beantwoord

Data gebruikt zonder bundel

• 16 juli 2017
  • 2 reacties
  • 107 x bekeken

Omdat ik vaak op reis ben in het buitenland, heb ik voor de paar maanden dat ik in Nederland zit een abonnement genomen zonder data. Laatst bij terugkeer per abuis vergeten mobiele data uit te zetten. 290MB eroverheen, 1 EUR/MB, dus ik kan binnenkort een factuurtje verwachten van minstens 290 EUR.

Gezien het roaming tarief dat de EU heeft voorgeschreven 7,70 per GB bedraagt, beetje zuur dat ik in eigen land veel meer moet betalen dan wanneer ik in het buitenland zou zijn.

Uiteindelijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid om mijn data uit te zetten, maar hoop hier op wat coulance van jullie kant, zeker gezien de recente wijzigingen door de EU regulatie. Ik hoor graag van jullie. Ik ga ondertussen even rondkijken naar bundels mét data.
icon

Beste antwoord door eric 17 juli 2017, 07:38

Je zit op een heel oud abonnement. De prijzen in die tijd waren ook heel anders. Nu kun je bij Tele2 geen spraakabonnement meer kopen zonder data. En inderdaad, die databundels zijn ook in de EU bruikbaar.
Kijk eens op www.tele2.nl/verlengen
Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zit op een heel oud abonnement. De prijzen in die tijd waren ook heel anders. Nu kun je bij Tele2 geen spraakabonnement meer kopen zonder data. En inderdaad, die databundels zijn ook in de EU bruikbaar.
Kijk eens op www.tele2.nl/verlengen
Reputatie 4
Badge
Hi jwkuo87,

Op het moment dat je internet gebruikt zonder internetbundel, wordt er 1 euro per MB berekend. Deze tarieven zijn niet gewijzigd en zoals eric aan geeft maak jij dus gebruik van een heel oud type abonnement. Kijk hier voor de tarieven die gelden bij jou abonnement. Dit staat los van de wijziging met betrekking tot de tarieven binnen de EU.

Groetjes,

Hinke

Reageer