beantwoord

Data bundel op zonder gebruik

• 29 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 234 x bekeken

Beste medewerker, vandaag om 11:05 krijg ik een smsje 80% van mijn bundel te hebben verbruikt. 20 minuten later, zonder dat ik mijn telefoon uberhaupt ontgrendeld heb krijg ik ineens een smsje dat ik 100% heb verbruikt. Dat kan niet? Ik vraag me af hoe dat zit en waarom ik nu ineens zonder internet zit.
icon

Beste antwoord door Malamute 29 augustus 2019, 12:19

Hallo Selenad,

Dataverbruik kan ook gebeuren door programma's die op de achtergrond op je telefoon draaien.
Je moet even in je telefoon kijken welke programma's data verbruiken en hoeveel dat is.

Misschien heb je een iPhone en daarop WiFi-assist aanstaan, dan kan je zelfs mobiele data verbruiken ook al denk je dat je op WiFi zit.

Wifi Assist kan je zo uitschakelen:
Ga naar ‘Instellingen > Mobiel netwerk’
Scrol naar beneden en tik op het schuifje achter ‘Wi-Fi-assistentie’.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Selenad,

Dataverbruik kan ook gebeuren door programma's die op de achtergrond op je telefoon draaien.
Je moet even in je telefoon kijken welke programma's data verbruiken en hoeveel dat is.

Misschien heb je een iPhone en daarop WiFi-assist aanstaan, dan kan je zelfs mobiele data verbruiken ook al denk je dat je op WiFi zit.

Reputatie 7
Badge +4
De smsjes zijn near realtime. Misschien is je datasessie "keihard snel" door de 80% gegaan en voordat die sms is ontvangen al bijna of helemaal tegen de 100% gelopen. Hoe kleiner je bundel , hoe eerder dit kan.
Ik heb dit abonnement al een jaar en nog nooit gehad dat hij er zo snel doorheen ging, laat staan zonder überhaupt ontgrendeld te zijn. Er staat niks aan op de achtergrond
Reputatie 4
Badge +2
En toch gebruikt iets die data en wat dat is kan je alleen op jouw telefoon zien.
Reputatie 7
Badge +4
En toch gebruikt iets die data en wat dat is kan je alleen op jouw telefoon zien.

Inderdaad, spookdata bestaat niet. Kijk op je telefoon waaraan de data is opgegaan. Dat mag een provider niet inzien.
Reputatie 7
Badge
Hallo Selenad,

En zet dan gelijk op dezelfde plek ook iCloud drive uit. Met die twee opties uit scheelt het echt enorm veel onbedoeld dataverkeer.
Reputatie 4
Badge
@Selenad Handige tips voor dataverbruik vind je hier.

Gr. Petra
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra