vraag

bundel buitenland slecht bereik

• 20 juni 2020
  • 2 reacties
  • 141 x bekeken

Hallo, 

ik ben een vraag, 

mik stuurde een bericht voor mijn vriend die bij jullie     . Hij is op oefening in Duitsland en heeft al bijna €100,00 euro bundels gekocht, maar nu is de verbinding zo slecht dat hij niet ontvangt en zelfs waarnemer wij zelf bellen af word gebroken. In de 1e week dat hij daar zag der alles wel goed. Zijn verbinding staat wel vaak op 3 streepjes en 3G maar nu soms een aantal dagen komen papjes niet meer en en lukt het bellen niet normaal meer. 
heeft u enig iedee hoe het verholpen kan worden en waar t aan licht. Hij verblijft op 1 oefening te Rijn dus het is nogal raar dat hij sins een paar dagen geen berijk heeft waar hij dat eerst wel had ik hoop dat u mij meer advies kan geven om deze reden heeft hij tele 2 ook nog niet kunnen bereiken hij heeft naar z’n bundel gekeken en die was nog niet verbruikt. 

met vriendelijke groet Evy 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als de verbinding slecht is, dan helpen bundels daar ook niet veel aan. Tele2 abonnementen geven alleen 2G en 3G verbindingen in het buitenland en helaas zijn mobiele netwerken in het buitenland eigenlijk altijd minder goed dan in Nederland.

Enigste tip die je kan proberen is om handmatig netwerken selecteren te gebruiken en dan een ander netwerk dan het voorkeur netwerk te kiezen. Dus b.v. O2 in plaats van T-mobile, probeer dus een ander netwerk.

Reputatie 7
Badge +1

Tele2 gaat het gebruik van 4G in het buitenland mogelijk maken, maar het is nog niet exact duidelijk wanneer precies. In elk geval ben je in Duitsland altijd afhankelijk van de dekking van de lokale providers. Inhoudelijk heeft Tele2 geen informatie over de netwerken van die providers (dekking, storingen, werkzaamheden, etc).

Reageer