beantwoord

data bundel buiten de EU

  • 20 July 2021
  • 10 reacties
  • 1308 x bekeken

Ik heb een welkomst sms ontvangen op Curaçao 

Om databundel buiten de EU te kopen

2000mb voor €32 en dit gekocht dmv ROZE L te sms’en naar 1280. Sms gekregen met Aankoop gelukt. Nu blijkt het geen 2000mb maar 300mb te zijn. Ik voel mij op zijn zachtst gezegd nogal bedondert. Tele 2, ik zie dit graag aangepast, 300mb voor €32 is een bizar hoog bedrag, dit slaat nergens op

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 23 July 2021, 15:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hier staat alle informatie over het gebruik van bellen, data en bundels buiten Nederland.

De Roze bundels zijn inderdaad €32 euro voor 300mb. Maar per mb betalen is altijd veel duurder.

De 2GB voor €32 hoort bij een groene bundel.

Het blijven allemaal hele bedragen, zeker we zo verwend zijn met veel data voor weinig geld in Nederland. Wifi in hotel en restaurants zijn natuurlijk het alternatief!

Hi Eric 

ik snap je bericht, maar in dit geval heb ik van Tele 2 een sms gekregen met onderstaande

 


Hoi! Je hebt 100% van je roaming buitenbundellimiet bereikt en bent nu offline.

Wil je een Verre Landen Bundel? Sms dan naar 1280:
ROZE XS (150MB voor EUR 6),
ROZE S (500MB voor EUR 12),
ROZE M (1000MB voor EUR 18) of
ROZE L (2000MB voor EUR 32).
Bestellen kan ook in de MijnTele2 app.

Na bevestiging via sms is je bundel 31 dagen geldig.

We houden contact, Tele2

 

Om deze reden heb ik ROZE L gekozen.
Lijkt mij toch een fout van Tele 2? 
Op de “hier” knop uit jouw bericht staat Curaçao er niet bij. Hoe kan ik er achter komen wat de databuitenbundel voor Curaçao is?

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt gelijk, Curacou staat er niet, ook niet de Nederlandse Antillen. Op basis daarvan zou eigenlijk de conclusie moeten zijn dat er geen roaming met Curacou mogelijk is. Maar jij hebt wel die sms ontvangen. Op welk netwerk ben je dan aangemeldt? 

Een moderator zal in de komende tijd wel reageren. Die kan intern navragen hoe dit met dit eiland zit.

Ergens op de tarievenpagina: 

 

Roze zone
Aruba, Afghanistan, Anguilla, Antigua en Barbuda, Azerbeidzjan, Barbados, Bonaire, Botswana, Brunei, Costa Rica, Curaçao, DR Congo, Dominica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Grenada, Groenland, Guinee, India, Ivoorkust, Jamaica, Kaaimaneilanden, Kenia, Marokko, Montserrat, Mozambique, Nigeria, Oeganda, Paraguay, Filippijnen, Rwanda, Saba, Senegal, St. Eustatius, St. Kitts & Nevis, St. Lucia, St. Maarten, St. Vincent en de Grenadines, Tsjaad, Turks- en Caicoseilanden, Venezuela, Verenigde Arabische Emiraten, Vietnam, Yemen en Zambia

Reputatie 7
Badge +12

Goed gevonden @WhTurner . En is eigenlijk wel logisch. De pagina die ik had gevonden laat voor Aruba ook datazone Roze zien. En dat is ook onderdeel van de Nederlandse Antillen.

Dus @Mariska_van_alfen zal dus nu kunnen internetten vanuit die Roze bundel. Deze is dus alleen kleiner dan gedacht.

Dat gaat natuurlijk helemaal voorbij aan het punt dat @Mariska_van_alfen  probeert te maken, namelijk dat tele2 haar wél 2000 MB beloofd heeft voor dat bedrag.

Lijkt me wel dat tele2 zo snel mogelijk actie moet ondernemen zodat deze foutieve SMS niet langer zo verstuurd moet worden en dat deze vervangen moet worden door een SMS waarin de juiste hoeveelheid MB's vermeld worden, zodat niet nog meer mensen ten onrechte gedupeerd worden door deze door tele2 verstuurde SMS.

Bovendien lijkt het me netjes dat Mariska óf alsnog de resterende beloofde MB's krijgt, óf haar aankoop ongedaan kan maken en haar geld terug kan krijgen. Ik neem aan dat tele2 zich niet schuldig wil maken aan oplichting door 2000 MB te beloven en dan maar 300 MB te leveren.

Lijkt me wel iets voor @Cas van Tele2 of @Marciano van Tele2 om achteraan te gaan en op te lossen voor Mariska.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Mariska, goed dat je bij de Community aanklopt!

Zou je mij een screenshot willen sturen van de SMS die je hebt ontvangen waarin staat dat je 2000MB zou moeten krijgen? Dan geef ik dit aan bij de juiste afdeling, zodat ze dit aanpassen.

Ik zou je willen aanraden om lokaal een simkaartje te kopen. Wellicht dat je hier een stuk goedkoper mee uitkomt. Daarnaast heb ik direct een vergoeding van 32,- euro voor je ingevoerd. Deze zal op je volgende factuur verrekend worden. :blush:

Kijk, keurig afgehandeld door tele2! :thumbsup_tone3:

Nu nog hopen dat Mariska nog data heeft om dit te lezen of om foto's te verzenden. Anders zal het wel bij thuiskomst worden.

Beste marciano

hartelijk dank voor deze reactie en jullie oplossing.

het is zaak deze foutieve sms idd zsm te veranderen voor de volgende vakantiegangers.

Bijgaand het screenshot

 

(@shilka, thanks voor het meedenken en juist verwoorden, ik had daar idd de MB’s niet voor en inmiddels thuis:-)

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Mariska, thanks voor het screenshot! Ik heb dit direct doorgestuurd naar de juiste collega’s met het verzoek dit aan te passen. Dit gaat absoluut helpen voor de volgende vakantiegangers. En natuurlijk graag gedaan, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad! :smile: