Contractovername

• 5 maart 2019
  • 7 reacties
  • 770 x bekeken

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het volgende. Mijn man en ik hebben drie kinderen die al jarenlang mobiele telefoons hebben en inmiddels ook alle drie een abonnementje bij Tele2. Omdat zij nog minderjarig waren toen we de abonnementen afsloten, staan ze niet op hun naam maar op naam van mij en mijn partner. Nu is een van de kinderen 18 geworden, en nu willen we graag het abonnement op haar eigen naam overzetten. Dat hebben we nu twee keer geprobeerd middels een contractovernameformulier, maar telkens wordt, zonder opgaaf van redenen, contract overname afgewezen. De klantenservice van Tele2 wil niet zeggen waarom die contract overname wordt afgewezen. Tussendoor zijn we ook nog naar de Tele2 winkel geweest, en daar gaven ze ons het advies om het nog een keer te proberen. Maar het lukt dus simpelweg niet om het contract over te zetten op haar eigen naam. Het enige wat we nu kunnen doen is haar telefoon abonnement gewoon opzeggen en naar een andere provider gaan. En dat is dan ook wat we van plan zijn nu. Maar blijft toch een beetje vreemd dat een telefoonprovider op die manier zijn vaste klanten richting de concurrentie stuurt…Heeft iemand hier ervaring mee en een idee wat daar achter zou kunnen zitten?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 2
Ik heb hier geen ervaring mee, maar juridisch gezien hebben jullie destijds “valsheid in geschrifte” gepleegd. Normaliter zou Tele2 jullie nu soepeltjes kunnen helpen dit weer recht te zetten door een contractovername. Blijkbaar mogen ze dit niet meer, geen idee waarom ...

En dan zit er inderdaad niets anders op dan een nieuw contract -geen overstap- bij een andere provider af te sluiten door jullie kind zelf.

Helaas (maar misschien hebben anderen hier een betere suggestie).
Nou, zo erg is het gelukkig niet hoor @BovensteSteen. We hebben daar destijds met Tele2 over gebeld en die hebben ons dat zelf geadviseerd. Een kind onder de 18 kán namelijk helemaal niet zelfstandig een contract afsluiten op zijn of haar naam, en de ouders kunnen het ook niet doen op de naam van het kind, maar alleen op hun eigen naam. Dus gelukkig geen ‘valsheid in geschrifte’ 😉 maar gewoon het Tele 2 advies opgevolgd. Om diezelfde reden biedt Tele2 overigens ook expliciet de optie van “contractovername als uw kind 18 jaar wordt”.
Alleen zo gek dat dan dan niet blijkt te lukken...
Reputatie 2
Oké mooi! Dus nu gewoon een contractovername van één van jullie naar een willekeurige andere volwassene. Daar kan nix mis mee zijn.
Via mij naar jullie kind proberen als Tele2 weigert te vertellen waarom die rechtstreeks naar jullie kind niet gaat?
Kunnen we regelen ...
(Tenzij jullie die vreselijke fraudeurs zijn die de gehele Nederlandse economie om zeep aan het helpen zijn. Dan doe ik niet mee.)
Reputatie 4
Badge
Hallo,

Er zijn veel ouders die een abonnement op hun naam hebben staan die wordt gebruik door hun minderjarig kind. Daar is niks mis mee, de ouder blijft uiteraard verantwoordelijk het abonnement staat immers op hun gegevens.
Wil je het abonnement op naam van je kind laten zetten wanneer deze 18 is geworden dan is dat mogelijk mits je aan de voorwaarden voldoet.
Je kunt deze hier vinden Voorwaarden contractovername

Heb je geen email ontvangen met daarin de reden van afwijzing? Ik kijk het graag voor je na. Kun je me hiervoor in een privébericht je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer sturen en uiteraard om welk nummer het gaat.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Petra .

Groet Petra
Hier precies het zelfde probleem. Ik heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice en krijg steeds een ander probleem toegewezen; de 1e keer lag het aan het e-mail adres. Na dat gewijzigd te hebben weer een afkeuring gekregen en weer gebeld. Ruim 20 minuten met iemand aan de lijn gehangen waar er uiteindelijk werd gezegd dat ik nog een maand moest wachten omdat het niet zou kunnen doordat ik net het abbonement verlengd had. Ruim een maand verder is het weer niet goedgekeurd. Ik ben erg teleurgesteld in tele2 en denk er ook over na om over te stappen zodat het abbonement in ieder geval op mijn naam komt te staan...
Reputatie 4
Badge
@liekekranenkamp Bedankt voor je reactie.

Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.

Dank je wel.
Groet,
Petra
Reputatie 4
Badge
Wat betreft de case van @Dominica67, samen met klant gekeken naar de reden waarom contractovername is afgewezen. Er zijn een aantal voorwaarden waaraan je dient te voldoen. Deze zijn hier te vinden.
Klant is nu op de hoogte en kan zodra er wel aan de voorwaarden wordt voldaan de overname opnieuw aanvragen. Topic gesloten.

Groeten Petra