beantwoord

Buitenlandtarieven Tele2

Reputatie 6
Badge +1
  • Forum Master
  • 1421 reacties
Ik begrijp dit sms bericht niet goed. Kan er na 24u pas een nieuwe buitenlandbundel worden gekocht?
Je 50MB internetbundel EU is verlopen. Nog een bundel? Sms naar 1280: EU10 voor de 10MB dagbundel (€1.50), EU50 voor de 50MB weekbundel (€4.00) of EU100 voor de 100MB weekbundel (€7.50). Internetten zonder bundel, tegen de normale EU internettarieven? Sms dan Internet naar 1280. Maak je geen keuze, dan kun je 24 uur niet internetten in het buitenland. We houden contact, Tele2

icon Beste antwoord door eric 13 oktober 2015, 11:36

Als je voor het eerst in een EU land komt en je telefoon start met het verbruik van data, dan wordt dat tegen EU gereguleerde tarieven per MB in rekening gebracht TOT 50 euro ex. BTW.
Daarna treed de billshock preventie in en moet je JA smsen naar 3636 om weer "ongelimiteerd" per MB afgerekende data te kunnen gebruiken.

Als je een data bundel aanschaft ga je uit een bundel een aantal MB's verbruiken. Nadat de MB's op zijn worden de standaard tarieven weer van toepassing en als je dan weer 50 euro ex BTW hebt verbruikt krijg je weer de bill shock preventie.

Om te voorkomen dat klanten ongemerkt uit de bundel lopen en dus direct per MB worden belast heeft Tele2 een protectie periode ingebouwd. Als je bundel op is wordt je geblokkeerd.Daarna kun je
1) Een nieuwe bundel bestellen
2) Aangeven dat je bewust per MB data wil gaan gebruiken
3) Niets doen, dan wordt je a 24 uur weer vrijgegeven om per MB data te gaan verbruiken.

Lijkt me een nette oplossing.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Nee, als je géén extra bundel koopt kun je voor je "veiligheid" de eerste 24 uur niet internetten.
Na die 24 uur betaal je het gewone tarief als je geen extra bundel hebt gekocht.
Wil je wel internetten zonder bundel tegen het gewone tarief sms je 1280.
Koop je nu voor die 24 uur een extra bundel dan kun je gelijk van de bundel gebruik maken.
Reputatie 6
Badge +1
Heb maar gelijk geüpdatet zit meestal op wifi AP. Ff kijken wat een datasim hier kost....
Reputatie 6
Badge +1
15 euro 1GB voor 1 maand. @bombarie
Bedankt voor het verhelderende antwoord. Waarom die 24u wachttijd?
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb werkelijk geen flauw idee (bij Tele2) , het word uitgelegd als voor je veiligheid maar als je erover nadenkt.
Als je een buitenland binnenkomt krijg je dan ook een dergelijke sms om 1280 te sturen en anders de eerste 24 uur geen internet ?
Volgens mij kun je gewoon internetkosten ophoesten tegen het normale (dure) tarief zonder eerst 24 uur afgesloten te zijn voor buitenlandgebruik.
Reputatie 7
Badge +4
Als je voor het eerst in een EU land komt en je telefoon start met het verbruik van data, dan wordt dat tegen EU gereguleerde tarieven per MB in rekening gebracht TOT 50 euro ex. BTW.
Daarna treed de billshock preventie in en moet je JA smsen naar 3636 om weer "ongelimiteerd" per MB afgerekende data te kunnen gebruiken.

Als je een data bundel aanschaft ga je uit een bundel een aantal MB's verbruiken. Nadat de MB's op zijn worden de standaard tarieven weer van toepassing en als je dan weer 50 euro ex BTW hebt verbruikt krijg je weer de bill shock preventie.

Om te voorkomen dat klanten ongemerkt uit de bundel lopen en dus direct per MB worden belast heeft Tele2 een protectie periode ingebouwd. Als je bundel op is wordt je geblokkeerd.Daarna kun je
1) Een nieuwe bundel bestellen
2) Aangeven dat je bewust per MB data wil gaan gebruiken
3) Niets doen, dan wordt je a 24 uur weer vrijgegeven om per MB data te gaan verbruiken.

Lijkt me een nette oplossing.