beantwoord

bundel

• 20 november 2019
  • 2 reacties
  • 207 x bekeken

ik had tot eergisteren nog een bundel van 5gb elke maand maar dat was niet genoeg dus bestelde er 2gb bij. dat bleek weer niet genoeg te zijn dus ben mn bundel gaan aanpassen zodat ik elke maand 10gn internet krijg. die internetbundel is direct ingegaan volgens een bericht die ik kreeg van tele2. maar geen belminuten weer aangeleverd? en ook is 2e dag al 80% van mn data op. bij mijntele2 staat er dat ik 80% van mijn 12GB(??!!!?) data op heb terwijl ik niet eens 12gb heb en op mijn telefoon bij mobiele data gebruik ik nog maar 2gb heb gebruikt sinds de bundel is ingegaan?? iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen

icon

Beste antwoord door Malamute 20 november 2019, 12:19

Hallo yogizem,

Zo te zien klopt het gewoon.

Als je midden in een periode je bundel verhoogt van 5GB naar 10GB wil niet zeggen dat de teller weer naar 0 gaat, de data die je al verbruikt hebt gaat daar gewoon vanaf, als je al 5GB verbruikt hebt hou je dus 5GB over.

Je hebt 2GB extra besteld, die blijft behouden (daarom kom je nu totaal op 12GB) en die heb je blijkbaar ook al opgebruikt.

Samengevat, je had een 5GB bundel die je al verbruikt hebt, daarbovenop een 2GB bundel die ook al op is en van de bundelverhoging van 5GB heb je ook al 2GB verbruikt.

Je hebt dus 5 + 2 + 2 = 9GB verbruikt van de (10 + 2 🙂 12GB, dat is al 75% en met afrondingen kom je dan al snel op die 80% die je verbruikt hebt.

Ik denk dat je met dit verbuik beter voor unlimited kan gaan.

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hallo yogizem,

Zo te zien klopt het gewoon.

Als je midden in een periode je bundel verhoogt van 5GB naar 10GB wil niet zeggen dat de teller weer naar 0 gaat, de data die je al verbruikt hebt gaat daar gewoon vanaf, als je al 5GB verbruikt hebt hou je dus 5GB over.

Je hebt 2GB extra besteld, die blijft behouden (daarom kom je nu totaal op 12GB) en die heb je blijkbaar ook al opgebruikt.

Samengevat, je had een 5GB bundel die je al verbruikt hebt, daarbovenop een 2GB bundel die ook al op is en van de bundelverhoging van 5GB heb je ook al 2GB verbruikt.

Je hebt dus 5 + 2 + 2 = 9GB verbruikt van de (10 + 2 =) 12GB, dat is al 75% en met afrondingen kom je dan al snel op die 80% die je verbruikt hebt.

Ik denk dat je met dit verbuik beter voor unlimited kan gaan.

Reputatie 7
Badge +1

Lijkt me goed om in je telefoon eens te kijken welke app(s) dit dataverbruik genereren. WiFi assistentie en (indien je een iPhone hebt) iCloud Drive backup over mobiel netwerk zijn bekende boosdoeners. Als het verklaarbaar en bewust gebruik is, dan lijkt een verhoging naar Unlimited een goede keuze.

Reageer