beantwoord

Data snelheid buitenland

  • 28 July 2022
  • 11 reacties
  • 219 x bekeken

Hallo, ik ben afgelopen jaar in 8 verschillende EU landen geweest. In geen enkel land op geen enkele plek (inclusief verschillende grote steden) heb ik een enigszins acceptabele data snelheid gezien (ik haal max. 0,05Mb/sec). Verbinding zegt 4G, bereik maximaal, nieuwe Samsung S21, APN op tele2 ingesteld. Wat is hier aan de hand? Is Tele2 in het buitenland echt zo slecht of staat er iets aan de kant van tele2 niet goed? Hoor graag hoe dit kan worden opgelost. 

icon

Beste antwoord door Johrick van Tele2 11 August 2022, 08:39

Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Leffe_Moods

Wat leuk dat je vorig jaar zo veel naar andere landen bent geweest, kon ik dat maar! Ook wil ik je natuurlijk welkom heten op de Tele2 Community. Ik begrijp dat je in het buitenland net zo goed bereik wilt hebben als in Nederland. Alleen zijn wij in het buitenland afhankelijk van buitenlandse operators waar jij verbinding mee maakt. Mocht je nou in het buitenland zijn en opnieuw een verslechterde verbinding ervaren, wil je dan een nieuw topic starten? Dan kunnen we met je meekijken en zien of we er op dat moment iets aan kunnen doen! 

Hopelijk weet je zo voldoende, mocht dat niet zo zijn, twijfel dan niet om het mij te laten weten! 

Hallo Johrick, ben momenteel ook in het buitenland en heb wederom hetzelfde probleem. In welke subcat. wil je dat ik het nieuwe topic start?

Reputatie 5
Badge +6

Geen zorgen, @Leffe_Moods! Ik kan je in dit geval dan natuurlijk via hier helpen. In welk land bevind jij je op dit moment? Dan kan ik even met je meekijken welke providers er in dat land zitten! 😊

Hallo Johrick, ik zit in Spanje.

Reputatie 5
Badge +6

Top! Thanks, @Leffe_Moods! Ik heb direct even met je meegekeken en zie dat je verbinding kunt maken met de volgende netwerken: Movistar, Orange, Xfera (Yoigo) & Vodafone. Alleen de laatst genoemde heeft geen 4G. 

Wil je eens proberen om handmatig verbinding te maken met 1 van de genoemde netwerken? Hopelijk verbeterd zo je bereik! Ook kan het soms helpen om 3G of 4G uit te schakelen op je telefoon, zodat je telefoon automatisch met de ander verbinding maakt. 

Hopelijk helpt dit en kun je genieten in Spanje! 

Hallo Johrick, alleen Orange i.c.m. automatisch netwerkmodus geeft een kleine verbetering naar 0,5-1,0Mb/sec. De overige operators willen of helemaal niet verbinden of hebben een hele slechte data verbinding (max 0,1Mb/sec), ongeacht de gekozen netwerkmodus. Ik heb ook even bij anderen hier nagevraagd (Nederlanders), die halen wel redelijk normale datasnelheden op genoemde lokale netwerkoperators... daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Reputatie 5
Badge +6

Ah dan is er toch een verbetering, @Leffe_Moods! Maar ik snap dat je het natuurlijk nóg beter wilt hebben. Ik heb meteen even meegekeken in het systeem en zie geen blokkades voor jou nummer staan. Wil je eens proberen om je simkaart in een ander toestel te stoppen? En hiermee te kijken of dit hetzelfde resultaat geeft? Zo kunnen we uitsluiten of het om de simkaart gaat, of om je telefoon!

Ah dan is er toch een verbetering, @Leffe_Moods

Hallo Johrick, sim in andere telefoon gehad, zelfde probleem. Daarbij; mijn hele gezin zit bij Tele2 en ervaart hier problemen met datasnelheid. Kennissen die hier ook zitten - maar bij andere operator - hebben het probleem niet. Lijkt meer op een Tele2 probleem dan op een sim of telefoon issue als je het mij vraagt. En ik heb nog wel een vraag: welke snelheid zou ik eigenlijk mogen verwachten van Tele2 in een land als Spanje (of Duitsland, Noorwegen, Zwitserland, België, Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Kroatië) als ik (in een grote stad) 4G verbinding heb met maximale ontvangst? Ik snap dat je de max. van 1000mbit nooit gaat halen, maar de 0,5MB die ik hier haal kan toch niet de bedoeling zijn?

Ter illustratie mijn huidige datasnelheid:

 

Reputatie 7
Badge +12

Nog even een check dat je databundel niet op is?

Was het maar zo simpel Eric...

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Leffe_Moods

 

Ik hoop dat je inmiddels terug bent van een onvergetelijke vakantie! Ik ben ook even weggeweest, vandaar dat je geen reactie meer van mij hebt ontvangen. Excuses! 

Het klopt inderdaad dat je niet altijd de beste snelheid kunt ervaren in het buitenland, zoals je gewend ben in Nederland. Ik kan niet inzien wat de verwachte snelheid is in het buitenland, dit omdat wij te maken hebben met buitenlandse operators. Op jouw abonnement staat in ieder geval alles goed! Mocht je in de toekomst toch weer problemen ervaren, twijfel dan zeker niet om een nieuw topic te openen, dan kunnen wij namelijk een technisch onderzoek voor je opstarten! 

Reageer