beantwoord

Controle SMS ontvangen buitenland (Zuid-Korea) werkt niet

• 26 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 164 x bekeken

Ik ben momenteel in Zuid-Korea, en heb voor 'KakaoTalk' (het whatsapp van Zuid-Korea) een bevestigings sms nodig. Als ik mijn Nederlandse nummer invoer krijg ik wel de melding dat er een SMS verstuurd is, maar ik krijg niks binnen.

Iemand die weet hoe dit kan?

Ik heb de app zo snel mogelijk nodig omdat via hier belangrijke informatie wordt verstuurd, en zo snel gaat het niet lukken een Koreaanse simkaart te krijgen.

(Edit: Ik heb ook geen "welkom in Korea" sms gekregen, zoals ik die wel voor landen als Duitsland en Japan kreeg.)
icon

Beste antwoord door eric 27 augustus 2019, 08:33

Tja, dan houdt het helaas op. Sms ontvangst in het buitenland wordt soms tegengehouden door lokale providers. Misschien kun je een lokaal prepaid simkaartje kopen en daar je Kakaotalk op bevestigen. Heb je gelijk een mooi Koreaans nummer.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Probeer eens handmatig een andet netwerk daar te selecteren.
Bij de meeste netwerken die er staan krijg ik de melding: "Geselecteerd netwerk niet beschikbaar" of "uw SIM-kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe".

Bij de twee netwerken waar ik wel bij kan registreren ontvang ik nog steeds geen SMS helaas.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, dan houdt het helaas op. Sms ontvangst in het buitenland wordt soms tegengehouden door lokale providers. Misschien kun je een lokaal prepaid simkaartje kopen en daar je Kakaotalk op bevestigen. Heb je gelijk een mooi Koreaans nummer.
Reputatie 4
Badge
@Sand3r Is het nog gelukt of heb je een alternatief kunnen vinden?

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Omdat ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra