Buitenlandbundel

Mijn dochter heeft 1000 mb buitenlandbundel gekocht alle mobiele instellingen staan uit, behalve whatssap, ververs op achtergrond, reservekopie sownladen film en foto's uit enz...... Binnen 2 uur bundel op daarna weer bundel gekocht en weer op binnen 4 uur zonder ook maar iets gedaan te hebben met telefoon. 2x klachtenformulier verstuurd met de vraag om mij te contacten ook 2x telefonisch contact opgenomen met klantenservice ook zij vonden het raar. Maar op klachtenvergoedingsformulier 2x zelfde standaardmailmvoor afwijzing . Ik ben flink kwaad daar je maar 300 tekens kan neerzetten en ik 2x gevraagd heb om mij te contacten. Wat een service tele2!!!! Daar wij 2 mobieleabonnementen hebben lopen en ook thuis alles via tele2 loopt had ik wel een telefoontje verwacht! Nu maar beraden of we nog bij teke2 blijvcen....
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een provider mag alleen maar vastleggen hoeveel data je gebruikt niet waaraan dat wordt besteed. Je kunt dit wel op je telefoon nakijken. De consumentenbond heeft er wat artikelen over geschreven. Hier over android. https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android
Bedankt voor je reactie Eric, ze hebben ook gekeken en zagen inderdaad het verbruik maar konden niet alle verbruikte mb's verklaren bij de klantenservice. Verder staan alle apps en downloads, verversen en reserve kope en wifiassistentie enz.... uit. Blijft raar en bij klantenservive kunnen ze mij geen telnr geven van iemand van tele2 om dit ver te bespreken moet via site tele2 vergoedingen ook erg vreemd kan je maar 300 tekens in kwijt en dan krijg je standaard mail van afwijzing. Het bevreemd mij dat tele2 mij niet benaderd vooral omdat we al 15?jaar klant zijn zowel thuispakket en mobiele ahonnementen. Zo ga je toch denken aan overstappen naar andere provider.
Reputatie 7
Badge +4
Wat ik bedoelde is dat je zelf bij instellingen/gegevensgebruik en dan iets naar beneden scrollen PER app kan zien wat het dataverbruik is. Daar kun je dus ook het "lek" vinden wat er blijkbaar is dat ondanks alle pogingen van je toch veel mobiele data verbruikt. ]
Bedankt Eric , maar betreft een iphone
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb zelf geen Iphone, maar lees via google: Bij IOS ga je naar Instellingen > Mobiel netwerk om het dataverbruik per app te bekijken.

Ze zuigen dataverbruik niet uit hun duim, maar het is natuurlijk vervelend dat je bundel weer zo snel op is. Doet ze andere zaken in het buitenland, misschien filpmjes kijken / facebook video's etc. Dingen waar je thuis normaal wifi voor aan hebt staan?

Of misschien heb je juist een openbare wifi in gebruik en heb je WIFI assistent (nieuw onder IOS9) aan staan. Dan besluit de Iphone zelfstandig dat het mobiele data en wifi door elkaar verbruikt.
http://www.iphoneaanbieding.nl/7-tips-om-een-hoog-dataverbruik-te-voorkomen-in-ios-9/
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Dijkstra94,

Het is natuurlijk vervelend als je het dataverbruik niet goed in de hand hebt. We hebben hiervoor ook een speciale pagina ingericht. Lukt het je zo - en met de tip van Eric - om te herleiden waar de data vandaan komt? Als het lastig of onoverzichtelijk is kun je bij de instellingen van 'Mobiel netwerk' ook kiezen voor 'Stel gegevens opnieuw in'. Alle tellers gaan dan weer naar nul en op deze manier heb je snel in de gaten welke apps veel data verbruiken.

Ik zal ook een screenshot van m'n eigen telefoon meesturen, zodat je kunt zien hoe het er ongeveer uitziet. Dit is ook de manier om per app te beslissen of deze wel of geen mobiele data mag verbruiken. Naast deze tips kun je overigens het verbruik ook bijhouden via de MijnTele2 app.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt. Ik hoor het graag als je hier nog vragen over hebt.

Groetjes,
Rick

@Eric: Bedankt voor je hulp tot nu toe 🙂