vraag

Dekkingsklacht indienen

  • 21 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 395 x bekeken

Reputatie 5
Badge

Beste Tele2 moderators,

 

Waar kan ik een dekkingsklacht indienen? Heb in een bepaalde gebied sinds de overstap naar het T-mobile netwerk van Tepe2 superslecht bereik tot niet. Voorheen had ik 4 a 5 streepjes 4G+ en nu maar 4G met vaak 1 tot 0 of 2G of noodoproep.


14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De Tele2 frequenties worden overal in het T-Mobile netwerk geïntegreerd en dat zal eind van het jaar overal gebeurd zijn. Wellicht is dat op die locatie nog niet het geval. Ook kan het zijn dat er geen antenne in de buurt staat. In beide gevallen kan een moderator een melding voor je maken.

Reputatie 5
Badge

De Tele2 frequenties worden overal in het T-Mobile netwerk geïntegreerd en dat zal eind van het jaar overal gebeurd zijn. Wellicht is dat op die locatie nog niet het geval. Ook kan het zijn dat er geen antenne in de buurt staat. In beide gevallen kan een moderator een melding voor je maken.


Het grappige is dat op de zelfde de Tele2 mast actief stond, dus ze hingen allebei in dezelfde mast en de locatie tot de mast is niet super ver. Toch is het bereik in dat dorp drastisch omlaag  van super tot bijna helemaal niks.

Reputatie 7
Badge +1

De Tele2 frequenties worden overal in het T-Mobile netwerk geïntegreerd en dat zal eind van het jaar overal gebeurd zijn. Wellicht is dat op die locatie nog niet het geval. Ook kan het zijn dat er geen antenne in de buurt staat. In beide gevallen kan een moderator een melding voor je maken.


Het grappige is dat op de zelfde de Tele2 mast actief stond, dus ze hingen allebei in dezelfde mast en de locatie tot de mast is niet super ver. Toch is het bereik in dat dorp drastisch omlaag  van super tot bijna helemaal niks.

Dat kan heel goed met de gebruikte (voormalige Tele2) frequenties te maken hebben, die aan het T-Mobile netwerk worden toegevoegd. Het kan natuurlijk ook zijn dat een mast een upgrade krijgt en er werkzaamheden zijn.

Reputatie 5
Badge

De Tele2 frequenties worden overal in het T-Mobile netwerk geïntegreerd en dat zal eind van het jaar overal gebeurd zijn. Wellicht is dat op die locatie nog niet het geval. Ook kan het zijn dat er geen antenne in de buurt staat. In beide gevallen kan een moderator een melding voor je maken.


Het grappige is dat op de zelfde de Tele2 mast actief stond, dus ze hingen allebei in dezelfde mast en de locatie tot de mast is niet super ver. Toch is het bereik in dat dorp drastisch omlaag  van super tot bijna helemaal niks.

Dat kan heel goed met de gebruikte (voormalige Tele2) frequenties te maken hebben, die aan het T-Mobile netwerk worden toegevoegd. Het kan natuurlijk ook zijn dat een mast een upgrade krijgt en er werkzaamheden zijn.


Heel toevallig waren er van de week in dat gebied werkzaamheden, maar na de werkzaamheden nog steeds even slecht bereik. Ik snap wat je bedoelt met de frequenties en banden etc. Als we het over de Veluwe hadden snapte ik wel dat het bereik minder was, maar daar verwacht je dat het bereik gewoon goed moet zijn. Kijk had ik 1 of 2 streepjes bereik binnen en kon ik er wat mee dan had ik niks gezegd, maar een appje versturen kan niet eens. Ik moet letterlijk naar buiten gaan en dan nog is het lastig. Helaas moest ik telefonisch te lang in de wacht staan en de chat van Tele2 werkt niet, constant standaard antwoord en krijg geen live medewerker waar ik dit bij kan melden.

Reputatie 7
Badge +4

Als ze de dekking niet kunnen verbeteren, dan kun je vast het abonnement zonder opzegtermijn beëindigen. Eventueel toestel abonnement moet je dan wel in 1 keer betalen.

Reputatie 7
Badge +1

We hebben wel een paar gevallen op het forum gehad waarbij het een paar dagen tot wel drie weken duurde voordat het weer echt lekker werkte, maar het is niet gezegd dat jouw geval hetzelfde is. Zoals gezegd kan een moderator een melding maken voor de netwerk specialisten.

Reputatie 5
Badge

We hebben wel een paar gevallen op het forum gehad waarbij het een paar dagen tot wel drie weken duurde voordat het weer echt lekker werkte, maar het is niet gezegd dat jouw geval hetzelfde is. Zoals gezegd kan een moderator een melding maken voor de netwerk specialisten.


Ja dat wou ik ook laten doen.

@Cas van Tele2

 

@Rox van Tele2 

Reputatie 5
Badge

We hebben wel een paar gevallen op het forum gehad waarbij het een paar dagen tot wel drie weken duurde voordat het weer echt lekker werkte, maar het is niet gezegd dat jouw geval hetzelfde is. Zoals gezegd kan een moderator een melding maken voor de netwerk specialisten.


Ja dat wou ik ook laten doen.

@Cas van Tele2

 

@Rox van Tele2

@Cas van Tele2 @Rox van Tele2 

Is het al in behandeling genomen of? ik heb niks meer vernomen.

Reputatie 5
Badge

Hey @simnlru,
Goed dat je dit hier aankaart, want we kunnen deze feedback goed gebruiken! Allereerst mijn excuses voor het late reageren. Ik ga dit meteen oppakken!
Dit is een case die ik moet doorzetten naar de technische dienst. Hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig.

  • Op welke locatie ervaar je het minder goede bereik?
  • Heb je dit continu of is het af en toe?
  • Welk toestel gebruik je?
  • Heb je je simkaart in een ander toestel geprobeerd, wat gebeurde er?
  • Heb je een ander nummer waarop de technische dienst jou kan bereiken (dit mag je in een privébericht sturen)?

Ik weet dat jij een ervaren gebruiker bent en dat je verstand hebt van mobiele telefonie. Maar heb je de troubleshoot doorgenomen in dit topic?
Graag hoor ik van je zodat ik dit kan oppakken met de collega’s van de technische dienst. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Reputatie 5
Badge

Hey @simnlru,
Goed dat je dit hier aankaart, want we kunnen deze feedback goed gebruiken! Allereerst mijn excuses voor het late reageren. Ik ga dit meteen oppakken!
Dit is een case die ik moet doorzetten naar de technische dienst. Hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig.

  • Op welke locatie ervaar je het minder goede bereik?
  • Heb je dit continu of is het af en toe?
  • Welk toestel gebruik je?
  • Heb je je simkaart in een ander toestel geprobeerd, wat gebeurde er?
  • Heb je een ander nummer waarop de technische dienst jou kan bereiken (dit mag je in een privébericht sturen)?

Ik weet dat jij een ervaren gebruiker bent en dat je verstand hebt van mobiele telefonie. Maar heb je de troubleshoot doorgenomen in dit topic?
Graag hoor ik van je zodat ik dit kan oppakken met de collega’s van de technische dienst. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Hoi @Cas van Tele2 ,

Ik heb je een Privébericht gestuurd!

Reputatie 5
Badge

Beste @Cas van Tele2 ,

 

Naar aanleiding van de backoffice tele2 mail (helaas heb ik ze niet te woord kunnen staan...) en mijn privérive bericht net naar jou hier de resultaten (wat lukte want vaak niet eens mogelijk zo slecht helaas) van de gevraagde screenshots (paar tijdens het testen gemaakt en daarna).

 

Helaas geen test meer kunnen vinden voor de uitschakeling van de Tele2 mast, maar weet nog wel dat dit boven de 50mbps was (wat ik me nog herinner). Zoals je ziet @Cas van Tele2 is dit gewoon niet werkbaar, kan je dit terug communiceren naar de backoffice/netwerk specialisten.

Reputatie 5
Badge

@Cas van Tele2 Vreemd genoeg stond mijn telefoon gewoon aan en heb ik geen inkomende oproep gezien. Maar dat terzijde is dit wel erg balen, zeker omdat in de niet dodehoek de dekking ook niet super is. Vreemd dat er niks aan gedaan gaat worden de komende tijd, Tele2 had wel op elke plek een gerichte straal waarbij de dekking gewoon super was, als het bekend is dat de dekking slecht is lijkt me toch dat er in een plan van aanpak cruciale punten worden aangepakt?

Reputatie 7
Badge +4

Tja, inderdaad jammer, maar je hoeft dus je contract niet uit te dienen. Zonder opzegkosten overstappen is hun alternatief voor masten bouwen, en dan heb jij gelijk 4g in Europa! 2 problemen in 1 klap opgelost.

Reputatie 7
Badge +1

Kijk wel even op antenne kaart en vraag buren welke provider wel goede dekking heeft in jouw woonplaats. Helaas heeft elke provider blind spots in haar dekking, het is maar net waar je wel en niet dekking wenst.

Reageer