beantwoord

Databundel delen

• 2 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 3402 x bekeken

Reputatie 1
Veel providers delen (al) data.
Gaat Tele2 dit een keer doen?
Ik wil een tablet aanschaffen, maar wil daarvoor geen extra abonnement aanschaffen, of iedere keer verbinden via mobiele hotspot.
Voor zoiets zou een 2e simkaart op hetzelfde abonnement een uitkomst zijn.
Tele2 is een van de goedkoopste providers, maar dit is een goede reden voor mij om over te stappen.
icon

Beste antwoord door Estherunlimited 2 augustus 2018, 18:24

Bij Tele2 kun je geen mb delen en Tele2 levert geen duo simkaarten aan particulieren, dat is alleen mogelijk bij zakelijk abo.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge
Bij Tele2 kun je geen mb delen en Tele2 levert geen duo simkaarten aan particulieren, dat is alleen mogelijk bij zakelijk abo.
Reputatie 1
Waarom?
Ik had vele jaren geleden al een duo simkaart (als particulier).
Maar een duo simkaart is niet wat ik bedoel.
Je kan maar één telefoon tegelijk aan hebben staan met een duo kaart.

Wat ik vraag is gewoon 2 of 3 simkaarten die dezelfde bundel gebruiken.
(Volgens mij is dat vreselijk eenvoudig in te stellen. Gewoon met wat nerds een morgen achter de computer zitten, maar voor iedere telefoon een abonnement levert natuurlijk meer op.)
Andere providers hebben al zulke kaarten waar je met het hele gezin één bundel kan gebruiken.
Je moet het alleen ter beschikking willen stellen.
Ik weet ook nog dat heel vroeger prepaid kaarten wilden, toen er nog geen waren.
Maar toen was zoiets ook onvoorstelbaar.

Wil Tele2 dit niet doen binnen afzienbare tijd?
Geen probleem.
Ga ik verder zoeken naar een provider die dit wel wil.
Reputatie 7
Badge +2
Ook had Tele2 de optie gegeven om bundel te delen met een tweede simkaart, had je die niet in je iPad mogen gebruiken, 06 nummers mogen van de ACM niet gebruikt woorden voor Internet Only devices, en Tele2 heeft geen gedeelde bundels en ook geen tablet abonnementen met een 097 nummers.
Reputatie 1
Wat maakt het uit in wat voor toestel ik het stop?
Kan het alleen bellen (met een eigen nummer om gebeld te worden), gebruikt het alleen de belbundel.
Kan het alleen internet gebruiken, gebruikt het alleen de data bundel.
Dit zijn geen reuze problemen om heel simpel op te lossen.
Ik wed dat als je het de technici bij Tele2 voorlegt, dat zij dan zeggen "Tuurlijk joh. Eind van de week is het klaar."
Dit is alleen wat programma-instellingen veranderen.
Maar de bazen moeten het wel WILLEN.
Reputatie 6
Badge
@JohnRambo uit pure nieuwsgierigheid: hoeveel zou jij bereid zijn hier meer voor te betalen? 🙂
Reputatie 7
Badge +2
@Frenk van Tele2

Ga je nu niet zeggen dat z'n abonnement komt ? Lol

Wat maakt het uit in wat voor toestel ik het stop?

Het maakt uit want van het ACM het niet mag.

En Tele2 gaat het actief handhaven... https://tweakers.net/nieuws/132657/tele2-gaat-klanten-afsluiten-als-zij-simkaart-met-06-nummer-in-router-gebruiken.html

Bij router, lees je alle apparaten die geen 4G ready smartphones zijn, tablets, smartwatch een andere apparaten.

Andere providers handhaven het nog niet, maar kan veranding in komen zodra ze verplicht zijn om te handhaven door de tekort aan 06 nummers.

Dus stel je voor dat ook als een tweede abonnement bij Tele2 afsluiten goedkoper was dan een abonnement met gedeelde data bij een andere provider, zou het voor jou niet werken.

Dus als jij naar een alternatief met multi SIM en shared MBs gaat zoeken, zou ik zeggen doe het gelijk goed en zoek naar iets waar je tweede simkaart een echte data sim is.
Reputatie 6
Badge
@Frenk van Tele2

Haha, daar is niks over bekend! 😉 De optie is natuurlijk wel erg interessant om te hebben maar zoals jij en @Estherunlimited al hebben aangekaart staan er tussen droom en werkelijkheid wetten en praktische bezwaren in de weg.

Uiteindelijk is de technologie er natuurlijk - maar alles heeft een prijs. Onze inkomsten komen van onze klanten dus de prijs hiervoor berekenen we door. Puur hypothetisch vroeg ik me dus af wat @JohnRambo hiervoor bereid was neer te leggen.
Reputatie 7
Badge +2
@Frenk van Tele2

Haha, daar is niks over bekend! 😉 De optie is natuurlijk wel erg interessant om te hebben maar zoals jij en @Estherunlimited al hebben aangekaart staan er tussen droom en werkelijkheid wetten en praktische bezwaren in de weg.

Uiteindelijk is de technologie er natuurlijk - maar alles heeft een prijs. Onze inkomsten komen van onze klanten dus de prijs hiervoor berekenen we door. Puur hypothetisch vroeg ik me dus af wat @JohnRambo hiervoor bereid was neer te leggen.

Aha,

Ik zie dat bij de Rode vrinden het 5€ p/m kost om een data sim te hebben die gelinkt is aan je abonnement.

Maar ja de bundel prijzen.... Ik zou dan 57€ moeten betalen voor 80GB + 5 euro voor de extra simkaart.

Anders had ik Ziggo klant moeten zijn (dus nog extra dokken voor TV die ik niet gebruik en peper dure kabel Internet), dan krijg ik 160GB voor 52€.

Nog steeds goedkoper om 2 unlimited abonnementen bij Tele2 te hebben.

Bij de green party hebben ze niks, wordt in de forum genoemd dat je een 8,50€ p/m basis simonly kan nemen en dan via compleet je data delen...

En bij T-Mobile is dat nog raar ook, bundel delen kan met basis Simonly, maar je hebt een limiet van 2GB p/m aan bundel en met stel samen en bij, maar die abonnement vorm wordt niet meer verkocht, en met Go mag je geen bundel delen... Zij hebben wel data Only abonnementen voor tablets.

Persoonlijk zou ik 5€ p/m oke vinden voor een tweede simkaart met gedeelde data bundel (voor tablets,. auto's, smarwatches).

Maar omdat ik toch unlimited heb en unlimited kun je niet delen, zou ik mooi vinden als we data-only abonnementen krijgen. Zit je wel met de gedoe over frequentie ondersteuning, maar dan zet je 3G en 2G roaming uit en maakt het een 4G Only ding, het is z'n Niehe markt dat klanten zelf kunnen zoeken als hun tablets en laptops band 20 (tenminste) ondersteunt of niet.

PS: dus ook geen geruchten van LTE Apple watch bij Tele2? En wat over de pixel 3 met esim ondersteuning?
Reputatie 1
@JohnRambo uit pure nieuwsgierigheid: hoeveel zou jij bereid zijn hier meer voor te betalen? :)

Ik zou een klein bedrag per simkaart extra willen betalen.
Laat providers maar een voorstel maken, dan kijk ik of ik het doe.
Reputatie 6
Badge
PS: dus ook geen geruchten van LTE Apple watch bij Tele2? En wat over de pixel 3 met esim ondersteuning?

Plausible deniability :p

Toen ik van esims hoorde dacht ik: dat is echt iets voor ons! Een poos later verscheen deze mooie blog post en sindsdien wacht ik gespannen af :D

@JohnRambo uit pure nieuwsgierigheid: hoeveel zou jij bereid zijn hier meer voor te betalen? :)

Ik zou een klein bedrag per simkaart extra willen betalen.
Laat providers maar een voorstel maken, dan kijk ik of ik het doe.

Juist 😉
Reputatie 1
@Frenk van Tele2

Ik ben best bereid wat extra te betalen...
Iedere sim moet zich ook registreren op het netwerk, en kan niet van alleen dat ene abonnement betaald worden. Snap ik.
Maar aan de andere kant: Bij Simyo had ik jarenlang een prepaid sim waar ik alleen mee belde.
Altijd aan gehad, maar iets van 20€ kosten per jaar, omdat ik heel zelden zelf bel.
Het tegoed verliep nooit.

Maar als ik voor dit idee quasi een nieuw abonnement af moet sluiten, maar alleen dezelfde bundel gebruik is het al minder interessant.
De volle prijs (zoals een normaal abonnement) zou ook niet logisch zijn, omdat ik dan geen bundel op de tweede sim heb.
In ieder geval, alleen voor een data only sim... iets van 5€ per maand.
Hoeft niet snel te zijn of zo.
3G snelheid is meer dan zat.
Reputatie 6
Badge
Ik ben best bereid wat extra te betalen...
Iedere sim moet zich ook registreren op het netwerk, en kan niet van alleen dat ene abonnement betaald worden. Snap ik.
Maar aan de andere kant: Bij Simyo had ik jarenlang een prepaid sim waar ik alleen mee belde.
Altijd aan gehad, maar iets van 20€ kosten per jaar, omdat ik heel zelden zelf bel.
Het tegoed verliep nooit.

Maar als ik voor dit idee quasi een nieuw abonnement af moet sluiten, maar alleen dezelfde bundel gebruik is het al minder interessant.
De volle prijs (zoals een normaal abonnement) zou ook niet logisch zijn, omdat ik dan geen bundel op de tweede sim heb.
In ieder geval, alleen voor een data only sim... iets van 5€ per maand.
Hoeft niet snel te zijn of zo.
3G snelheid is meer dan zat.

Het registreren op het netwerk is alleen een probleem als er een lokaal gebrek aan capaciteit is (relatief klein bezwaar). Ook hebben we liever dat je op 4G zit dan op 3G ;)

Je wilt inderdaad naar de constructie waarbij je maar één abonnement hebt, twee abonnementen is gewoon niet praktisch en valt al amper meer data sharing te noemen.
Reputatie 1

Het registreren op het netwerk is alleen een probleem als er een lokaal gebrek aan capaciteit is (relatief klein bezwaar). Ook hebben we liever dat je op 4G zit dan op 3G ;)

Je wilt inderdaad naar de constructie waarbij je maar één abonnement hebt, twee abonnementen is gewoon niet praktisch en valt al amper meer data sharing te noemen.

Precies. Maar ik bedoel dat de snelheid best beperkt mag worden, zoals Robin Mobile doet.
Ik heb nu een 5 Gb abonnement. Dat is eigenlijk veel te groot, terwijl 2 Gb iets te klein is.
De data delen met een ander toestel zou ideaal zijn.
Hoop dat dit idee levensvatbaar is.
Ik denk dat heel veel mensen hiernaar uitkijken, omdat mensen steeds meer apparaten hebben.