Dataverbruik in het buitenland?

Op dit moment ben ik op vakantie in Dubai. Ik heb mijn mobiele netwerk al sinds het begin van de vakantie uit staan en ook de roaming staat uit. Toch krijg ik een sms dat ik data aan het verbruiken ben?! Ik heb al die tijd op WiFi gezeten. Ook mijn vriend heeft hetzelfde gehad. Op dit moment heb ik in de app (nog?) geen buiten de bundel kosten gemaakt, maar wil niet voor verassingen komen te staan bij terugkomst...

icon Beste antwoord door Arjan van Tele2 6 augustus 2018, 08:54

Hoi Roos1995

Welkom op het forum van Tele2.

We zullen toch even moeten afwachten totdat je factuur beschikbaar is , dan kan ik kijken wat er aan de hand was..

Fijne dag,

Arjan

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Roos,

Als eerste enjoy the UAE, je maak me nu jaloers 😋

Het kan zijn dat door de storing van de afgelopen dagen, je die bericht onterecht hebt ontvangen.

Maar dat weten we niet zeker, buiten de bundel kosten komen niet in real time op mijn Tele2 maar zou in paar uurtjes wel zichtbaar moeten zijn.

Kijk nogmaals dat je roaming en data gegevens uit staat.

Als je niet verwacht om gebeld te worden, kun je zelfs je simkaart eruithalen en misschien een lokale simkaart kopen? Virgin biedt goede prijzen aan en hebben ze door de weeks delivery.
Reputatie 6
Badge
Heb je het toevallig over de welkomst sms die je ontvangt als je in een ander land arriveert? De tekst kan wat krom zijn. Wat staat er precies? (Die sms ontvang je ongeacht of je wel of geen data verbruikt.)
Dit kreeg ik! Ik heb nog even gekeken maar er is tot nu toe nog niks afgeschreven via de app. Ik ben alleen in Dubai gebleven tijdens de vakantie en nu nog steeds.

@Rena Chan sorry dat ik je jaloers maak hihih

Reputatie 5
Badge
Hoi Roos1995

Welkom op het forum van Tele2.

We zullen toch even moeten afwachten totdat je factuur beschikbaar is , dan kan ik kijken wat er aan de hand was..

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 6
Badge
Heb je roaming thuis al uitgezet of bij aankomst? Zolang er in de app nog geen extra kosten staan genoemd, zou ik me nog niet druk maken. Daarnaast, ook ik ben jaloers 🙂