beantwoord

Data in Amerika

• 12 april 2018
  • 5 reacties
  • 7405 x bekeken

Beste,

Ik ben 2 weken op vakantie in Amerika en heb daarvoor van tevoren de bundel "GROEN GROOT" Besteld, en daarbij een bevestigings sms gehad. Eenmaal aangekomen in Amerika met roaming aan heb ik geen verbinding met het 4G netwerk, daarom voor de zekerheid nog een keer deze bundel besteld en weer een bevestigings sms maar nogsteeds geen verbinding met het 4G netwerk.

Daarbij werkt mijn Tele2 app niet en sluit die constant af als ik hem opstart. Dus even ingelogd op de site via mijn mobiel en dus wel gezien dat de bundels op mijn rekening staan. Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat kan ik doen om wel gebruik te kunnen maken van data hier in Amerika?

Bij voorbaat dank.

- Bob Mels
icon

Beste antwoord door Rena Chan 13 april 2018, 08:12

Oh oké, duidelijk.

Als je verbonden bent met AT&T dan hoef je niks aan te passen met de sim instellingen, maar de app zou wel aanwezig moeten zijn, ziet er so uit :

Heb je je apn goed gecontroleerd? (in Nederland doet je internet no matter what, maar in het buitenland moet je APN gewoon goed zijn).

Vul anders jou klant gegevens in jou profiel en kan een moderator mee kijken als er dit een technisch probleem is.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Bob,

Ik heb een paar slechte nieuws.

Als eerst denk ik dat je geen 4G in Amerika kan krijgen, Tele2 biedt 4G maar op een beperkte aantaal landen, en USA staat niet daartussen.

En in America telt man de generaties wel anders.

2G wordt meestal 1X genoemd, edge wordt soms 3G genoeg en HSDPA wordt vrolijk door AT&T en T-Mobile als 4G verkocht.

Je bent afhankelijk van een 3G of 2G verbinding, Z Verizon en Sprint kun je bijna zeker vergeten, die zijn CDMA providers en hun technologie is niet compatibel met onze apparaten.

Dat is weer slecht nieuws, want Verizon is diegene die minder slecht presteert, AT&T is je Beste gok, want zelfs T-Mobile VS klanten roamen op de 3G netwerk van AT&T waar ze geen bereik hebben.

Probeer dus handmatig verbinding te maken met: (op volgorde van kwaliteit)

ATT
T-MOBILE
US cellular

Lukt dat niet probeer je sim instellingen aan te passen en op Buiteland te zetten, bij iOS staat het binnen Instellingen, Telefoon, Sim Apps, Tele2 SIM menu, en bij Android is het een losse app die heet meestal SIM tool kit of Tele2 Sim menu.

Ga voor handmatig sim selectie en kies buitenland.

Controleer ook je internet instellingen op https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/
Met 4G bedoelde ik eigenlijk gewoon elk data netwerk, ik heb namelijk gewoon helemaal geen data verbinding. Wel kan ik gewoon sms'jes sturen en is mijn telefoon met AT&T verbonden. Ik kan niets vinden over sim instellingen, ik heb een Huawei Nexus 6P en ik kan me wel herinneren dat ik ooit zo'n soort appje heb gezien maar deze staat 100% niet meer op mijn telefoon.
Reputatie 7
Badge +2
Oh oké, duidelijk.

Als je verbonden bent met AT&T dan hoef je niks aan te passen met de sim instellingen, maar de app zou wel aanwezig moeten zijn, ziet er so uit :

Heb je je apn goed gecontroleerd? (in Nederland doet je internet no matter what, maar in het buitenland moet je APN gewoon goed zijn).

Vul anders jou klant gegevens in jou profiel en kan een moderator mee kijken als er dit een technisch probleem is.
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen Bob Mels

Welkom op het forum van Tele2,

Wat vervelend dat je mobiel internet niet werkt.
Heb je wat gehad an de tips van Rena Chan?
Ik zie geen bijznderheden of blokkades op je account.

Fijne dag

Arjan
De sim toolkit app staat oprecht niet op mijn telefoon, maar ik ben wel in mijn telefoon info gekomen en daar geprobeerd om met verschillende voorkeursnetwerktypen verbinding te krijgen maar dat was ook tevergeefs. Verder is mijn telefoon nu met T - Mobile ipv AT&T verbonden, maar ook dat maakt geen verschil. Apn staat aangekruist in geavanceerde instellingen dus kan kan het probleem ook niet zijn, nog andere eventuele oplossingen?