Buitenlandse Spammers

• 16 juni 2017
  • 3 reacties
  • 107 x bekeken

Ik zag al dat hier eerder over gepost is en het bij Tele2 bekend is dat mensen (waaronder ik) vanuit het buitenland gebeld worden zodat zij hoge kosten kunnen berekenen.

Idee:
Kunnen jullie het niet mogelijk maken om premium diensten uit het buitenland te blokkeren, als speciale optie in je account, en dan verhoogde kosten ook herkennen als premium dienst? Dan ben je veilig voor dat soort toestanden zonder dat je meteen het complete buitenlands bellen hoeft te blokkeren zoals ik nu noodgedwongen doe.
Ik word de laatste dagen weer gebeld, nu elke dag / meerdere keren per dag al neem ik nooit op, steeds van ander nummer maar bijna allemaal uit dezelfde range. Ik verwacht absoluut geen telefoon uit Londen en de voicemails die worden achtergelaten zijn (vast opzettelijk) vaag.

Maak het a.u.b. op zijn minst makkelijker om melding te maken van zulke nummers om een dergelijke nummerrange met hoge kosten te blacklisten.

Maar die speciale blokkeeroptie lijkt me een slimme oplossing en het zou een goede service zijn.

BVD en tot kijk

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
selectief inkomende oproepen blokkeren kan niet. Wel is er een tijdje een lijst geweest die uitgaande gesprekken naar bepaalde nummers niet mogelijk maakten.
Bottom line, zolang je niet terugbelt kost het je niets, maar inderdaad, het is heel verleidelijk om snel een gemiste oproep terug te bellen.
Badge
Hallo Jopmens,

Ik vind dat je een goed punt hebt en een mooie oplossing hebt bedacht hiervoor. Echter, zoals @eric ook al zei is het geen mogelijkheid om deze nummers te blokkeren, daarnaast worden er steeds nieuwe nummers hiervoor gebruikt.
Door welke nummers ben je gebeld? Dan kunnen we die bundelen en andere klanten hiervoor waarschuwen.

Groeten Jurrien
Badge
Topic gesloten i.v.m. inactiviteit.
Groetjes Jurrien