beantwoord

Contractovername geweigerd

  • 2 May 2019
  • 2 reacties
  • 299 x bekeken

Mijn neef gebruikt al ruim een jaar een abo dat op mijn naam staat. Het gaat om een sim only. Nu willen wij het contract op zijn naam zetten om allerlei redenen, maar weigeren jullie dit omdat hij geen Nederlandse documentnummer. Hij heeft een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd. Hij kan in de winkel zelf wel een abo afsluiten, maar een contract overnemen ho maar! Het zou te maken hebben met het systeem die het niet accepteert. Zijn huidige nummer kan hij ook niet overnemen bij een nieuw contract. We zijn met onze situatie tussen wal en schip beland en zoeken naar een oplossing. Kan iemand naar onze casus kijken?
icon

Beste antwoord door eric 2 May 2019, 14:04

Voor contractsovername gelden een aantal voorwaarden. Daar voldoet je neef niet aan. Met een buitenlands paspoort kunnen ze dit niet regelen. Je zou nog een omweg kunnen gebruiken door eerst het nummer te porteren naar een T-Mobile prepaid simkaart. Daarna is het nummer weer te porteren naar een abonnement.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Voor contractsovername gelden een aantal voorwaarden. Daar voldoet je neef niet aan. Met een buitenlands paspoort kunnen ze dit niet regelen. Je zou nog een omweg kunnen gebruiken door eerst het nummer te porteren naar een T-Mobile prepaid simkaart. Daarna is het nummer weer te porteren naar een abonnement.
Dag Eric, Dan moet Tele2 haar voorwaarden aanpassen. Dit is toch absurd om het je klanten zo moeilijk te maken. Groet, Ertugrul