beantwoord

contract ontbinden vanwege uitblijven oplossing aan de kant van tele2?

  • 17 januari 2018
  • 12 reacties
  • 603 x bekeken

Ik heb zon anderhalf jaar geleden een abonnement afgesloten bij tele 2 met een samsung s7. Mijn simkaart werd pas na 4 weken geactiveerd vanwege een zogenaamde storing dus heb al een maand moeten wachten voordat ik kon internetten en bellen. Vervolgens werd na zon 10 maanden mijn toestel zeer heet en mijn batterij ging steeds sneller leeg. Ik heb dit destijds gemeld bij tele 2 maar kon bij niemand een toestel lenen dus ik zou dan zonder telefoon komen te zitten. Na een aantal maanden krijg mijn toestel steeds meer mankementen. De camera deed het niet goed meer die werd steeds heel wazig als ik een foto wou nemen. De batterij ging steeds sneller leeg. Op een gegeven moment werd mijn toestel zo heet dat ik mijn toestel uit schrik heb laten vallen waardoor er een barst in mijn scherm gekomen is. Ik heb dit vervolgens weer gemeld bij tele 2 en heb mijn toestel toen aangemeld voor een reparatie. Helaas kon ik pas na een aantal weken een toestel van iemand lenen en intussen tijd ging mijn toestel op de een van de andere dag niet meer aan. Dit heb ik dus gelijk bij tele 2 als extra erbij vermeld.

Vervolgens kreeg ik het bericht van dynafix dat mijn toestel niet onder garantie viel omdat mijn toestel valschade had. Ik heb toen uitgelegd dat de valschade is ontstaan omdat ik uit schrik het toestel heb laten vallen omdat het toestel gloeiend heet werd. Ondanks dit viel mijn toestel niet onder de garantie volgens tele 2 terwijl ik van mening was dat dit wel zo is. Zij adviseerde mij om contact op te nemen met samsung en mijn verhaal uit te leggen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met samsung en mijn verhaal uitgelegd. Zij zeiden letterlijk dat als ik dit verhaal van te voren kenbaar gemaakt heb bij tele 2 dat dit wel degelijk onder garantie viel.
De medewerker van samsung zei toen tegen mij dat als tele 2 contact opneemt met samsung en kan bevestigen dat ik dit van te voren kenbaar gemaakt heb dat hun het toestel wel willen repareren of eventueel een nieuw toestel willen geven.

Vervolgens heb ik dus contact met tele 2 gehad en dit uitgelegd en zij zouden contact met samsung opnemen en mij binnen 3 dagen terug bellen. Na een week was ik nog niet terug gebeld en vertelde tele 2 dat zij niet in de mogelijkheid zijn om met samsung te bellen. Dit vond ik al een vaag verhaal omdat ze in eerste instantie zeiden dat zeg dit wel zouden doen en mij binnen 3 dagen terug zouden bellen.
Uiteindelijk heb ik verschillende medewerkers gesproken en een aantal medewerkers beweerde dat hun wel konden bellen naar samsung en een aantal andere medewerkers beweerde weer van niet. Uiteindelijk heb ik hier niks meer over gehoord vanuit tele 2.

Na nog een aantal keren met tele 2 contact opgenomen te hebben werd mij letterlijk verteld dat ik het zelf moest oplossen met samsung terwijl ik het toestel via tele 2 gekocht heb. Naar mijn weten is de verkoper verantwoordelijk om tot een oplossing te komen in dit geval dus tele 2 en niet samsung.

Al met al heb ik zelf al het bewijs materiaal maar verzameld en dit door gestuurd naar samsung. Helaas zijn ze bij samsung niet zo snel en wacht ik nu al een maand op een oplossing of iets.

Inmiddels is mijn toestel nu al zon 3 maanden kapot maar mijn abonnement loopt wel gewoon door. Ik heb zelfs nog voorgesteld om mijn abonnement af te kopen onder de nieuwe voorwaarden. Dit wel zeggen dat ik dan alleen de kosten voor het toestel nog zou moeten betalen maar geen abonnementskosten meer. Hier wilde tele 2 niet aan meewerken omdat anderhalf jaar geleden toen ik mijn abonnement afsloot het nog niet mogelijk was om je abonnement maandelijks op te zeggen wat nu dus wel kan. Anders had ik dus alleen de toestel kosten hoeven te betalen.

Uiteindelijk is mijn simkaart kapot gegaan en had ik al maanden een leentoestel in gebruik. Ik heb toen maar een nieuw abonnement afgesloten vorige maand. Ook na anderhalf jaar is er nog steeds een storing bij tele 2 dat je simkaart niet geactiveerd word. Mijn nieuwe simkaart werd dus pas weer na 4 weken geactiveerd zoals anderhalf jaar geleden ook al het geval was.

Ik heb vervolgens een klacht ingediend bij tele 2 maar zij hanteren een termijn van 30 dagen voordat ze reageren. Als ik hier op zou moeten wachten zou ik dus al 4 maanden zonder mijn samsung s7 zitten maar ik moet wel gewoon abonnementskosten etc betalen. Ik heb de laatste factuur dan uit woede ook gestorneerd omdat ik het hier gewoon niet met eens was.

Na 2 weken hebben ze mij vervolgens al doorgestuurd naar een incassobureau terwijl ze op de hoogte zijn van mijn situatie.

Is het niet gewoon mogelijk om mijn contract te laten ontbinden dat ik alsnog gewoon alleen de toestel kosten betaal en niet de abonnement kosten? Tele 2 zou mij toch op zijn minst moeten kunnen compenseren of tot een oplossing komen dat mijn samsung s7 gewoon gemaakt word?
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 18 januari 2018, 11:39

Hoi jvg013,

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel problemen hebt met je toestel 😞. Het is inderdaad zo dat wij geen leentoestellen aanbieden. De reparatie wordt bekeken door Dynafix, dit doen wij niet zelf aangezien zij hier in gespecialiseerd zijn.

Je geeft aan dat je je toestel niet hebt opgestuurd ter reparatie omdat je geen toestel van iemand anders kon lenen. Dat je toestel in deze periode is gevallen en hierdoor valschade heeft opgeleverd is dan ook iets waar je helaas zelf voor verantwoordelijk bent. Wanneer je je toestel opstuurt en hierbij is sprake van valschade valt dit niet onder de garantie.
Helaas is het voor sommige abonnementen (de 'oudere' abonnementen) niet mogelijk om het abonnement af te kopen (waarbij je dus alleen nog het resterende toestelbedrag betaalt). Bij een defecte simkaart kun je van ons een nieuwe simkaart krijgen die je met hetzelfde abonnement kunt gebruiken, was je hier van op de hoogte?

Helaas kunnen we je geen vergoeding aanbieden voor de periode dat je toestel defect is. Je hebt zelf gekozen voor het niet opsturen van je toestel (in eerste instantie). Het storneren van de factuur is je eigen verantwoordelijkheid en dit is iets wat we niet adviseren, omdat je dan het risico loopt dat je extra kosten moet betalen aan een incassobureau.
De enige oplossing die wij je kunnen bieden is om het toestel te laten repareren via onze reparatieservice. Ben je het niet eens met de prijsopgave die je ontvangt dan is dit helaas iets waar wij je niet mee kunnen helpen in dit geval.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wat een vervelende ervaring. Maar je hebt toch een paar steken laten vallen. Dat je geen leentoestel krijgt als een toestel ter reparatie opstuurt is geen uitzondering. Er zijn verzekeringen waar je dat bij kunt onderbrengen. Dat een toestel heet wordt is zeker niet goed, maar als er valschade is, dan blijft het een kip/ei verhaal en zeker als je het dan maar door blijft gebruiken dat het uiteindelijk niet eens meer aanging betekend dat je niet genoeg gedaan om de schade te beperken.
Maar goed, omdat het discutabel is dat een toestel met een gebroken scherm weer gemaakt moet worden (zonder het scherm te vervangen met bijbetaling) is onduidelijk. De vraag is ook of dat door de verkoper moet gedaan worden. "Het defect is door toedoen van de klant veroorzaakt". Als het Samsung reparatiecentrum er coulanter mee om wil gaan zou je dat zeker moeten doen. Dan gebeurt er nog wat.

Tot slot, het niet betalen van een abonnement, ook als je een discussie punt hebt over een toestel, is geen handige zet. Zo kom je bij incassobureau's en sta je ook op de lijst van Preventel zodat je bij geen andere provider een abonnement kunt afsluiten. Het is je eigen keus, en waarschijnlijk door frustratie gedaan, maar de consequenties zijn vrij hard. Zet dat dus weer recht en probeer je toestel bij Samsung te laten maken in plaats van op je strepen "de verkoper' te staan. Dan heb je hopenlijk snel weer een goed toestel.
Met leentoestel bedoel ik het in de zin van dat ik binnen niemand van mijn vrienden en familie kring een toestel kon lenen en ik zag het ook niet zitten om een tijdelijk toestel aan te schaffen.
Het probleem nu is dat dynafix een rapport heeft opgestuurd naar samsung dat mijn telefoon valschade heeft maar er is niet onderzocht of het toestel warm werd. Terwijl dit eigenlijk de hoofdoorzaak van de barst in mijn scherm was.
Nu zegt samsung dus weer dat mijn toestel niet warm werd omdat dit niet in het rapport staat. Dit is vrij logisch aangezien dit niet eens onderzocht is.

Het moet toch niet zo kunnen zijn dat ik al 3 maanden betaal voor mijn abonnement en dat ik letterlijk alles zelf moet afhandelen met samsung en dynafix terwijl ik het toestel gekocht heb via tele2?

Ze hadden mij op zijn minst kunnen compenseren door akkoord te gaan met het afkopen van mijn abonnement door middel van dat ik alleen de maandelijkse kosten voor het toestel en niet voor het abonnement zelf moet betalen.

Ik heb vanwege dit probleem gewoon een nieuw abonnement moeten afsluiten. Zoals ik al aangaf deed mijn simkaart het weer pas na 4 weken. Dit was anderhalf jaar geleden ook het geval. Daarbij komt nog eens kijken dat je nu voor €1 extra per maand je abonnement maandelijks stop kunt zetten. Je hoeft dan alleen de toestel kosten nog te betalen. Toen ik mijn abonnement afsloot was dit niet het geval.

Ze zouden toch op zijn minst kunnen voorstellen dat ik het restant bedrag van mijn toestel en eventueel die €1 x de resterende maanden van mijn abonnement betaal?

Tele 2 wil gewoon dat ik de volle pond betaal terwijl zij verder niks voor mij betekend hebben met betrekking tot het oplossen van het probleem met mijn toestel.
Reputatie 7
Badge +4
De prijzen van bundels wijzigen inderdaad regelmatig. Het per maand opzeggen hangt ook weer samen met de kosten van de bundels voor 2 jaar en de sponsoring die op toestellen wordt gegeven. (Je hebt voor de S7 niet de normale winkelprijs betaald). Je kunt 4 maanden voor het einde van je contract verlengen, dan kun je dus wel die maandelijkse opzegbare abonnementen kiezen. Je krijgt dan wel direct een nieuw toestel, maar de nieuwe prijs/voorwaarden/bundels gaan aansluitend aan je nieuwe abonnement in. Als je inderdaad geen reservetoestel hebt om in geval van een reparatie te kunnen gebruiken, of om valschade mee te dekken kun je hier bijvoorbeeld een verzekering afsluiten: http://www.gsmverzekeren.nl/.
Reputatie 4
Badge
Hoi jvg013,

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel problemen hebt met je toestel 😞. Het is inderdaad zo dat wij geen leentoestellen aanbieden. De reparatie wordt bekeken door Dynafix, dit doen wij niet zelf aangezien zij hier in gespecialiseerd zijn.

Je geeft aan dat je je toestel niet hebt opgestuurd ter reparatie omdat je geen toestel van iemand anders kon lenen. Dat je toestel in deze periode is gevallen en hierdoor valschade heeft opgeleverd is dan ook iets waar je helaas zelf voor verantwoordelijk bent. Wanneer je je toestel opstuurt en hierbij is sprake van valschade valt dit niet onder de garantie.
Helaas is het voor sommige abonnementen (de 'oudere' abonnementen) niet mogelijk om het abonnement af te kopen (waarbij je dus alleen nog het resterende toestelbedrag betaalt). Bij een defecte simkaart kun je van ons een nieuwe simkaart krijgen die je met hetzelfde abonnement kunt gebruiken, was je hier van op de hoogte?

Helaas kunnen we je geen vergoeding aanbieden voor de periode dat je toestel defect is. Je hebt zelf gekozen voor het niet opsturen van je toestel (in eerste instantie). Het storneren van de factuur is je eigen verantwoordelijkheid en dit is iets wat we niet adviseren, omdat je dan het risico loopt dat je extra kosten moet betalen aan een incassobureau.
De enige oplossing die wij je kunnen bieden is om het toestel te laten repareren via onze reparatieservice. Ben je het niet eens met de prijsopgave die je ontvangt dan is dit helaas iets waar wij je niet mee kunnen helpen in dit geval.

Mark
Hoi Mark,

ik heb het idee dat je mij verkeerd begrijpt. Tijdens de eerste aanmelding had ik het probleem dat mijn batterij heel snel leeg ging en mijn toestel warm werd. Ik heb toen van niemand een toestel kunnen lenen dus heb ik het even gelaten voor wat het was. Daarna kreeg ik dus ook problemen met mijn camera en werd het toestel nog heter. Veel heter dan voorheen. Toen heb ik dus mijn toestel laten vallen vanuit een schrik reactie. Laat dit nou net een kwaal zijn van de s7 dat het toestel gloeiend heet kan worden. Ik heb dit probleem dus al gemeld voordat ik mijn toestel überhaupt heb laten vallen uit schrik.
Hierna heb ik mijn toestel dus opgestuurd. Het lijkt mij niet dat ik zelf verantwoordelijk ben voor valschade als mijn toestel zo heet werd dat ik mijn toestel uit een schrik reactie heb laten vallen.
Dat ik een nieuwe simkaart kon krijgen daarvan was ik op de hoogte. Maar wat heb ik aan een nieuwe simkaart zonder dat ik een toestel heb. Ik heb hierdoor een nieuw abonnement moeten afsluiten maar mijn simkaart werd pas na 4 weken geactiveerd. Dit was 1,5 jaar geleden precies hetzelfde geval dus jullie kunnen niet zeggen dat dit een storing was. Dit is gewoon een fout in jullie systeem wat al jaren zo is want heel jullie forum staat vol met dit soort klachten.

Daarbij vind ik het vreemd dat als ik mijn verhaal uitleg aan samsung dat zij aangeven dat als ik van te voren bekend heb gemaakt dat mijn toestel zeer heet word (zonder valschade) dat dit al genoeg is voor hun.
Vervolgens stuurt dynafix mijn 2e aanmelding ter reparatie door toen ik al valschade had.
Nu wilt samsung mijn toestel niet repareren omdat dynafix enkel mijn 2e aanmelding ter reparatie heeft doorgestuurd en niet mijn eerste aanmelding ter reparatie. Bij mijn eerste aanmelding had ik geen valschade zoals ik al doorgaf.

Daarbij is het toch vreemd dat de ene persoon binnen tele 2 zegt dat jullie wel contact kunnen opnemen met samsung en een ander persoon zegt juist weer dat dit niet kan. Het lijkt mij sterk dat jullie geen contact kunnen leggen met samsung aangezien jullie een verkoop punt zijn van samsung. Wie koopt de toestellen van samsung in bij jullie als jullie niet eens contact hebben met samsung? Het lijkt mij dat jullie gewoon afspraken en contracten met samsung hebben anders kunnen jullie deze toestellen niet aanbieden.

Ik vind het overigens jammer dat je er niet eens op ingaat dat ik gewoon mijn abonnement had kunnen afkopen. Ik bedoel hiermee dat ik enkel de toestel kosten moet betalen en niet de abonnementskosten. Dit kan met mijn huidige abonnement tegen betaling van €1 extra per maand wel.
Ik heb nu zowat alles zelf moeten regelen met samsung en dynafix terwijl ik het toestel via jullie aangeschaft hebt. Qua tegemoet komen hier gaan jullie niet eens op in en word constant overheen gepraat.
Lekker makkelijk voor jullie abonnementen verkopen maar zodra er problemen zijn met het toestel dan kan de klant alles zelf regelen
Reputatie 7
Badge +4
@jvg013 Je zegt precies hetzelfde als in je eerste lange post. Als een toestel met valschade wordt opgestuurd voor reparatie, dan wordt het niet onder garantie gerepareerd. Het is gewoon jammer voor je dat je het toestel direct na vaststellen van het defect niet hebt opgestuurd. De volgschade is nu veel groter.
Reputatie 4
Badge
Hoi jvg013,

Ik heb aangegeven dat bij 'oudere' abonnementen de afkoop niet mogelijk is, ik heb hierbij nog niet kunnen zien of dit bij jouw abonnement wel mogelijk is. Als je wil dat ik dit voor je bekijk heb ik enkele gegevens nodig. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Mark.

Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Mark
@jvg013 Je zegt precies hetzelfde als in je eerste lange post. Als een toestel met valschade wordt opgestuurd voor reparatie, dan wordt het niet onder garantie gerepareerd. Het is gewoon jammer voor je dat je het toestel direct na vaststellen van het defect niet hebt opgestuurd. De volgschade is nu veel groter.

Hoi Eric,

op iedere regel geld een uitzondering. Ik heb van te voren kenbaar gemaakt dat mijn batterij zeer heet werd en hier is door dynafix niet naar gekeken hier hebben ze dus steken laten vallen.

Laat ik nu afgelopen week mijn gelijk gehad hebben van samsung zelf. Ik krijg dus een nieuw toestel dus het was wel degelijk niet mijn fout anders zou ik geen nieuw toestel krijgen.
Hierdoor blijkt dus wel degelijk dat dynafix fout zat en hier ben ik nu maanden de dupe van geweest.
Als tele2 er nu gewoon voor zorgt dat ze een normale reparatie centrum hebben en niet meer samenwerken met dynafix dan scheelt dit heel wat problemen voor heel wat klanten van tele2.

Het internet staat niet voor niks vol met klachten over dynafix.
Reputatie 4
Badge
Hoi jvg013,

Fijn dat je een nieuw toestel ontvangt! Ik hoop dat je hier geen problemen meer mee hebt 🙂. Mocht er nog iets zijn wat ik voor je kan doen dan help ik je graag.

Mark
jullie kunnen mij op zijn minst compensatie verlenen aangezien dit gewoon een fout van dynafix en tele 2 is? Ik heb hierdoor 3 maanden zonder telefoon gezeten. Ik kan mijn contract over een maand verlengen als jullie de optie aanbieden om dit een maand eerder te doen dan kan ik gewoon een nieuw abonnement afsluiten die ik maandelijks kan opzeggen. Dan kan ik vervolgens gewoon het restant kredietbedrag van mijn huidige toestel afbetalen en komen de abonnementskosten te vervallen.

Daarbij heb ik al meer dan een maand geleden een klacht ingediend en er duidelijk bij vermeld dat ik de afhandeling per mail zou wille hebben aangezien ik door jullie niet telefonisch bereikbaar ben. Laten jullie nou net volgens jou medewerker mijn voicemail hebben ingesproken. Lijkt me sterk aangezien jullie ook nog eens mijn simkaart geblokkeerd hebben.
Reputatie 4
Badge
Hoi jvg013,

Je geeft aan dat het een fout betreft van Dynafix en Tele2. Wat is er precies fout gegaan? Ik kijk graag voor je of ik iets voor je kan betekenen in het kader van een compensatie. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Mark.

Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Mark
Reputatie 4
Badge
Hoi jvg013,

Helaas heb ik niets meer van je gehoord. Ik sluit nu je topic. Mocht je nog een vraag hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark