beantwoord

dataverbruik met alleen een Bel/SMS abonnement

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 Reacties

Binnen EU is het 60 euro. Het lijkt me geen slecht idee om een waarschuwing te sturen naar mensen zonder databundel op het moment dat deze wel data aan het verbruiken zijn. Hun productontwikkeling is al subliem vinden ze zelf, ze cashen liever meteen dan nog verder te ontwikkelen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet wat jouw bron is Karin, maar ik heb dit van de rijksoverheid site:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon
Daar staat 50 euro genoemd!
Www.bellen.com daar staat tarief bellen buitenland Tele2 wereldwijd limiet 60.50
Ok binnen de EU is het 50 euro. Je hebt gelijk. Jammer dat de limiet bij Tele2 op 250 euro staat en zelfs nog hoger kan uitvallen.
Reputatie 7
Badge +4
250 euro is niet alleen voor internet. Het is een kredietlimiet beperking. Als je veel 09xy nummers belt of op "de voice of holland SMS stemt " kun je ook niet meer dan 250 euro verbellen / smsen. Ik begreep wel dat als je een goed betaal verleden hebt je dit bedrag kan verhogen. Er zijn mensen die meer 09xy of sms diensten of veel internet willen gebruiken.
Klopt dat is een krediet limiet . Mensen zonder databundel worden afgesloten zodra ze dit limiet bereiken en krijgen dat bedrag in rekening gebracht. Het kan inderdaad op verzoek worden aangepast. Maar laten we on topic blijven. Het ging er hier over dat Siebel beweerde dat klant sms behoorde te krijgen Na 15 mb verbruikt te hebben Siebel is Tele2 medewerker die op het forum in zijn vrije tijd aanwezig is . Klant kreeg dit ook via klantenservice te horen.
De uitzonderingen die jij noemt, Eric, daarop baseert Tele2 zijn "kutsmoes" (sorry geen ander woord dat de lading dekt) dat ze juist als service dit hoge bedrag hanteren! Maar daarmee halen ze dus bij de goedkope abo's zonder internet alle inkomsten binnen! Ik heb de "community manager" van Tele2 (ja maartje) hierover telefonisch persoonlijk gesproken, al een hele tijd geleden, en ook zij beroept zich op het feit dat internet toch echt aan moet staan voor noodgevallen, en dat er toch een bescherming is van 250 euro. Dat bedoel ik dus met "kutsmoes". Zeker nu verlaging van de snelheid mogelijk is per aansluiting zou toch in ieder geval iedereen met een alleen bellen/sms abo hier de verlaagde snelheid, moeten krijgen. Daarmee zijn die zogenaamde "noodgevallen" afgedekt.

Er is maar EEN reden dat Tele2 dit probleem niet allang heeft opgelost en dat zijn de makkelijke inkomsten !

En nog iets Eric. Dat 0900 gebruik waar jij steeds op terug komt kun je zelf wél blokkeren bij de bron. Dus dat hoef je niet op je telefoon te doen. Mobiel data uitzetten op je telefoon kan weliswaar, maar je kunt het niet via Tele2 regelen, hetgeen de enige robuuste bescherming zou zijn. Dat je bijvoorbeeld bij wisselen van je telefoon niet plotseling weer met een hoog verbruik wordt geconfronteerd, of dat bijvoorbeeld klasgenoten van je zoon of dochter je telefoon weer deblokkeren voor mobiele data.

Het komt teveel voor, en er worden hoge rekeningen betaald zonder te klagen. Het topje van de ijsberg op het forum zegt genoeg, hoe schrijnend deze situatie is !!
De maximumprijzen per minuut in de link van eric zijn exclusief BTW. Bij de 50 euro staat dat niet, maar 50 euro exclusief BTW = 60,50 euro inclusief BTW. 🆒
En zo zitten we weer op het juiste bedrag van Karin.
En zo wachten we nog steeds verder op een antwoord op onze vraag naar aanleiding van een bewering van Siebel .
Moet er sms verzonden worden naar klant met alleen bel/ sms bundel wanneer deze 15 mb verbruikt heeft?
Simpele vraag .....maar lijkt moeilijk te beantwoorden. Wie van Tele2 weet het juiste antwoord? ?????????
Tele2 zwijgt.... waarschijnlijk instructie om niet meer op "aanvallende berichten" te reageren. Hoort bij de cursus van dat "balen" en "o wat vervelend"......🆒
Ik las in het topic van Tanja Blom dat Herman ook al schreef over verplichting voor providers om berichtgeving te sturen bij ongewenst data verbruik. Ben benieuwd hoe een en ander opgelost is voor ts . Wel fijn voor Siebel dat hij zo goed beschermd wordt tegen de grote mensenwereld . Past goed in het nieuwe systeem. Een systeem waarin niets meer schijnt te werken waar niets meer kan en waar alleen nog gebaald wordt. We zijn hier in het land der blinden, waar eenoog blijkbaar koning is.........
Reputatie 5
Badge +4
@Karin303,

Bij de weblink waarin @eric in berichtnummer 27 v.d. topic verwijst naar de website van de Rijksoverheid, staat het antwoord op jouw vraag vermeld.

Ik citeer van de website van De Rijksoverheid:

Heeft u na 1 januari 2013 een nieuw contract afgesloten of uw contract vernieuwd? Dan krijgt u altijd een waarschuwing als u het eind van uw databundel nadert. Bijvoorbeeld wanneer u 80% of 90% van uw bundel heeft verbruikt. Meestal stuurt de aanbieder hiervoor een sms. Bij echt oude contracten (ruim voor 1 januari 2013) krijgt u niet altijd een waarschuwings-sms.
Met een abonnement zonder databundel wordt u minimaal 1 keer actief geïnformeerd bij overschrijding van een vooraf afgesproken bedrag of datavolume.

Vroeger was bij Tele2 het afgesproken data-volume : 15 MegaByte bij abonnementen zonder data-bundel.

Maar Tele2 verstuurt al zeker achttien maanden geen waarschuwings-sms-berichten meer aan klanten zonder data-bundel. Dus met een alleen bellen/sms-abonnement.

Het beste advies dat je aan klanten met dit soort onverwacht data-verbruik kunt geven, is om over te stappen naar een andere telecom-provider. Er zijn er genoeg waar bij alléén bellen/sms-abonnementen data-verbruik absoluut onmogelijk is.
KPN, Simyo, Hi, Telfort, T-Mobile, Simpel en Vodadone om slechts enkele te noemen.

Succes!

Herman Haasnoot
Dank je wel Herman
De goede raad die je geeft breng ik al volop in praktijk hoor. Er zijn tegenwoordig wel meer redenen om dat te adviseren.
Tele2 heeft dus niet de verplichting een sms te sturen ? Of doen ze het alleen niet? Wanneer TS te horen krijgt dat hij omdat Tele2 geen sms stuurde een vergoeding kan vragen lijkt me dat er een verplichting is toch? Ook gezien het feit dat Tele2 weigert te antwoorden heb ik dit sterke vermoeden. Zouden ze anders niet onmiddellijk ontkennend hebben geantwoord?

Groet Karin
Berichten aanpassen vanwege taalgebruik, maar verder blijven zwijgen.......... ZUCHT
Aragorn schreef:

Berichten aanpassen vanwege taalgebruik, maar verder blijven zwijgen.......... ZUCHT

Volgende week horen we het wel Aragorn, als de termijn van 10 dagen verstreken is ...........