik krijg vandaag meerdere meldingen over dit probleem. Kunnen jij aangeven vanaf wanneer dit probleem speelt?

@kerstin
Ik wil je vragen om je klantnummer te vermelden in je profiel, ik kan dan stappen voor je ondernemen!
JeroenK van Tele2 schreef:

Hi allemaal,

Ik krijg vandaag meerdere meldingen over dit probleem. Kunnen jij aangeven vanaf wanneer dit probleem speelt?

@kerstin
Ik wil je vragen om je klantnummer te vermelden in je profiel, ik kan dan stappen voor je ondernemen!

Ik ondervind dit probleem sinds gisteravond.
Ik heb hier nu al een tijdje last van .. ik vroeg me vriend om me een smsje te sturen maar die krijg ik ook niet binnen.
Reputatie 2
Badge
Dank voor de reacties iedereen!

We hebben onderzoek gedaan en hieruit is gebleken dat het probleem niet door ons netwerk wordt veroorzaakt.
Mocht het probleem zich nog voordoen neem dan contact op met DigiD.

Ik zou graag een reactie ontvangen als het probleem zich in de aankomende dagen nog steeds voor doet!
Bij mij ook hetzelfde
Ik heb helaas het zelfde probleem en is nog niet verholpen. Van DigiD kan ik ook geen SMS berichten ontvangen, maar van andere gewone 06 nummers ook niet...
Hallo jeroen

Het ligt bij mij niet alleen aan DigiD! Ik krijg ook geen smsjes van 06 nummers binnen! Ik kan zelf wel een smsje sturen maar als iemand daar op reageerd komt het niet binnen. Hoe kan dit nou? Heb hier al een tijdje last van.

Mvg
Reputatie 2
Badge
Hi,

Hebben jullie de simkaart al getest in een ander toestel? We willen graag uitsluiten of dit probleem door de simkaart of het toestel wordt veroorzaakt.

Ik wacht het antwoord af!

Hi,

Hebben jullie de simkaart al getest in een ander toestel? We willen graag uitsluiten of dit probleem door de simkaart of het toestel wordt veroorzaakt.

Ik wacht het antwoord af!

Simkaart in ander toestel geeft het zelfde probleem, ik blijf op de verschillende toestellen wel smsjes ontvangen behalve die van digid.

We hebben onderzoek gedaan en hieruit is gebleken dat het probleem niet door ons netwerk wordt veroorzaakt.

Ik zou graag een reactie ontvangen als het probleem zich in de aankomende dagen nog steeds voor doet!

Ik heb contact met DigiD opgenomen, ze hebben dan tegen mij gezegd dat het aan jullie lag. Aan wie ligt het nou ? 😅
Mariacdsf schreef:

Ik heb contact met DigiD opgenomen, ze hebben dan tegen mij gezegd dat het aan jullie lag. Aan wie ligt het nou ? 😅

.

Ook ik heb contact gehad met DigiD en zij suggereren inderdaad dat het (waarschijnlijk) aan Tele2 ligt. Omdat ik met een andere provider en telefoonnummer wel de desbetreffende sms'jes krijg.

Hopelijk lost dit probleem zich snel op !
Jep dit ligt aan Tele2, ik kan geen SMSjes ontvangen van zowel DigID als ING als payinfo.nl. Ik begrijp niet zo goed dat Tele2 de conclusie trekt dat het een probleem van DigID is??
Ik krijg ook nog steeds niks binnen van DigiD
Reputatie 4
Badge +4
Ik krijg sms van ing en digid wel binnen. Gebruiken jullie een origineel Tele2 nummer (start 0640 of 0636) of een geimporteerd nummer. En in dat laatste geval, wie is de originele provider? (Die moet de smsjes doorsturen). Als niet weet hoe je dat uitzoekt, kijk dan even bij het nummerregister van de acm of zet hier de eerste cijfers van je nummer op het forum. Dan kijken we of daar een logica is.
Mijn eerste twee cijfers zijn (06)37
Mijn eerste cijfers zijn (06)37, maar ik ben in 2016 wel overgestapt van Ziggo mobiel naar Tele2.

Echter heb ik afgelopen februari wel gewoon gebruik kunnen maken van de smsdienst van DigiD.
Reputatie 2
Badge
Dank voor reacties!

We zijn op het moment hard aan het wordt om de oorzaak van dit probleem te achterhalen.
Zodra er een oplossing is zullen we deze hier plaatsen!

Excuses voor het ongemak.
ik heb ook een 0637 nummer
Reputatie 4
Badge +4
Ah.. Nu komen we ergens.. Via ACM zie je dat 0637 nummer toebehoren aan Teleena. Dit is het bedrijf dat tot voor kort de Ziggo klanten op het Vodafone netwerk bediende. Blijkbaar is er bij de migratie van die nummers naar Vodafone iets niet goed gegaan en stuurt Teleena die smsjes "van internet" niet meer juist door naar de nieuwe providers wat zij nog steeds moeten doen omdat die originele nummers op hun naam staan.

Is er al oets bekend. Ik heb ook een 0637 nummer...

DigiD en Argenta Bank komt niet binnen....
Reputatie 2
Badge
Hi allemaal,

Op het moment is onze technische afdeling bezig om het probleem op te lossen voor onze klanten van wie het 06-nummer begint met 0637.
Helaas kan ik het op moment nog niet zeggen wanneer het probleem is opgelost.

Als er updates zijn dan zal ik deze hier plaatsen.

@Remiie jouw nummer begint niet met 0637, uiteraard werken we ook voor jouw nummer aan een oplossing!
Ik ben vandaag over gezet van T-mobile naar Tele2. Ik ontvang ook totaal geen smsjes. Wel kan ik sms versturen. Mijn vrouw heeft mij een sms gestuurd, niet ontvangen. Zelfde voor Whatsapp en Wire. Mijn nummer begint met 06123

Hoe wordt dit opgelost?

Vriendelijke groet
Hoop maar dat het voor de 30ste geregeld is anders ben ik de sjaak..... 😞