codering 2 na betaling niet hersteld

• 21 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 148 x bekeken

Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want na contact met de klantenservice kom ik niets verder..
In maart 2019 heeft tele 2 eenzijdig mijn contract gestopt.. er zouden betalingen open staan.. ik was mij van geen kwaad bewust. Daar ik niet beter wist dan dat mijn betalingen automatisch gingen..
Na veel discussie met bos incasso en tele 2 bleef het na maart stil.. geen brieven geen aangetekende stukken helemaal niets.
Bij het verlengen van mijn leaseauto gaf de bank aan dat er iets niet goed was en er een negatieve registratie was.
Na 2 maanden bezig te zijn geweest met uitzoeken met tele 2 en bos incasso was er 1 oplossing om van die code af te komen het bedrag te betalen.
Dit hebben we dan ook dezelfde dag gedaan.
2 weken later zou het weg zijn en kon ik weer verder met me leven.
NU 2 weken verder nog steeds negatief geregistreerd en wat blijkt tele2 wil de code niet van me naam af halen. Ondanks alle eerdere toezeggingen en de betaling die gedaan is.
NU sta ik met een baby van 3 maanden en een kind van 4 zonder auto en kan ik niets.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen dat dit wordt hersteld en dat ik weer gewoon verder kan.
Aalsjeblieft tele 2 help mij alsjeblieft.
Alle kosten zijn betaald

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het abonnement is gestopt vanwege betalingsachterstand en het hele bedrag werd direct opeisbaar? Op dat moment is code 2 geplaatst. Dit zijn ernstige tekortkomingen. Het is goed dat u hierna direct heeft betaald. De betaling / einddatum moet ook bij BKR worden genoteerd, maar de code verdwijnt niet direct. Het geeft nieuwe leningverstrekkers namelijk een indruk van de klant waar ze een krediet aan willen verstrekken.

Info over code 2:
Code 2
Zodra de vordering geheel opeisbaar is gesteld, wordt er een code 2 geplaatst. Meestal valt de plaatsing van de code 2 samen met de overdracht van de vordering aan het incassobureau. Wanneer de hele vordering is voldaan, wordt de BKR-registratie voorzien van een werkelijke einddatum, waarna de registratie nog vijf jaar lang zichtbaar is.
Hey Eric..
dat snap ik maar zoals in mijn eerdere topic heb geplaatst is de zaak niet zo zwart,wit.

Tele2 en BOS hebben beaamd dat ze zouden herstellen als het betaald was. Dit gebeurd niet.
Is er een moderator die me kan helpen aub...
Reputatie 3
Badge
Hi

Je geeft aan datTele2 je abonnement eenzijdig heeft opgezegd, dat je hebt betaald en dat er nog steeds een negatieve BKR registratie van kracht is.
Dat is natuurlijk heel vervelend!

Zo'n 10 werkdagen na je betaling, wordt een negatieve BKR registratie opgeheven. Ik begrijp dat dit niet gedaan is maar ook dat je abonnement afgemeld is (ik maak er op uit dat dit gedaan is omdat er een factuur te lang heeft opengestaan) In dat geval, kunnen wij hier niet meer voor jou achter aan gaan. Je kunt zelf contact opnemen met BKR om de registratie op te heffen

Gr, Bernadet
Hi

Je geeft aan datTele2 je abonnement eenzijdig heeft opgezegd, dat je hebt betaald en dat er nog steeds een negatieve BKR registratie van kracht is.
Dat is natuurlijk heel vervelend!

Zo'n 10 werkdagen na je betaling, wordt een negatieve BKR registratie opgeheven. Ik begrijp dat dit niet gedaan is maar ook dat je abonnement afgemeld is (ik maak er op uit dat dit gedaan is omdat er een factuur te lang heeft opengestaan) In dat geval, kunnen wij hier niet meer voor jou achter aan gaan. Je kunt zelf contact opnemen met BKR om de registratie op te heffen

Gr, Bernadet

Nu heb ik net contact gehad met BKR. En hun geven aan dat het gene wat jij meld dat hun de registratie kunnen op heffen.
Hun geven aan dat hun dat helemaal niet kunnen en dat jullie dat moeten doen daar jullie hem.ook hebben aangemeld.
Reputatie 3
Badge
Wanneer je een nota te laat hebt betaald, klopt het dat je daardoor een negatieve BKR hebt gekregen.
En zodra men alles heeft betaald, geeft Tele2 het dan aan het BKR door maar jij gaf aan dat Tele2 jouw abonnement heeft opgezegd door de openstaande kosten.
Ik begrijp dat het nu betaald is maar wanneer een abonnement om deze reden is opgezegd, wordt je abonnement niet "hersteld" en geeft Tele2 niet aan het BKR door dat de betaling binnengekomen is en de negatieve
registratie opgeheven moet worden.

Tele2 kan jou hier helaas niet bij helpen hoe vervelend ik dit ook voor je vind.
Wanneer je een nota te laat hebt betaald, klopt het dat je daardoor een negatieve BKR hebt gekregen.
En zodra men alles heeft betaald, geeft Tele2 het dan aan het BKR door maar jij gaf aan dat Tele2 jouw abonnement heeft opgezegd door de openstaande kosten.
Ik begrijp dat het nu betaald is maar wanneer een abonnement om deze reden is opgezegd, wordt je abonnement niet "hersteld" en geeft Tele2 niet aan het BKR door dat de betaling binnengekomen is en de negatieve
registratie opgeheven moet worden.

Tele2 kan jou hier helaas niet bij helpen hoe vervelend ik dit ook voor je vind.

Dat is toch wel apart dat ik gister uiteindelijk iemand van Financial heb gesproken en die heeft het wel opgelost.
Het kan dus wel 😉
Reputatie 3
Badge
Vreemd! Wanneer je abonnement opgezegd is door Tele2 doordat de facturen te lang open hebben gestaan, wordt er door Tele2 geen bericht doorgezet om de negatieve BKR registratie op te heffen.
Maar ik vind het heel fijn voor jou!
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reactie meer binnengekomen is, sluit ik dit topic.
Ik hoop dat het naar tevredenheid opgelost is.

Gr, Bernadet