beantwoord

Datagebruikt zonder bundel.

• 31 maart 2017
  • 7 reacties
  • 186 x bekeken

Na ongeveer 20 jaar bij Tele2 te hebben gezeten heb ik voor mijn dochter van 11 vorig jaar een sim only bel abonnementje afgesloten. Kost 4 euro per maand. Nu heeft ze per ongeluk " mobiele gegevens" aangezet. Gevolg 320 mb verbruikt, à 1 euro per mb. Dus 320 euro(!) buiten de bundel verbruikt. Het is MIJN fout, MIJN verantwoording, maar heb toch om coulance gevraagd, maar werd afgewezen door Tele2 Nederland. Nu gooien ze het op fair use policy...ik vind er weinig fairs aan. En vergeet niet dat dit iedereen kan gebeuren en 320 mb is een paar youtube liedjes!!!
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 31 maart 2017, 15:30

Dag Stef,

Wij begrijpen dat je er ontzettend van baalt als je zo'n hoge rekening ziet, vooral als onbewuste kosten zijn.
Als wij de waarschuwingsberichten op tijd hebben verzonden is het daarna aan de klant.
Het internet is gebruikt en de kosten zijn terecht, je bent hier als klant zelf verantwoordelijk voor.

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

De sms jes had ze niet gelezen. Technisch gezien heeft tele2 gelijk. Maar voelt raar als je 20 jaar klant bent. Voor 15 euro of zo heb je een onbeperkt sim only abonnement. Nu kost 320 mb 320 euro..
Reputatie 7
Badge +4
Dit soort oude abonnementen hebben inderdaad geen datalimiet maar een waarachuwings sms als je data gaat gebruiken zonder dat je een databundel had gekocht. Dat is een keuze geweest om voor 4 euro per maand klaar te zijn. Als je een dergelijk abonnement in een smartphone gebruikt bestaat de kans dat er toch data gebruikt wordt en is de aanschaf van een passend abonnement voor een smartphone een bel en data bundel. Bij de huidige abonnementen stopt de data nadat de bundel is verbruikt en alleen als je actief een nieuwe bundel besteld kun je extra kosten maken.
Natuurlijk ben je dan maandelijks wat meer geld kwijt. Maar blijkbaar is er toch behoefte om mobiele data te gebruiken en dan heb je voor 11 of 12 euro per maand een passend abonnement. Je zou je abonnement kunnen omzetten via www.tele2.nl/verlengen. Dit kan ook naar een maandelijks opzegbare variant.
Badge
Dag Stef,

Wij begrijpen dat je er ontzettend van baalt als je zo'n hoge rekening ziet, vooral als onbewuste kosten zijn.
Als wij de waarschuwingsberichten op tijd hebben verzonden is het daarna aan de klant.
Het internet is gebruikt en de kosten zijn terecht, je bent hier als klant zelf verantwoordelijk voor.

Groetjes, Maris
Eric er is geen behoefte aan mobiel internet. Het is per ongeluk ingeschakeld. En ze komt nauwelijks buitenshuis met de telefoon. Nu heeft ze voor op straat buiten wifi bereik eennoaar youtube liedjes geluisterd. á 320 euro.
Maris. Het is ook mijn verantwoording. Maar 1000mb kost 11 euro. Nu kost 320 mb 320 euro. Dat voelt raar als je al 20 jaar klant bent.
Ja is veel geld en juist daarom zijn de nieuwe abonnementen zo gewijzigd dat je dit soort hoge kosten niet meer kunt maken.. Dat is dus het risico van de oude abonnementen. Je hebt een goedkoop abonnementje gekozen wat uiteindelijk duur uitvalt nu. 1 euro per mb
Badge
Hoi Stef,

We snappen dat de kosten oneerlijk lijken als je kijkt naar de abonnementen waar een internetbundel bij zit.
Er is gekozen voor een abonnement zonder data, als je dit wel gebruikt zijn de kosten erg hoog.
Als wij klanten op tijd hebben geïnformeerd over de mogelijke kosten is het daarna aan de persoon zelf.

Groetjes, Maris