bundelbooster app werkt niet goed

  • 9 October 2020
  • 27 reacties
  • 2485 x bekeken

Hoi, 

 

ik had een vraag over de bundelbooster.

Thuis werkt me wifi in me kamer niet, dus me laptop zit altijd op me hotspot van me telefoon, heb zelf unlimited data. Alleen sinds maandag 5 oktober kan ik de code (nog 1 GB) niet meer spammen naar de nummer 1280, waardoor ik dus tijdens het gamen om de minuut een bundelbooster moet vragen en dat kan pas als ik helemaal door de 1GB ben.

Heeft iemand anders dit ook of is dit nieuw?

Want de tele2 app doet het sinds maandag ook opeens niet meer.

Ik vind dit heel vervelend omdat ik nu telkens moet wachten tot me booster van 1GB op is voordat ik een nieuwe kan aanvragen.


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je bent over gezet naar het nieuwe netwerk, dan heb je inderdaad een nieuwe app nodig. Hiermee kun je ook de bundel booster bestellen. En inderdaad is de FUP 5gb per dag en als die op is kun je er weer 1 gratis bijbestellen. Het is namelijk niet bedoeld als vaste lijn vervanging. Je zult het wifi signaal van je router kunnen versterken naar je kamer om ononderbroken veel data te kunnen verstoken.

Reputatie 7

Als je bent overgezet dan heb je daarvan een e-mail en sms ontvangen en informatie gekregen over de nieuwe app: https://www.tele2.nl/bijnazover

Reputatie 3

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan sinds de nieuwe app. Ik raak er gefrustreerd van. De sms dienst 1280 heeft Tele2 van de een op andere dag in zijn geheel geschrapt zonder klanten daarover te informeren. Ook de BundelBooster werkt niet meer normaal. Voorheen kon je 1 gb toevoegen op het moment dat je dagsaldo van 5gb onder de 1 kwam. Nu moet je eerst wachten totdat de verbinding uitvalt omdat die op 0 is. Dit is werkelijk waardeloos. Unlimited Data voelt niet meer als unlimited. Ik hoop dat Tele2 snel met een oplossing komt. Want dit werkt geenszins klantvriendelijk. Vanmiddag gebeld met Tele2 klantenservice. Zij gaven aan dat dit beleid vanuit de fusie met t-Mobile is geïnitieerd. Daar zijn wij dan lekker klaar mee😡😡😡

Reputatie 7
Badge +12

De manier waarop het nu werkt was altijd zo omschreven en werkt bij alle providers nu hetzelfde. 5Gb per dag en als dat op is kun je per 1gb gratis bijbestellen. De oude Tele2 systemen waren niet zo slim en klanten bestelden tientallen 1gb bundels in de ochtend, of maakten scripts die automatisch smsjes verstuurde zodat heel het gezin via een wifi hotspot de hele dag online waren. Mobiel internet is een shared medium. Alle gebruikers in 1 radiocell delen de beschikbare capaciteit. Het unlimited abonnement is voor smartphones, niet bedoeld als goedkope vaste lijn vervanging. Als de FUP dus niet gehandhaafd hebben andere daar last van.  Als je dus aaneengesloten veel data wilt gebruiken is een DSL of glasvezel verbinding dus het juiste product voor jou.

Reputatie 3

Ik vermoedde al dat ik een bericht met deze strekking terug zou krijgen. Ik kan alleen maar zeggen, waarom werd dit er niet bij verteld voordat ik dit Unlimited Data abonnement afsloot toen ik bij Tele2 voorlegde dat ik via NLZIET televisie wilde gaan kijken??? Ik heb zelfs keurig voor mezelf en mijn vrouw een apart Unlimited Data abonnement afgesloten. Zodat wij prima zouden voldoen aan de voorwaarden voor individueel gebruik. Het systeem van Tele2 was misschien niet zo slim, maar klantvriendelijk was het in ieder geval wel. Wat een gedoe nu zeg; eerst je gigabytes helemaal op nul moeten laten doorlopen en hele verbinding weg laten vallen en daarna niet eens meer het internet op kunnen om 1 gb extra toe te voegen. Dit is volstrekt waardeloos en niet de term Unlimited Data waardig!!!

Reputatie 7
Badge +12

Tja, dan is dat een verwijt naar de telecom providers, het werkt zo overal. Een vaste lijn blijft de oplossing voor NLZiet.

Reputatie 2

Ik heb al 3 jaar + een unlimited data abonnement bij Tele2 en nog nooit een probleem gehad. Waarom moeten we dan op het nieuwe systeem gezet worden? Er was nooit iets fout met mijn data bereik. En nooit iets fout met extra data aanvragen. Maar nu MOET ik wachten tot mij connectie is verbroken voordat ik extra data kan aanvragen. Dat is toch waardeloos? Als ik ook maar iets probeer te downloaden boven 1GB na mijn 5GB dan moet ik iedere keer weer opnieuw 1GB aanvragen. Als je unlimited data aanbied, laat het dan ook werkelijk unlimited zijn. Niet zulke prut zooi. En dan ook nog verleidelijke advertenties maken; "Niet omdat het moet, maar omdat het kan” Kennelijk kan het dus niet. Echt teleurstellend dit.

Reputatie 7
Badge +12

Als je al uit je contract bent kun je overstappen naar een product wat beter bij je past. Ik zie persoonlijk niet gebeuren dat ze die FUP weer anders gaan hanteren. Iedereen zit nu op het T-Mobile netwerk en de masten van het oude tele2 staan al uit. Zo gaat dat als bedrijven fuseren.

Reputatie 3

Helemaal mee eens ianli! Het is inderdaad waardeloos!

Als je bent over gezet naar het nieuwe netwerk, dan heb je inderdaad een nieuwe app nodig. Hiermee kun je ook de bundel booster bestellen. En inderdaad is de FUP 5gb per dag en als die op is kun je er weer 1 gratis bijbestellen. Het is namelijk niet bedoeld als vaste lijn vervanging. Je zult het wifi signaal van je router kunnen versterken naar je kamer om ononderbroken veel data te kunnen verstoken.

Ik heb thuis al zo'n ding dat de wifi zou moeten versterken, maar alsnog dan is de wifi nog steeds heel sloom waardoor ik niet kan gamen.

Reputatie 7
Badge +12

Een eenvoudige repeater is inderdaad vaak niet echt een verbetering. Je zou eens moeten kijken naar een mesh netwerk.

Reputatie 2

Het is inderdaad waardeloos , het gaat niet over hoeveel MB kan je gebruiken , Je kan gewoon vaak een extra MB vragen , probleem is verbinding verbreken , Ik speel soms online gamen dat weinig MB's gebruik maar wel een constant verbinding nodig heeft , of ben je onderweg aan face chatten en ineens verbinding weg is . Ik heb tijden aansluiting van deze abonnement heb ik heel duidelijk verteld wat mijn bedoeling was en tot vorige maand ging goed en nu in eens hoor je FUP ?!   Ze willen meer geld maken met minder dienst , het is niet meer of minder.

Reputatie 7

Het is inderdaad waardeloos , het gaat niet over hoeveel MB kan je gebruiken , Je kan gewoon vaak een extra MB vragen , probleem is verbinding verbreken , Ik speel soms online gamen dat weinig MB's gebruik maar wel een constant verbinding nodig heeft , of ben je onderweg aan face chatten en ineens verbinding weg is . Ik heb tijden aansluiting van deze abonnement heb ik heel duidelijk verteld wat mijn bedoeling was en tot vorige maand ging goed en nu in eens hoor je FUP ?!   Ze willen meer geld maken met minder dienst , het is niet meer of minder.

De FUP was er al, alleen werkt het nu technisch anders.

Reputatie 2

Het kun technisch wat klant vriendelijk , nu is gewoon irritant . Ik kan nog steed hetzelfde aantal MB's gebruik , als je will downloaden of film kijken ( youtube , Netflix , Twitch...) Dat kan nog steeds , alleen beetje anders , maar verbinding verbreken tijdens een gesprek of onderweg gamen ... is lastig.  Zie willen gebruik beperken maar hebben ze geen klantvriendelijk manier gevonden.

Reputatie 7

Het kun technisch wat klant vriendelijk , nu is gewoon irritant . Ik kan nog steed hetzelfde aantal MB's gebruik , als je will downloaden of film kijken ( youtube , Netflix , Twitch...) Dat kan nog steeds , alleen beetje anders , maar verbinding verbreken tijdens een gesprek of onderweg gamen ... is lastig.  Zie willen gebruik beperken maar hebben ze geen klantvriendelijk manier gevonden.

Tja, best lastig om een manier te vinden die klantvriendelijk is en toch het grote verbruik ontmoedigt. Dat zijn min of meer tegenpolen.

Reputatie 2

Het kun technisch wat klant vriendelijk , nu is gewoon irritant . Ik kan nog steed hetzelfde aantal MB's gebruik , als je will downloaden of film kijken ( youtube , Netflix , Twitch...) Dat kan nog steeds , alleen beetje anders , maar verbinding verbreken tijdens een gesprek of onderweg gamen ... is lastig.  Zie willen gebruik beperken maar hebben ze geen klantvriendelijk manier gevonden.

Tja, best lastig om een manier te vinden die klantvriendelijk is en toch het grote verbruik ontmoedigt. Dat zijn min of meer tegenpolen.

Dan hoeven zij niet van mij de bundel als unlimited aanbieden. Dan kan het beter 5GB per dag bundel genoemt worden 

De manier waarop het nu werkt was altijd zo omschreven en werkt bij alle providers nu hetzelfde. 5Gb per dag en als dat op is kun je per 1gb gratis bijbestellen. De oude Tele2 systemen waren niet zo slim en klanten bestelden tientallen 1gb bundels in de ochtend, of maakten scripts die automatisch smsjes verstuurde zodat heel het gezin via een wifi hotspot de hele dag online waren. Mobiel internet is een shared medium. Alle gebruikers in 1 radiocell delen de beschikbare capaciteit. Het unlimited abonnement is voor smartphones, niet bedoeld als goedkope vaste lijn vervanging. Als de FUP dus niet gehandhaafd hebben andere daar last van.  Als je dus aaneengesloten veel data wilt gebruiken is een DSL of glasvezel verbinding dus het juiste product voor jou.

Oké mooi verhaal maar hoeveel programmeurs doen dit? Zullen er vast niet zo heel veel zijn.

 

En een smartphone zelf heeft ook niet zo heel veel bereik dus laat de hele familie lekker samen in de woonkamer zijn, gezellig toch? Tenzij ze een telefoon gebruiken met usb tether naar een router en op die manier meer bereik hebben. Betwijfel ik. maarja, een goed excuus geeft je de mogelijkheid om de verantwoording niet meer af te hoeven leggen, dus goed gedaan.

 

enkel kunnen ze nog steeds dezelfde "scripts” gebruiken en evenveel data verbruiken? ik zie je punt niet maarja. ik ben ook van mening dat we op z'n minst tot 2gb kunnen verlengen zodat we een melding krijgen bij 1gb en de tijd hebben om te verlengen. waarom is dit niet mogelijk? kon voorheen wel, en de excuus. het is bij elke telecom provider zo. Nee, voorheen bij tele2 was dit anders dus niet bij elke.

Reputatie 7

Het kun technisch wat klant vriendelijk , nu is gewoon irritant . Ik kan nog steed hetzelfde aantal MB's gebruik , als je will downloaden of film kijken ( youtube , Netflix , Twitch...) Dat kan nog steeds , alleen beetje anders , maar verbinding verbreken tijdens een gesprek of onderweg gamen ... is lastig.  Zie willen gebruik beperken maar hebben ze geen klantvriendelijk manier gevonden.

Tja, best lastig om een manier te vinden die klantvriendelijk is en toch het grote verbruik ontmoedigt. Dat zijn min of meer tegenpolen.

Dan hoeven zij niet van mij de bundel als unlimited aanbieden. Dan kan het beter 5GB per dag bundel genoemt worden 

Jawel, want je kunt met gebruik van de aanvullers gewoon veel data gebruiken, alleen niet ononderbroken.

Reputatie 7

De manier waarop het nu werkt was altijd zo omschreven en werkt bij alle providers nu hetzelfde. 5Gb per dag en als dat op is kun je per 1gb gratis bijbestellen. De oude Tele2 systemen waren niet zo slim en klanten bestelden tientallen 1gb bundels in de ochtend, of maakten scripts die automatisch smsjes verstuurde zodat heel het gezin via een wifi hotspot de hele dag online waren. Mobiel internet is een shared medium. Alle gebruikers in 1 radiocell delen de beschikbare capaciteit. Het unlimited abonnement is voor smartphones, niet bedoeld als goedkope vaste lijn vervanging. Als de FUP dus niet gehandhaafd hebben andere daar last van.  Als je dus aaneengesloten veel data wilt gebruiken is een DSL of glasvezel verbinding dus het juiste product voor jou.

Oké mooi verhaal maar hoeveel programmeurs doen dit? Zullen er vast niet zo heel veel zijn.

 

En een smartphone zelf heeft ook niet zo heel veel bereik dus laat de hele familie lekker samen in de woonkamer zijn, gezellig toch? Tenzij ze een telefoon gebruiken met usb tether naar een router en op die manier meer bereik hebben. Betwijfel ik. maarja, een goed excuus geeft je de mogelijkheid om de verantwoording niet meer af te hoeven leggen, dus goed gedaan.

 

enkel kunnen ze nog steeds dezelfde "scripts” gebruiken en evenveel data verbruiken? ik zie je punt niet maarja. ik ben ook van mening dat we op z'n minst tot 2gb kunnen verlengen zodat we een melding krijgen bij 1gb en de tijd hebben om te verlengen. waarom is dit niet mogelijk? kon voorheen wel, en de excuus. het is bij elke telecom provider zo. Nee, voorheen bij tele2 was dit anders dus niet bij elke.

De bedoeling is juist dat de stream onderbroken wordt om langdurig ononderbroken streams te voorkomen.

Reputatie 2

Het kun technisch wat klant vriendelijk , nu is gewoon irritant . Ik kan nog steed hetzelfde aantal MB's gebruik , als je will downloaden of film kijken ( youtube , Netflix , Twitch...) Dat kan nog steeds , alleen beetje anders , maar verbinding verbreken tijdens een gesprek of onderweg gamen ... is lastig.  Zie willen gebruik beperken maar hebben ze geen klantvriendelijk manier gevonden.

Tja, best lastig om een manier te vinden die klantvriendelijk is en toch het grote verbruik ontmoedigt. Dat zijn min of meer tegenpolen.

Dan hoeven zij niet van mij de bundel als unlimited aanbieden. Dan kan het beter 5GB per dag bundel genoemt worden 

Jawel, want je kunt met gebruik van de aanvullers gewoon veel data gebruiken, alleen niet ononderbroken.

Moet duidelijk worden gemaakt. Onbeperkt is gewoon onbeperkt.

Reputatie 7

Het kun technisch wat klant vriendelijk , nu is gewoon irritant . Ik kan nog steed hetzelfde aantal MB's gebruik , als je will downloaden of film kijken ( youtube , Netflix , Twitch...) Dat kan nog steeds , alleen beetje anders , maar verbinding verbreken tijdens een gesprek of onderweg gamen ... is lastig.  Zie willen gebruik beperken maar hebben ze geen klantvriendelijk manier gevonden.

Tja, best lastig om een manier te vinden die klantvriendelijk is en toch het grote verbruik ontmoedigt. Dat zijn min of meer tegenpolen.

Dan hoeven zij niet van mij de bundel als unlimited aanbieden. Dan kan het beter 5GB per dag bundel genoemt worden 

Jawel, want je kunt met gebruik van de aanvullers gewoon veel data gebruiken, alleen niet ononderbroken.

Moet duidelijk worden gemaakt. Onbeperkt is gewoon onbeperkt.

Unlimited data is onbeperkte data, alleen niet ononderbroken.

Als je onderbreekt, onderbreek je niet alleen streams maar alle toepassingen. En tele2 adverteert zowaar met streamen tot je een ons weegt. Als je iets belooft moet je het waarmaken. Je argumenten houden geen stand en geen steek.

Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? Ik hoor het graag, dan stap ik over!

Reputatie 7

Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? Ik hoor het graag, dan stap ik over!

In ieder geval niet zonder dat je een handeling moet doen (zoals aanvullen) en als die er wel is dan zal de snelheid heel laag zijn.

Wij hebben naast Tele2 ook een T-mobile abbo, en daar kan je soepel elke keer 1GB extra aanvragen zonder dat het onderbroken word.

Eventueel je hotspot aanzetten en met een ander toestel de T-mobile app gebruiken, wij kijken soms op een tablet via de hotspot van het T-mobile toestel, maar de extra GB doen we erbij met de telefoon zelf, kan je gewoon doorkijken.

Bij Tele2 verbreekt dan vaak de verbinding en moet je echt handelingen verrichten om weer te kunnen streamen tot je een ons weegt! ;-)