beantwoord

Data 938mb/s binnen 5 minuut op

• 30 maart 2017
  • 9 reacties
  • 256 x bekeken

Wie is van had ervaring de data van 938mb/s foetsie zomaar, ik heb iPhone 6plus mijn bij Tele2 begone op 21maart 2017 lekker 1000mb dacht ik , alle instellingen die slurp mb heb uitgezet , vandaag plotseling om 12.20 uur sta ik bij tram/bus halte stuur ik een single WA teks naar mij dochter, plotseling een sms van Tele2 dat ik over mij data heen gegaan ,toen was vanochtend die dag had ik nog 938mb/s.

Lekker heey Tele2 wil geld verdienen dat ik in de rest van 2 dagen van de maand maart of ik wil extra data aankopen, NATUURLIJK NIET!!!! ike heb meteen data verbinding uitgezet.

Dat is mijn ervaring met tele2 , ik geeft nog deze maand april als het zelfde gebeurt ga ik opzeggen.
icon

Beste antwoord door eric 30 maart 2017, 16:17

Je hebt die 938 MB natuurlijk niet in 5 minuten gebruikt, de app refreshed niet realtime. Maar 938 MB op een dag verbruiken via een 4G netwerk is niet echt moeilijk. (b.v. met 9 x een speedtest ben je er al.) De providers mogen niet inkijken waaraan jij je data besteed. Wel kun je dat op je telefoon nakijken. Hier vind je meer informatie hoe je dat opvraagt. https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik#no3
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Badge
vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!
Groet, Maris
🆒🆒 Ik had al gedaan
Reputatie 7
Badge +5
Niet alleen het up-daten moet je instellen voor de wifi.
Ook Apps die gebruik maken van bijv. Locatiegegevens (Alle Apps dus die gekoppeld zijn aan Facebook), die moet je eerst toestemming laten vragen.
Word een te lange rij om op te noemen.
Alle Apps die je er vanaf 21-03-2017 op hebt gezet moet je na gaan lopen waar jijzelf toestemming voor hebt gegeven om te mogen gebruiken.
Het zal je verbazen, zelfs de Tele2 app heeft toestemming om jouw locatie op te vragen.
Ik heb geen zin meer in de terug komen zelfde verhaal, zelf tele2 medewerker winkel winkel laat ik zien mijn iPhone wat fout is kan zij niks viden of geen zin in na lopen probleem dus waardelose.

Nog maal zegt ik mijn instellingen persis als vanaf begin 21-03-2017 niet veranderd en update alleen mermalen had ik gekijken voor wifi aangevink.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, dit is echt niet het geval hoor. Voordat je gaat schreeuwen, kijk eens eens even waar je toestel die data aan besteed heeft. De Tele2 teller loopt echt zonder dat er data is verbruikt. Wat ook spontaan een mobiele data verbruiker kan zijn als jij denkt alleen Wifi te gebruiken is wifi assist. Hoe je dat uit kan zetten staat hier: https://www.iphoned.nl/tips/wifi-assist-uitschakelen/

Daarnaast, uit het artikel van de consumentenbond: Waar vind ik mijn datagebruik?
Het dataverbruik van je smartphone is op veel verschillende plekken terug te vinden.
Op de smartphone
• iOS: Instellingen > Mobiel netwerk.

Zie je welke app/systeem de data heeft verbruikt.
Nee Bombarie ,alle mij update uitgeschakel niet voor data alleen wifi , tele2 wil geld verdienen met de manier 2 dagen voor een maand slurp ie hele mij legaal data , dus kan ik aankopen MOOIE NIET.
Reputatie 7
Badge +5
Als ik zo omreken, 21 maart 》vandaag 》= 9+ dagen = 100MB PER dag
Met 4G valt dat reuze mee, en belangrijk bij een iPhone, zet die SLIMME netwerkwissel UIT.
Zullen we zien,, kan nog niks zeggen , ik heb paar gedeelte uitgezet alleen wifi. want ik heb geen zin meer naar klantenservice bellen, volgende maand zelfde gebeurt zeg ik gewoon op.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt die 938 MB natuurlijk niet in 5 minuten gebruikt, de app refreshed niet realtime. Maar 938 MB op een dag verbruiken via een 4G netwerk is niet echt moeilijk. (b.v. met 9 x een speedtest ben je er al.) De providers mogen niet inkijken waaraan jij je data besteed. Wel kun je dat op je telefoon nakijken. Hier vind je meer informatie hoe je dat opvraagt. https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik#no3