Contract Tele2 afgewezen

• 8 januari 2017
  • 6 reacties
  • 944 x bekeken

Op 29 december heb ik geprobeerd om via mobiel.nl over te stappen naar Tele2. Alles was geregeld: het ondertekende contract, identiteitsbewijs, aanvullende gegevens. Toch werd mijn aanvraag afgewezen op basis van een melding bij Experian of Preventel. Ik heb zowel met Experian als Preventel contact gehad:
- Bij Preventel zou mijn "notitie" alleen bij KPN vandaan kunnen komen. Ik heb contact gehad met KPN (waar ik inmiddels al 8 jaar klant ben) en tot twee keer toe heb ik van hen te horen gekregen dat er nooit problemen zijn geweest. Dit is informatie waar Tele2 ook aan kan komen.
- Bij Experian heb ik een inzage aangevraagd, die ik inmiddels heb ontvangen. Daar staat werkelijk niets in wat een contract zou kunnen tegenhouden. Wat ik eigenlijk al wist, omdat ik eigenlijk nooit betalingsproblemen heb gehad. Ik heb ook nergens schulden.

Het is mogelijk dat dit een misverstand is, maar als dit niet opgelost wordt en ik niet alsnog een contract kan krijgen zegt dat voldoende. Ik ben een potentiele nieuwe klant voor Tele2. Als ik dan op basis van onzin/misverstanden/schimmige informatie word geweigerd zonder dat men daar een normaal gesprek over kan aangaan, is een normale transparante omgang met klanten blijkbaar niet mogelijk.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Als het dan allemaal zo vreemd en vaag is, dan zou ik naar een andere provider gaan de keuze is reuze,..
Maar ik denk dat de reactie van een moderator je vragen misschien wel kan beantwoorden, het kan ook nog zo zijn dat op je huidige adres iemand heeft gewoond die wel als 'wanbetaler' te boek stond, daar gaan ze ook nog weleens de fout mee in,..
Reputatie 7
Badge +4
Als je zo ie zo al iets terugkrijgt van registratie bij Experian kan het in jouw ogen "klein" zijn, maar zeker als je een abonnement met toestel neemt een risico vlag bij een provider. De ene provider zal bij een kleine registratie al NEE verkopen, een ander neemt misschien meer risico.
Bij een sim-only maak je de beste kans omdat hier geen hoge investering door een operator in jouw toestel gedaan hoeft te worden.
En na 1 mei moet je aan nog meer eisen gaan voldoen bij een abonnement met toestel van meer dan 250 euro:

Van de Consumentenbond:

BKR-registratie
De andere maatregel houdt in dat een toestel boven de €250 per 1 mei leidt tot een BKR-registratie. Het BKR maakt inzichtelijk welke schulden een persoon allemaal heeft zodat kredietverstrekkers goed kunnen inschatten of de klant financieel wel garant kan staan voor een lening. Providers zullen vanaf 1 mei daarom om je inkomen vragen als je een abonnement met mobiel wilt afsluiten.
@ Eric,
Het hele punt van mijn topic is dat er op dat blad van Experian bij elk kopje: "Geen registratie bekend" staat dus dat mijn kredietwaardigheid onmogelijk slecht kan zijn. Ik heb daarnaast ook geen openstaande leningen/studieschuld o.i.d. dus het is me een raadsel. Ik weet dat een kleine notitie voor sommige bedrijven al een reden is, dat is mij volledig duidelijk. Maar als er zowel bij Preventel als Experian geen enkele notitie naar boven komt, dan is dat heel vreemd.
Ik vraag om opheldering bij Tele2, zij verwijzen mij door naar Experian, daar vraag ik om opheldering en er blijkt niets, maar dan ook helemaal niets op mijn "kerfstok" te staan.
Reputatie 7
Badge +4
Experian is een externe bron die ze gebruiken. Maar providers hebben ook hun eigen databases. Misschien ben je al eens klant geweest? Of is jouw postcode 'besmet'. Wellicht kun je de aanvraag online nog eens doen, maar er is geen verplichting een klant te acceptere . Dus als ze je niet willen...
Ja ik ken het systeem wel van extern etc. Nee ik ben dus vanaf mn 18e acht jaar klant geweest bij Hi en KPN en heb dus KPN twee keer gecontacteerd om te vragen of er ergens iets stond van een te laat betaalde rekening oid. Hun antwoord was dat ik al acht jaar netjes betaal waarvan het grootste deel autom. incasso. En bij andere aanbieders nooit klant geweest, dus ik ga morgen gewoon even bellen naar Tele2 want mn aanvraag ligt er nog schijnbaar.