beantwoord

De dagen tussen twee abonnementen in.

• 6 maart 2019
  • 32 reacties
  • 891 x bekeken

Ik heb per 5 april een abo bij tele2 en zit tot 22 maart bij vodafone. Hie zit het nu met de tussenliggende dagen? Heb ik dan wel gewoon telefoon en merk ik wat van de overschakeling?
icon

Beste antwoord door WhTurner 6 maart 2019, 13:58

Is dit een overstap met nummerbehoud? Dat is namelijk zo geregeld dat het Tele2 abonnement ingaat op de einddatum van je Vodafone abo. Dat zou is de bevestigingsmail van de overstap moeten staan.
Of heb je zelf Vodafone opgezegd, en een abo. bij Tele2 genomen? Dat zit je in de tussentijd zonder verbinding. 😭
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je abonnement blijft actief bij Vodafone totdat de nummerportering is uitgevoerd op 5 april.
Waarschijnlijk heb je gisteren pas nummerbehoud aangevraagd en Vodafone rekent 1 maand opzegtermijn.
Is dit een overstap met nummerbehoud? Dat is namelijk zo geregeld dat het Tele2 abonnement ingaat op de einddatum van je Vodafone abo. Dat zou is de bevestigingsmail van de overstap moeten staan.
Of heb je zelf Vodafone opgezegd, en een abo. bij Tele2 genomen? Dat zit je in de tussentijd zonder verbinding. 😭
Ik heb tele2 het abbo op laten zeggen, dus dan zou het het opzegtermijn betreffen van vodafone begrijp ik. Het abbo bij vodafone gaat dus nog een maand, eindigd eigenlijk 22 maart,
door (opzegtermijn) met dezelfde kosten als bestaande abbo?
Reputatie 7
Badge +5
Als je je nummer laat porteren dan zou het naadloos op elkaar over moeten lopen en niet een week zonder verbinding moeten komen te zitten.
Oke ik kan nu niet meer doen als hopen dat alles goed gaat begrijp ik. Ik kan namelijk in verband met mijn werk niet zonder telefoon!
Reputatie 7
Badge +5
Wacht even voor de zekerheid totdat Tele2 hier reageert, dan kunnen ze er naar kijken en je van de nodige info voorzien.
Maar zoals gezegd als Tele2 je nr porteerd dan zou dat goed moeten gaan.
Wil niet zeggen dat het goed gaat want ik heb daar geen zicht op, maar zo hoort het te werken (nr porteren)
En vul je Forum profiel in plus klant nr, dan kan een medewerker daar naar kijken, dat gaat sneller dan wachten op een reactie.
Reputatie 7
Badge
Als je nummerportering hebt aangevraagd, dan neemt Tele2 contact op met je oude provider en laat Tele2 je de exacte data van de overstap weten, zodra je oude provider heeft laten weten per welke datum je nummer wordt vrijgegeven. Je krijgt dus vanzelf per sms te horen welke datum dat wordt. Je blijft ondertussen bereikbaar en betaalt niet dubbel.
Reputatie 6
Badge +1
Op de dag van portering krijg je een SMS van Tele2 dat je nummer is overgenomen. Dan pas stop je de nieuwe SIM in de telefoon.
Reputatie 2
Wat leuk dat je overstapt naar ons ?
Wij nemen jouw nummer over en dan stopt je Vodafone en begint je Tele2 abonnement. Je ontvangt inderdaad een sms van ons met een datum waarop we je nummer overnemen. Op die dag kun je je Tele2 simkaart in je toestel stoppen.
Tot dat we je nummer overgenomen hebben, ben je nog klant bij je huidige provider en betaal je de abonnementskosten aan Vodafone. Je komt niet zonder aansluiting te zitten en ook niet met dubbele kosten.

Mocht je nog vragen hebben, helpen we je graag.

Al vast welkom bij Tele2

Gr, Bernadet
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb alleen een toestel gisteren ontvangen, Sansung S9, en er staat Pools op de buitenkant op. Heb het doosje nog niet open gemaakt, denk eerst even navragen. Zou dat een Pools toestel zijn en zo ja levert dat problemen op? Mijn is namelijk uitdrukkelijk gezegd dat ik een toestel uit Benelux zou krijgen!
Reputatie 7
Badge +4
@Chanjelte18 Waar heb je jouw abonnement en telefoon besteld?
Bij gsmsale, van te voren geinformeerd en ze verzekerde mij dat het toestel uit Benelux zou komen. Tele2 ook nog gebeld en die zeiden waar wij zaken mee doen die bedrijven zijn goed!
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat behoort goed te gaan, maar als ze dan toch een Pools toestel leveren gaat het dus niet goed! Dat is waarschijnlijk toch waarom GSMsale wat goedkoper kan zijn dan rechtstreeks bij de provider.

Maar je kunt even kijken hoeveel last je ervan hebt. Het voornaamste is dat bellen over 4G en bellen over wifi ondersteund wordt. Dat schermt Samsung namelijk af in toestellen die niet voor de NL markt bestemd zijn als je er een Tele2 sim in stopt.
Hoe je dit kunt controleren? Heel makkelijk.. Stop de Tele2 simkaart erin en zorg dat je wifi uit staat. Dan zie je het 4G incoon rechtsboven. Bel dan je voicemail 1233 en kijk of tijdens het gesprek je 4G behoud, of dat je dan 3G/ H+ ziet verschijnen en als je ophangt je weer 4G ziet. In dat laatste geval is je toestel niet geschikt voor de NL markt en moet je GSmsale daarmee confronteren. Nu kun je nog bellen over 3G, maar dat houdt een keer op en bellen over wifi, ook zo'n handige functie zal dan ook niet werken.
Oke ik ga straks thuis kijken, bedankt voor het antwoord
Reputatie 7
Badge +5
Als ik een BeNeLux model bestel en ik kreeg een poolse dan stuurde ik hem terug.
Maar goed ik ben de T.S. niet.
Reputatie 6
Badge +1
Idd, ook met OTA Android updates kan het mis gaan. Wat staat er exact op Pools, Polish Polska edition??
Aan de buitenkant van de doos staat namelijk samsung electronics polska, warszawa, polska. Bij samsung nagevraagd op imeinummer en dit is inderdaag een pools toestel. Dit terwijl ons bij gsmsale beloofd in dat we een benelux toestel ziuden krijgen en ook tele2 zei dat bedrijven waar ze mee werken betrouwbaar zijn. Zou tele2 hierop willen reageren?
Reputatie 5
Badge +1
Tele2 kan vermoedelijk pas maandag morgen reageren. Waarschijnlijk is er nu niemand. Het snelste gaat het als je maandag morgen belt!
Oke zal maandagmorgen tele2 bellen. Samsung zei dat het poolse toestel hetzelfde is als een nederlands toestel en dat ik er dus geen last van zal hebben. De vraag is dus of dat waar is?
Reputatie 7
Badge +5
Jeśli Samsung tak powie, to będzie.
Reputatie 6
Badge +1
Tja als het hetzelfde zou zijn zijn er geen landen gebonden toestellen bestaan. Met dingen als garantie en software updates kan het net iets anders lopen dan bij een Benelux model. Maar een leugenachtige verkoper die zegt bnl te leveren staat al met 0-1 achter.
Heb vanmiddag contact opgenomen met gsmsale en zeggen dat het een vergissing is en dat we kunnen ruilen voor een benelux telefoon. Dus wachten even af of dat waar is.
Reputatie 6
Badge +1
Dan flashen zij er de Benelux firmware op. Hier staat de laatste NL en BE versie Android Pie voor de S9 genoemd.
https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsung-galaxy-s9-android-9-0-pie-update-nederland/
Reputatie 7
Badge +5
Wat zij dan vervolgens ermee doen is niet interessant voor de T.S., en ook al gebeurt dat dan hoort er ook een ander doosje bij en het IMEI nr klopt dan ook niet want daar is het een en ander aan verbonden.

Het is voor de T.S. veel interessanter dat ze een BeNeLux model krijgt.
Reputatie 7
Badge +2
Ehm, op doosjes van Huawei toestellen die je in Spanje koopt staat gewoon Huawei Netherlands bla bla bla... Niet omdat ze daar Nederlandse toestellen verkopen maar omdat Huawei Nederland de importeur is.

@Chanjelte18 in de doos van je toestel heb je allerijl codes en nummers, eentje daarvan is de sku code, die wordt gevormd met de model nummer + land code +kleur coee.

Begint met iets van SM-G969F.... En nog wat letters achter, kun je die achterhalen en hier vermelden?

Je kunt ook een foto van plaatsen, zolang de IMEI nummer en Serie nummer (S/N) niet zichtbaar staan.

Anywho, Samsung werkt in de S en Note lijn steeds meer met "internationale software variant" (technische een multi-csc genoemd), dat betekent dat je toestel zou de software van de land/provider van de simkaart die je gebruikt draaien. Ook kwa garantie is het geen probleem, sowieso omdat de verkoper degene is die aanspreekbaar is voor garantie, tweede omdat Samsung repareert in NL andere EU modellen zonder problemen.