Data buiten de bundel!

• 28 april 2015
  • 6 reacties
  • 213 x bekeken

Ik heb een vast abonnement bij Tele2 met nu een bel / internet bundel. Ik schrok me wezenloos, omdat ik vandaag een rekening krijg met kosten "buiten de bundel". Dit is het enige wat ik er over kan vinden. De rekening is 92.00 euro, terwijl mijn vrouw grotendeels thuis is, niet in het buitenland is geweest, en alleen e-mail leest en whatsapp gebruikt. Vervolgens bel ik de klantenservice, waar niet wordt opgenomen of de verbinding tot drie keer toe spontaan wordt verbroken. De service is in èèn woord dus ruk!

Hoe komt het dat mijn rekening plotseling zo hoog is????

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Bij SImyo heb je voor 4 euro eenzelfde abonnement als je bij Tele2 had voor 3 euro. Daar kun je online mobiel data uitschakelen, en mocht je toch een keer per ongeluk internet gebruiken, dan is het 0,15 euro per minuut. Per ongeluk is daar echter onmogelijk, want nogmaals je kunt alles zelf instellen zonder tussenkomst van personen, die niet altijd doen wat ze beloven.........

Omdat Tele2 zelf dit abo niet meer aanbiedt is dit geen reclame voor de concurrent, maar een alternatief voor je eerdere abo.

Het ergste vind ik dat Leonie er in haar antwoord van uit gaat, dat het niet lukken van de verlenging jouw schuld is. Jammer van de rekening, maar verleng alsnog, dan voorkom je hoge rekeningen in de toekomst??? Beschamend antwoord.

Het enige goede antwoord zou zijn, om die rekening ongedaan te maken, en de juiste verlenging te realiseren, met excuses aan de klant! Leermomentje?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jan Bonte,

Het lijkt er inderdaad op dat je wijziging niet goed is doorgekomen en dat is natuurlijk erg vervelend! Kosten buiten de bundel voor data zijn inderdaad prijzig. Hoe heb je destijds je abonnement proberen aan te passen? Wanneer je een aanpassing doet aan je abonnement ontvang je hier doorgaans een bevestiging van. Verder is het inderdaad zo dat wanneer je contract verloopt, je abonnement wel door blijft lopen totdat je dit zelf actief verlengd of stopzet. Dit werkt zo bij alle providers. Ik raad je aan even met ons gratis verlengingsnummer te bellen 0800-2180 om je abonnement alsnog om te zetten naar een abonnement met data. Je kan dan meteen overgezet worden op de nieuwe abonnementsvorm waarbij je geen datakosten buiten de bundel meer maakt en dus niet meer van die hoge rekeningen zult ontvangen in de toekomst. Mocht je daar nog vragen over hebben, laat het mij dan weten.

Groetjes, Leonie
Beste Eric,
Het nieuwe maandbedrag laat alleen zien dat ik 92 euro moet betalen, en bij de factuur zie ik nog steeds 2,48 staan. Ik denk dat inclusief de BTW dat uit zou komen op 3 euro. Mijn aanvraag is dus inderdaad niet verwerkt, en dus krijg ik een factuur waarbij de data in rekening wordt gebracht, hetgeen alleen blijkt gelden voor abonnee's van voor februari 2014. De einddatum van mijn contract staat op het account van Tele2 maar liefst op april 2014 (???). Blijkbaar is het contract daarna stilzwijgend verlengd. Hoe dan ook, ik had een contract aangevraagd dat ongeveer een tientje per maand zou kosten, maar Tele2 heeft er geen enkele moeite mee om mij 73,56 te berekenen voor de gebruikte data. En dat terwijl ze alleen een beetje WhatsApp'd. Hoe dan ook, aan zo'n provider heb ik geen behoefte.

Groet,

Jan Bonte
Reputatie 7
Badge +4
Hebben ze dan wel het nieuwe maandbedrag in rekening gebracht?
Als het nog steeds 3 euro was, dan is die aanvraag niet verwerkt. Was het abonnement van 2013 al door de looptijd van 1 of 2 jaar heen?
Ik heb een bel abonnement voor mijn vrouw afgesloten in 2013. Dit kostte 3 euro per maand, en daarvan kreeg ik een papieren rekening. In januari heb ik dit abonnement gewijzigd in een bel / data bundel. Deze wijziging is blijkbaar niet overgekomen, en ik kan ook geen bevestiging terugvinden in mijn e-mailbox. Ik heb op hetzelfde moment ook doorgegeven dat ik de rekeningen niet meer op papier maar alleen nog digitaal wilde ontvangen, en dat is wel goed doorgekomen. Ik heb al een account aangemaakt, maar daar staat alleen "Data Buiten de Bundel', blijkbaar omdat het om een oud abonnement gaat. Verder is er niets gespecificeerd. De dame bij de chat wilde me nog wel alsnog een databundel verkopen, maar nee, aan de rekening kon ze niets meer veranderen. Ik ben zo boos over deze actie dat ik meteen een aangetekende brief heb gestuurd, aangezien ik dit vind grenzen aan oplichting. Ook heb ik mijn rekening geblokkeerd voor tele2. Als ik via de website een verandering van abonnement aanvraag dan ga ik er van uit dat zo iets goed geregeld wordt, en niet dat ik alsnog een rekening krijg van 92 euro. En als dat niet bij Tele2 kan, dan zoek ik een andere aanbieder.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi jan.bonte.37,

Wat vervelend dat je rekening hoger is uitgevallen en dat je ontevreden bent over de service die vervolgens (niet) werd geboden.

Om wat voor een abonnement gaat het precies? Hoeveel belminuten en data heb je gekozen? Wanneer en op welke manier is dit abonnement afgesloten? Wanneer je databundel op dreigt te raken, sturen we altijd waarschuwingsberichten zodat je op de hoogte bent en op tijd je 3G uit kunt schakelen.

Omdat bij jullie niet helemaal duidelijk is waar de kosten vandaan komen raad ik je aan even een account aan te maken voor MijnTele2 zodat je daar je facturen kunt bekijken. Je kunt een account aanmaken door hier je email adres in te vullen en vervolgens de stappen te volgen die je via de email ontvangt.

Kijk voor de zekerheid ook eens op www.payinfo.nl. Daar kun je zien of er perongeluk gebruik is gemaakt van contentsms.

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

Ps. Ik zag dat je nog een topic geopend hebt, deze heb ik even gesloten zodat we hier de conversatie verder aan kunnen gaan.

Groetjes, Leonie