beantwoord

Bundelbooster en dataverbruik opeens verdwenen

  • 23 July 2020
  • 50 reacties
  • 2073 x bekeken

In de app en in mijn tele 2 zie ik opeens mijn dataverbruik niet meer.

Ik heb unlimited data en vanochtend vroeg was opeens mijn bundel op, terwijl ik nog niet echt veel gedaan had op mijn telefoon.

Ik moet bijbestellen via de bundelbooster kreeg ik door via SMS, maar die is ook opeens verdwenen uit mijn app en mijn tele 2.


Storing?

 

Schiet niet echt op. Had unlimited gekozen om zorgeloos de dag door te komen met mijn data, maar op deze manier heb ik alweer spijt van  het tele 2 abo dat ik pas heb afgesloten.

 

 

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 24 July 2020, 11:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wanneer heb je jouw abonnement besteld? Voor of na 6 mei?

Indien voor 6 mei, heb je misschien een bericht gehad dat je naar “de nieuwe omgeving” bent verhuisd?

Wanneer heb je jouw abonnement besteld? Voor of na 6 mei?

Na 6 mei.

Reputatie 7
Badge +12

Dan ben jij al overgezet naar het nieuwe systeem. Daar hoort ook de juiste Tele2 APP bij.

Anders herkend het systeem je niet.

 

Eric,

Ik zat al op de nieuwe app. De oude werkte niet meer.

En tot gisteravond werkte alles goed en nu niet meer. Ik zie dus alles behalve mijn dataverbruik en bundelbooster.

Lijkt me sterk dat het daar dus aan ligt. Komt nog eens bij dat het via internet, mijn Tele2 ook niet werkt.

Gr.

Reputatie 7

Ik heb geen unlimited abonnement, maar kan wel gewoon mijn verbruik correct zien.

Reputatie 7
Badge +12

Eric,

Ik zat al op de nieuwe app. De oude werkte niet meer.

En tot gisteravond werkte alles goed en nu niet meer. Ik zie dus alles behalve mijn dataverbruik en bundelbooster.

Lijkt me sterk dat het daar dus aan ligt. Komt nog eens bij dat het via internet, mijn Tele2 ook niet werkt.

Gr.

Dan zou je toch even de klantenservice moeten bellen, heb je direct antwoord.

Exact zelfde probleem. Wat ik niet begrijp is dat wanneer er werkzaamheden zijn zoals laatst in het weekend, er ongestoord van onbeperkt internet gebruik gemaakt kon worden. 
 

waarom verwijdert Tele2 niet tijdelijk de daglimiet als er storing is? 
 

gebruik dit zelf voor werk en is van belang dat ik ongestoord van het netwerk gebruik kan maken. Zie een storing Van de app niet als een valide reden klanten internet te ontzeggen

Kan ook geen bundel aanschaffen voor een meerprijs dus in feite onthand tot dat Tele2 de blokkade verwijdert..

Ps. Met de klantenservice gebeld en die erkenden de storing… 

 

de oplossing met het verwijderen van de daglimiet voor de periode van de storing was zo eenvoudig geweest..

Ik heb ook gebeld en ze kenden het probleem. Genoteerd en het zou worden doorgestuurd naar het hoofdkantoor, aldus de dame die ik gesproken heb.

Ik heb geen ervaring met Tele 2, dus ben benieuwd hoe voortvarend men aan de slag gaat bij Tele 2 met het oplossen van een storing.

Reputatie 3

Ik heb ook gebeld en ze kenden het probleem. Genoteerd en het zou worden doorgestuurd naar het hoofdkantoor, aldus de dame die ik gesproken heb.

Ik heb geen ervaring met Tele 2, dus ben benieuwd hoe voortvarend men aan de slag gaat bij Tele 2 met het oplossen van een storing.

"Doorsturen naar het hoofdkantoor" is wat je te horen krijgt als de klantenservice medewerker het ook allemaal niet meer weet of er geen zin in heeft, en is eigenlijk een eufemisme voor "whatever". Voorheen zijn meerdere problemen en klachten van mij naar "het hoofdkantoor" gestuurd, en daarna niets opgelost en nooit meer wat van gehoord, want "het hoofdkantoor" geeft geen feedback. Het duurt 5 werkdagen voordat "het hoofdkantoor" een ticket bekijkt, maar vaak was het druk en zou het langer duren. Kortom, je bent afgepoeierd...

Mooi, een ballentent dus…..hoe zat dat ook alweer? Je hebt toch bedenktijd als je een abo aanschaft? Was dat niet een dag of 14?

Misschien toch maar weer opzeggen dan.

Reputatie 3

Mooi, een ballentent dus…..hoe zat dat ook alweer? Je hebt toch bedenktijd als je een abo aanschaft? Was dat niet een dag of 14?

Misschien toch maar weer opzeggen dan.

Klinkt als een goed idee. Het is inderdaad een ballentent. Ben met hangende pootjes teruggegaan naar de grote rode provider, en ja, je betaalt iets meer (niet eens zoveel meer), maar het is direct duidelijk dat je krijgt waarvoor je betaalt: 4G in het buitenland, standaard gratis 100 minuten bellen naar het buitenland, en bovendien een klantenservice met medewerkers die bevoegdheid hebben om zelf iets te regelen, of je door te verbinden met een afdeling die de nodige bevoegdheden heeft. Ook deze provider heeft weleens een fout gemaakt, maar fout werd aan de telefoon gecorrigeerd, creditnota kwam al via de mail en de app binnen terwijl ik nog aan de telefoon hing. Probeer dat maar eens bij Tele2...

Hier ook precies hetzelfde probleem. Unlimited data en kan niets opwaarderen in de app. Sms zegt data is op maar dat is onmogelijk. Heb bijna geen 4 g bereik op de plek waar ik ben.

Inmiddels 24 uur verder, en de simpele oplossing om de datalimiet tijdelijk te verwijderen is nog altijd niet bevestigd. Gebruikers op een unlimited data pakket zouden ongestoord van de dienst gebruik moeten kunnen maken terwijl de storing wordt verholpen.

Ik heb weer data sinds 00:00 uur, maar nu is de vraag hoeveel…..Dat zie ik nog steeds niet.

 

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt elke dag weer 5gb. Als de app het niet doet kun je ook de datateller van je telefoon gebruiken. Dan heb je in ieder geval een indicatie.

Eric,

Het is niet alleen de app, ook online in mijn tele 2. En ik vind het gewoon prutswerk als opeens mijn databundel verdwenen is, Ik een bericht krijg dat ik de bundelbooster moet gebruiken die nergens te vinden is, nergens meer te zien is wat ik verbruikt heb en net als gisteren ik er gewoon uitgegooid word ‘s ochtends vroeg, omdat mijn bundel op is, wat helemaal niet kan.

 

En als ik bovenstaand verhaal van linearised lees, dan ben ik inderdaad het bos in gestuurd, door mij te vertellen dat “het doorgestuurd wordt naar het hoofdkantoor” en er dan vervolgens 24 uur niets mee schijnt te gebeuren.

 

Met andere woorden: Ik zit sinds kort bij Tele2 en de eerste indruk is, dat ik de boel gewoon op ga zeggen binnen mijn 14 dagen bedenktermijn, als de situatie niet verandert. Ik ga dan wel voor een extra abo bij KPN. 

Reputatie 5

Hi iedereen, goed dat jullie dit hier aangeven. We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kunnen maken van de Bundelbooster en geen inzicht hebben in het verbruik. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Let op: dit betreft klanten met een Unlimited abonnement die na 6 mei klant zijn geworden.

Groetjes, 

Rox

Rox,

vanwaar dat de daglimiet dan niet tijdelijk wordt verwijderd? Zo kunnen klanten in ieder geval van de dienst gebruik maken. mij was aangegeven dat de storing gisteren verholpen zou worden, maar het lijkt langer te gaan duren
 

 

hier ook net klant en is het niet zichtbaar. Erg handig nu we op vakantie zijn en het internet vrij snel gaat. 

Wanneer is dit opgelost tele2??? 

Gelukkig per maand opzegbaar gekozen....

Reputatie 7

Rox,

vanwaar dat de daglimiet dan niet tijdelijk wordt verwijderd? Zo kunnen klanten in ieder geval van de dienst gebruik maken. mij was aangegeven dat de storing gisteren verholpen zou worden, maar het lijkt langer te gaan duren
 

 

Om het open te zetten is mogelijk niet zo makkelijk als het lijkt, bovendien loop je het gevaar dat er zoveel data verbruikt gaat worden dat andere klanten hinder kunnen gaan ondervinden. En dan wordt het probleem groter in plaats van kleiner.

Reputatie 3

Eric,

Het is niet alleen de app, ook online in mijn tele 2. En ik vind het gewoon prutswerk als opeens mijn databundel verdwenen is, Ik een bericht krijg dat ik de bundelbooster moet gebruiken die nergens te vinden is, nergens meer te zien is wat ik verbruikt heb en net als gisteren ik er gewoon uitgegooid word ‘s ochtends vroeg, omdat mijn bundel op is, wat helemaal niet kan.

 

En als ik bovenstaand verhaal van linearised lees, dan ben ik inderdaad het bos in gestuurd, door mij te vertellen dat “het doorgestuurd wordt naar het hoofdkantoor” en er dan vervolgens 24 uur niets mee schijnt te gebeuren.

 

Met andere woorden: Ik zit sinds kort bij Tele2 en de eerste indruk is, dat ik de boel gewoon op ga zeggen binnen mijn 14 dagen bedenktermijn, als de situatie niet verandert. Ik ga dan wel voor een extra abo bij KPN. 

Point in case: vandaag had ook mijn provider (die grote rode) een storing in de "mijn" omgeving en daarmee ook de app. Dat werd op Twitter acknowledged, er was een storingspagina met uitleg, en een forumpost van de provider zelf op hun forum. Hier bij Tele2 staat er niets op de storingspagina, reageert een medewerker op het forum dat er iets is gesignaleerd, en op Twitter heeft de klantenservice geen clue, zie screenshot. Storingen komen nu eenmaal voor. Maar de manier waarop een bedrijf dat aanpakt maakt het grote verschil.

 

Hi iedereen, goed dat jullie dit hier aangeven. We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kunnen maken van de Bundelbooster en geen inzicht hebben in het verbruik. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Let op: dit betreft klanten met een Unlimited abonnement die na 6 mei klant zijn geworden.

Groetjes, 

Rox

 

En Rox? Stand van zaken? We zijn nu al een dag of 3 verder.

Eric,

Het is niet alleen de app, ook online in mijn tele 2. En ik vind het gewoon prutswerk als opeens mijn databundel verdwenen is, Ik een bericht krijg dat ik de bundelbooster moet gebruiken die nergens te vinden is, nergens meer te zien is wat ik verbruikt heb en net als gisteren ik er gewoon uitgegooid word ‘s ochtends vroeg, omdat mijn bundel op is, wat helemaal niet kan.

 

En als ik bovenstaand verhaal van linearised lees, dan ben ik inderdaad het bos in gestuurd, door mij te vertellen dat “het doorgestuurd wordt naar het hoofdkantoor” en er dan vervolgens 24 uur niets mee schijnt te gebeuren.

 

Met andere woorden: Ik zit sinds kort bij Tele2 en de eerste indruk is, dat ik de boel gewoon op ga zeggen binnen mijn 14 dagen bedenktermijn, als de situatie niet verandert. Ik ga dan wel voor een extra abo bij KPN. 

Point in case: vandaag had ook mijn provider (die grote rode) een storing in de "mijn" omgeving en daarmee ook de app. Dat werd op Twitter acknowledged, er was een storingspagina met uitleg, en een forumpost van de provider zelf op hun forum. Hier bij Tele2 staat er niets op de storingspagina, reageert een medewerker op het forum dat er iets is gesignaleerd, en op Twitter heeft de klantenservice geen clue, zie screenshot. Storingen komen nu eenmaal voor. Maar de manier waarop een bedrijf dat aanpakt maakt het grote verschil.

 

 

Daar gaat het mij ook om….hoe pak je het aan. Storingen kunnen altijd voorkomen.

Aangezien ik niet zo heel lang klant ben en dit nu al dagen duurt, is mijn eerste indruk dat de aanpak van storingen nogal rammelt.   :-)

Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders is het tot ziens.