Data

• 27 april 2018
  • 16 reacties
  • 320 x bekeken

Vandaag vond ik het vreemd dat mijn internetbundel zo hard minderde.
Ik zette vanavond mijn internet uit en keek een half uur later naar mijn verbruik en mijn data was weer geslonken.
Weer een half uur later precies hetzelfde.
Hoe kan dit ???

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De app is near realtime. Wordt dus maar om de x tijd bijgewerkt. Als je stopt met mobiel data verbruik is dat laatste verbruik pas later zichtbaar.
Waaraan jouw telefoon de data opmaakt kun je alleen op jouw telefoon terugkijken. Een provider mag alleen het totaal bewaren i.v.m. privacy regels.
Iedere pak weg 4 uur log ik in bij verbruik en dan zie je dat ie er iedere paar uur wat afhaalt.
Mijn mobiele gegevens staan dus uit.
Dit klopt echt niet.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn allerlei settings in toestellen die toch wel mobiele data gebruiken zelfs al staat dat met het vinkje uit. Dat zijn functies zoals wifi assist.
Spookverbruik van data komt echt niet voor.
Maar waarom had ik daar voorheen geen last van dan ?
Reputatie 7
Badge +4
IOS en Android worden regelmatig geupdate en default settings worden te pas en te onpas door de toestelfabrikanten aangepast. Check maar eens je wifi assist settings.
Waar vind ik wifi assist settings, geen idee .
Reputatie 7
Badge +4
Even google gebruiken voor jouw telefoon dus b.v. Iphone wifi assist, of android wifi assist etc..
Bijvoorbeeld hier voor IOS: https://www.appletips.nl/ios-9-schakel-wi-fi-assistentie-uit-en-bespaar-data/

Bijvoorbeeld hier voor Android: https://www.smart-repair.nl/samsung-slimme-netwerkwissel-wel-zo-slim/
Reputatie 7
Badge

Post weggehaald ivm linken naar andere provider
Dankjewel Eric, hij stond ingeschakeld.
Dus heb hem uitgeschakeld, maar dan is mijn wifi afgelopen dagen dan slecht geweest.
Reputatie 7
Badge
Ik zou mobiele data voor iCloud drive ook uitzitten als je iOS hebt.
Reputatie 7
Badge
Even google gebruiken voor jouw telefoon dus b.v. Iphone wifi assist, of android wifi assist etc..
Bijvoorbeeld hier voor IOS: https://www.appletips.nl/ios-9-schakel-wi-fi-assistentie-uit-en-bespaar-data/

Bijvoorbeeld hier voor Android: https://www.smart-repair.nl/samsung-slimme-netwerkwissel-wel-zo-slim/

Symphatiek van je Eric om eerst alleen te adviseren google te gebruiken en dan na mijn post met link, jouw reactie aan te passen met ook een link.
Maar hoofdzaak is dat TS de oplossing kreeg.Fijn weekend!
Nou,bedankt voor de info. Bij mij is ook aan (heb Iphone 7 Plus). Zal aan mijn man ook doorgeven,hij heeft Iphone 7 (mijn moeder heeft gewone tel). Thnx voor de tip.
Ik zou mobiele data voor iCloud drive ook uitzitten als je iOS hebt.

Wat houdt dat precies in( heb Iphone 7 Plus)?
Reputatie 7
Badge
Bij Instellingen->Mobiel netwerk->iCloud Drive. Apple bewaart een kopie van je toestel( die je iPhone dagelijks upload. Indien je toestel stuk gaat (of je koopt een nieuw toestel), kun je op een nieuw toestel en je Apple ID je settings weer downloaden en heb je al je gegevens weer terug op je telefoon. Die backups worden opgeslagen in iCloud Drive en als je uit zet dat voor iCloud Drive je mobiele abonnement gebruikt mag worden, dan doet je toestel dat alleen nog via wifi. Dat kan schelen in je dataverbruik via je mobiele abonnement.

Als je mobiele data voor wifi assist en iCloud Drive uitschakelt dan heb je een stuk lagere dataverbruik.
Reputatie 7
Badge +4
Dankjewel Eric, hij stond ingeschakeld.
Dus heb hem uitgeschakeld, maar dan is mijn wifi afgelopen dagen dan slecht geweest.

Ja, graag gedaan. Zoals ik al zei, spookdata bestaat niet. Mooi dat je het lek boven water hebt!
Reputatie 7
Badge

Post weggehaald ivm linken naar andere provider

Jammer dat de link is weggehaald, want na even te googlen kwam ik er wel heel duidelijke antwoorden tegen over de vraag naar wifi assist, tevens handige tips over dataverbruik en hoe je dat kunt beperken. Sorry ik had niet door dat dit onder de noemer verkooppraatjes of commercie viel.
Bij Instellingen->Mobiel netwerk->iCloud Drive. Apple bewaart een kopie van je toestel( die je iPhone dagelijks upload. Indien je toestel stuk gaat (of je koopt een nieuw toestel), kun je op een nieuw toestel en je Apple ID je settings weer downloaden en heb je al je gegevens weer terug op je telefoon. Die backups worden opgeslagen in iCloud Drive en als je uit zet dat voor iCloud Drive je mobiele abonnement gebruikt mag worden, dan doet je toestel dat alleen nog via wifi. Dat kan schelen in je dataverbruik via je mobiele abonnement.

Als je mobiele data voor wifi assist en iCloud Drive uitschakelt dan heb je een stuk lagere dataverbruik.

Thnx,komt goed