beantwoord

Content kosten door sms van Tele2 aan minderjarig kind

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Omdat er tegen mijn wil in iedere maand extra kosten op mijn factuur in rekening worden gebracht omdat er via een sms van Tele2, waarmee extra MB's kunnen worden gekocht, vraag ik mij af of mijn minderjarig kind dit wel aangeboden mag worden. Er is voor ouders geen enkele mogelijkheid om deze Tele2 sms te stoppen. Ik heb bewust voor een abonnement met een bepaalde hoeveelheid minuten/sms en MB's gekozen en vind het te gek voor worden dat mijn kind dmv jullie sms-jes onbeperkt mijn geld kan uitgeven aan MB's.
Graag uw reactie en oplossing.
Mvg. Ronald.
icon

Beste antwoord door ItsNaud 15 mei 2015, 20:10

Hoi Tiva,

Om een abonnement te nemen, moet je meerderjarig zijn.

Abonnement staat waarschijnlijk op naam van een ouder/verzorger. Was bij mij ook het geval toen ik nog minderjarig was, toen gebruikte ik het abonnement ook. Maarja het is eerder een eigen risico, als u niet wilt dat uw kinderen zonder toestemming MB's aanschaffen dient u dit denk ik duidelijk te maken en niet Tele2 de schuld hiervoor te geven. Voor andere klanten is dit namelijk wel een uitkomst om snel en gemakkelijk MB's bij te kopen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Hoi Tiva,

Reputatie 4
Badge +2
Hoi Tiva,

Abonnement staat waarschijnlijk op naam van een ouder/verzorger. Was bij mij ook het geval toen ik nog minderjarig was, toen gebruikte ik het abonnement ook. Maarja het is eerder een eigen risico, als u niet wilt dat uw kinderen zonder toestemming MB's aanschaffen dient u dit denk ik duidelijk te maken en niet Tele2 de schuld hiervoor te geven. Voor andere klanten is dit namelijk wel een uitkomst om snel en gemakkelijk MB's bij te kopen.
Ik zie dat mijn bericht voor een deel is weggevallen:

Hoi Tiva,

Om een abonnement te nemen, moet je meerderjarig zijn. Tele2 weet dus niet beter dan dat ze naar een meerderjarige informatie stuurt over zijn/haar abonnement. En als service de mogelijkheid om óf goedkoop buiten bundel MBs in te kopen, óf alsnog snel internet te gebruiken. Voor zover ik weet is er niet een mogelijkheid om deze service te blokkeren.
Reputatie 7
Badge +5
Leuke klacht, en nu tegen je minderjarige kind het volgende zeggen:
Omdat er tegen mijn wil in iedere maand extra kosten op mijn factuur in rekening worden gebracht doordat jij je niet aan de regels houdt lever je de telefoon voor een maand in tot je leert je aan de afspraken te houden
Ik zie dat mijn bericht voor een deel is weggevallen:

Hoi Tiva,

Om een abonnement te nemen, moet je meerderjarig zijn. Tele2 weet dus niet beter dan dat ze naar een meerderjarige informatie stuurt over zijn/haar abonnement. En als service de mogelijkheid om óf goedkoop buiten bundel MBs in te kopen, óf alsnog snel internet te gebruiken. Voor zover ik weet is er niet een mogelijkheid om deze service te blokkeren.
En nu is het een van de door mij afgesloten zakelijke abonnementen voor een van mijn werknemers en kan ik niet het toestel innemen omdat dan de medewerker geen contact meer kan hebben met het bedrijf. Het feit dat deze service, per toestel, niet geblokkeerd kan worden is een gemis en brengt voor mij onnodige kosten met zich mee.
Ergo: kies voor een provider waar dat wel kan
Reputatie 7
Badge +5
Tja, als iedereen maling aan jouw regels heeft zal het wel niet bij "telefoonmisbruik" blijven.
Bij een werknemer zet je het zwart op wit, zo simpel als wat.
Tja, als iedereen maling aan jouw regels heeft zal het wel niet bij "telefoonmisbruik" blijven.
Bij een werknemer zet je het zwart op wit, zo simpel als wat.

Het gaat mij er om dat je zelfs bij een zakelijk abonnement het misbruik door dit soort sms-jes, waarin voor €10 extra MB's worden aangeboden, niet kunt blokkeren.
Ergo: kies voor een provider waar dat wel kan
Zodra de abonnementen aflopen zal dit idd gaan gebeuren. Ik moet dan wel even de 3 maanden opzegtermijn per toestel in de gaten houden.
En zelfs als je de SMS'jes kunt blokkeren, kan je toch nog extra MB's aanschaffen (of buiten je bundel gaan)
Reputatie 7
Badge +4
Een kind kan ook veel te veel belminuten gebruiken. Daar maakte ik als ouder ook afspraken over. Alles wat over de bundel gaat wordt ingehouden op zakgeld... Maar het gaat natuurlijk om het leermoment wat ze hieruit moeten halen. Als ze volwassen zijn zullen ze hier ook mee te maken krijgen.
Reputatie 7
Badge +5
Is het wel reclame, of gewoon bij einde bundel dat je of afgeknepen doorgaat of extra Mb bij kan kopen ?
Reclames móéten een disclaimer hebben dat je uit de lijst verwijderd wilt worden, die moet of helemaal onderin of helemaal bovenin staan.
Misbruik door je personeel is reden voor ontslag, of heb je kleuters in dienst ?
Nou als mijn kind tegen mijn wil in elke keer mb's bij zou bestellen kon hij zijn mobiel inleveren. Zoals Eric zegt daar kun je als ouder afspraak over maken. Tot hier en niet verder.
Badge +5
Prepaid, meer dan voldoende voor kids.
Leer eerst maar eens met dat tegoed omgaan.
Hoi Tiva,

Bij zakelijke abonnementen worden deze bundels (tot op heden) niet aangeboden.