Bundelbooster verbreekt internet verbinding

  • 25 January 2021
  • 5 reacties
  • 219 x bekeken

Sinds een week of twee wordt mijn verbinding verbroken zodra ik een bundelboost activeer, zowel via een sms of via de app. Dit gebeurt zelfs als ik net na middernacht de eenmaal daagse "gratis" bundelboost activeer, wanneer de 5gb bundel dus vrijwel onaangetast is. Mijn vader heeft hetzelfde probleem.

Dit gebeurde voorheen niet wanneer ik de "gratis" bundelbooster aanvroeg en daarna ook niet als deze bundel leeg was en ik dan weer een bundelbooster aanvroeg. Maar dit gebeurde wel als ik eerst de 5gb bundel leeg trok en dan een bundelbooster activeerde. 

Tot een week of twee geleden werdt de eerste gratis dagelijkse boost leeggetrokken voordat de dagelijkse 5gb bundel werdt verbruikt. En nu heb ik ALTIJD het probleem dat mijn verbinding verbreekt bij het (tijdig) activeren van een bundelbooster.

Als ik mijn mobiel even in de vliegtuig modus zet dan krijg ik vrijwel direct weer verbinding maar dat is natuurlijk geen goede oplossing op lange termijn.

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken op het forum maar ik ben nog geen topic tegen gekomen waarin het daadwerkelijk opgelost wordt. What gives? Graag hulp of misschien zelfs maar een indicatie dat er aan gewerkt wordt. Ik heb net voor de overname (na een aantal maanden het uitgeprobeerd te hebben zonder enkel probleem) een 2jarig abbonement afgenomen en ik zie het niet echt zitten om 2 jaar lang mijn telefoon op vliegtuigstand te moeten zetten elke keer als ik een bundelbooster aan vraag.

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Sinds een week of twee wordt mijn verbinding verbroken zodra ik een bundelboost activeer, zowel via een sms of via de app. Dit gebeurt zelfs als ik net na middernacht de eenmaal daagse "gratis" bundelboost activeer, wanneer de 5gb bundel dus vrijwel onaangetast is. Mijn vader heeft hetzelfde probleem.

Dit gebeurde voorheen niet wanneer ik de "gratis" bundelbooster aanvroeg en daarna ook niet als deze bundel leeg was en ik dan weer een bundelbooster aanvroeg. Maar dit gebeurde wel als ik eerst de 5gb bundel leeg trok en dan een bundelbooster activeerde. 

Tot een week of twee geleden werdt de eerste gratis dagelijkse boost leeggetrokken voordat de dagelijkse 5gb bundel werdt verbruikt. En nu heb ik ALTIJD het probleem dat mijn verbinding verbreekt bij het (tijdig) activeren van een bundelbooster.

Als ik mijn mobiel even in de vliegtuig modus zet dan krijg ik vrijwel direct weer verbinding maar dat is natuurlijk geen goede oplossing op lange termijn.

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken op het forum maar ik ben nog geen topic tegen gekomen waarin het daadwerkelijk opgelost wordt. What gives? Graag hulp of misschien zelfs maar een indicatie dat er aan gewerkt wordt. Ik heb net voor de overname (na een aantal maanden het uitgeprobeerd te hebben zonder enkel probleem) een 2jarig abbonement afgenomen en ik zie het niet echt zitten om 2 jaar lang mijn telefoon op vliegtuigstand te moeten zetten elke keer als ik een bundelbooster aan vraag.

 


Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd wat hier aan gedaan gaat worden. Het is erg vervelend om elke keer vliegtuigstand opnieuw aan en uit te zetten.

 

Ik heb overigens totaal geen probleem met het opnieuw activeren van 1GB. Die handeling wil ik best zo nu en dan even doen, maar ik heb niet het idee dat dit zo hoort.

 Dit gebeurt zelfs als ik net na middernacht de eenmaal daagse "gratis" bundelboost activeer, wanneer de 5gb bundel dus vrijwel onaangetast is.

 

Je kan de 1 GB bundelbooster aanvragen als je 80% van de 5GB hebt verbruikt, dus niet direct na middernacht.

 Dit gebeurt zelfs als ik net na middernacht de eenmaal daagse "gratis" bundelboost activeer, wanneer de 5gb bundel dus vrijwel onaangetast is.

 

Je kan de 1 GB bundelbooster aanvragen als je 80% van de 5GB hebt verbruikt, dus niet direct na middernacht.


Ik denk dat die bedoelt dat het gebeurt, ongeacht de tijd of resterende bundel omvang. Bij mij gebeurt altijd wanneer ik mijn eerste bundelbooster voor 80% op is en dan een nieuwe vraag. Ik zie op tele2 dat ik wel 1GB bundel heb, maar ik kan geen website of appjes laden.

 Dit gebeurt zelfs als ik net na middernacht de eenmaal daagse "gratis" bundelboost activeer, wanneer de 5gb bundel dus vrijwel onaangetast is.

 

Je kan de 1 GB bundelbooster aanvragen als je 80% van de 5GB hebt verbruikt, dus niet direct na middernacht.

Bedankt voor je antwoord maar dit kan dus wel. Dit heeft zelfs op de tele2 website gestaan ergens voorheen. Overigens totaal irrelevant tot het probleem maar goed. Want dan ik zou het probleem natuurlijk niet hebben als ik niet kan smsen of op de bundelbooster kan tikken. Wat ik dus wel kan.

Ik kan dit nog steeds terugvinden op de t-mobile versie van de unlimited data pagina:

‘Als de GB's uit je abonnement op zijn, sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 1 GB-aanvullers. De eerse 1 GB-aanvuller kun je direct activeren, de volgende aanvullers pas als je bundel leeg is. Bij Go Unlimited is de GB-aanvuller natuurlijk gratis.’

En voordat ik een reply krijg met dat dit alleen de t-mobile versie betreft vraag ik je misschien even kritisch na te denken over de situatie. Tele2 gebruikt dezelfde technologie als t-mobile, hetzelfde netwerk dezelfde app (in een ander jasje). En zoals eerder gezegd te hebben, dit heeft voorheen ook op de tele2 website gestaan.

Het zou niet moeten uitmaken wanneer je je 5gb bundel opwaardeert wanneer deze nog niet helemaal leeg is. En ja ik weet zeker dat deze nog niet helemaal leeg is aangezien de browser nog steeds werkt tot het moment van opwaarderen. Het feit dat je je telefoon in vliegtuigstand moet zetten om weer verbinding te krijgen is gebruiksonvriendelijk en onacceptabel bovendien.

Hier hetzelfde. Elke keer als ik de booster activeer, moet ik vliegtuigstand activeren en weer deactiveren om verbinding te krijgen. Super irritant!

Net een verlenging van 2 jaar aangevraagd, maar zit er serieus aan te denken om die te gaan cancellen.