beantwoord

Check simkaart 4G ready

• 11 juli 2015
  • 16 reacties
  • 1147 x bekeken

Ik zie in MijnTele2 geen kopje 'Overzicht Producten'. Dat wil ik graag om te checken of mijn SIM-kaart 4G ready is.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 12 juli 2015, 11:37

Hoi Ivar,

Dankjewel voor je berichtje.
Dit is pas te zien in je MijnTele2 als je bent overgezet naar 4G. Als je bent omgezet, ontvang je een mail met verdere instructies. Als je die mail hebt gehad en je logt in op je MijnTele2 account, dan zie je de mogelijkheid om de Simkaart check te doen.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ivar,

Dankjewel voor je berichtje.
Dit is pas te zien in je MijnTele2 als je bent overgezet naar 4G. Als je bent omgezet, ontvang je een mail met verdere instructies. Als je die mail hebt gehad en je logt in op je MijnTele2 account, dan zie je de mogelijkheid om de Simkaart check te doen.
Groetjes Kiko
en als je wel bent overgezet . en niets hebt ontvangen van Email .

en dat er gezegd word dat men wel in het dekking gebied zit nou ik kan zeggen dat dat niet zo is
ik woon in Assen en daar is geen 4G van tele2 wel daar ver buiten

dat wilde ik graag even kwijt .
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Lubbert,
Ik zie dat je al een eigen topic bent gestart. Heel goed.
Ik raad je aan om het daar bij te laten, anders lopen er allemaal dingen door elkaar.
Groetjes Kiko
Hoi Kiko,
Dank voor je reactie. Als in inlog op MijnTele2, dan zie ik in de URL wel het volgende staan: "https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/". Kortgeleden moest ik ook iets aanpassen bij het inloggen in MijnTele2.
Betekent dit dat 4G er (eindelijk) aan zit te komen?
Ik weet dat jullie systeem de overzetting automatisch regelt, maar ik wil het toch even vragen. Ik wacht er al een stuk langer op dan verwacht en woon toch echt midden in Amsterdam.
Met de eHRDP heb ik op Amsterdam Zuid en het hele traject naar Schiphol en Hoofddorp - hoe bizar ook - helemaal geen bereik. Ik hoop sinds eind 2014 op 4G om dit probleem te verhelpen.
Alvast bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +5
De blauwe en groene SIM zijn 4G geschikt.
En als je overgezet bent, dan ontvang je een SMSje van Tele2.
Je moet natuurlijk ook een 4G ready toestel hebben, en de 'Netwerkmodus' op LTE/WCDMA/GSM ingesteld zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Zo'n antwoord verwacht je van een moderator, niet een antwoord dat je na de omzetting maar even zelf moet gaan checken.
De blauwe en groene SIM zijn 4G geschikt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ivar,
Het zou goed kunnen dat het er dan zit aan te komen 😃 Maar zoals je zelf al aangeeft kan ik niet zeggen wanneer jij echt omgezet wordt omdat ik dit simpelweg niet weet doordat het automatisch en willekeurig gebeurt. Ik heb hier dus geen lijst liggen van wie wanneer wordt omgezet.
Is dat traject niet grotendeels onder de grond? Daar hebben meerdere providers slecht bereik.

Groetjes Kiko
Reputatie 7
Badge +5
LOL, overal waar andere providers wél bereik hebben wuift Tele2 weg want is T-Mobile, waar andere providers minder bereik hebben gebruikt Tele2 als excuus.
Daar hebben meerdere providers slecht bereik.
Het schiet dus niet op als je eerst moet wachten voordat heel nederland bereik heeft dan is TELE2 failliet.
Reputatie 7
Badge +4
Het is een hele normale manier voor een operator om tijdens een NIEUW netwerk bouw mee te liften op een bestaande operator. Denk eens terug aan Telfort. Die is ook in de lucht gekomen met landelijke dekking van Vodafone waar ze zelf nog geen masten hadden gebouwd.
Gezien de snelheid die ze er bij Tele2 nu in hebben zitten (bron: www.tele2.nl en www.4gmsten.nl) is de landelijke dekking bijna volledig. Het is nu aan de klanten om ook echt een 4G/VOLTE te hebben zodat je ook gebruik kunt maken van dit netwerk.
Denk even terug aan toen na GSM er UMTS netwerken werden gebouwd in Nederland. Ook dat ging niet spontaan vliegen omdat daar ook andere toestellen voor nodig waren. Nu weet je niet beter meer en kun je ook geen GSM only toestel meer kopen...
Het wordt dus tijd om te kijken naar een ander toestel. Ik hoop dat ik voor 31 maart een aanbieding krijg om te verlengen met een iphone 5 of 6. Want overgezet word ik niet.
Reputatie 3
???? Telfort???

Dat is gewoon KPN.....
Alle providers zijn KPN.
Telfort was zelfstandig, totdat ze overgenomen werd door KPN. Vervolgens heeft KPN overigens weer de toenmalige UMTS frequenties terug moeten geven aan de staat.

Niet alle providers zijn KPN. Er zijn sinds de lancering van het netwerk van Tele2 nu weer 'network operators' (MNO): KPN; Vodafone; T-mobile en nu ook Tele2. Alle andere providers zijn wederverkoper van 1 van die 4 netwerken (zgn MVNO of ESP).

Toen Nederland nog 5 netwerken had (KPN, Vodafone, T-mobile, Orange en Telfort) lagen de prijzen erg laag in Nederland. Ondertussen waren er maar 3 operators over welke de markt onderling aardig hadden verdeeld. Gevolg, in Nederland kreeg je het minste aantal minuten een MB data van ongeveer heel Europa. Daarom is Tele2 begonnen om een eigen netwerk te bouwen en is ze nu de aanval op de andere providers gestart. Niet omdat het moet, maar omdat het kan... 😉
Reputatie 7
Badge +5
Niet omdat het moet, maar omdat het kan...

LOL

Was het niet zo dat Telfort eerst met Vodafone meefietste als Virtuele provider ?
Klopt, zoals Eric aangaf.