vraag

Buitenland studeren

• 14 januari 2020
  • 4 reacties
  • 157 x bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik zal van februari tot en met augustus studeren in het buitenland; Seoel, Zuid Korea.

Echter, mijn abonnement loopt nog tot ongeveer maart 2021, terwijl ik hier in principe niks aan heb tijdens mijn verblijf in Azië. Ik heb mijn toestel reeds afbetaald en vroeg mij af of het mogelijk is om per februari 2020 mijn abonnement stop te zetten.

Met vriendelijke groet,

Grace Asiamah

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee, bij een permanente verhuizing (emigreren) naar het buitenlands is dat wel mogelijk, maar niet voor een tijdelijk verblijf. Als je toch je abonnement wilt opzeggen, dan betaal je de resterende maanden als afkoopsom. Tevens ben je dan je nummer definitief kwijt.

Reputatie 6
Badge +1

Er wordt nergens iets gezegd over een ‘tijdelijke’ verhuizing naar het buitenland in de Tele2 regelementen. 

Bij vertrek naar het buitenland onderstaande  procedure in acht nemen. Het telefoonnummer in NL ben je inderdaad kwijt maar ook de rekening die volgens het contract was afgesloten. 

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/verhuizing-naar-het-buitenland-70486

Reputatie 3
Badge

Hi @Graceasiamah 

Wat @Raaf12 zegt klopt helemaal! Bedankt voor je support.

Om de afmelding in behandeling te kunnen nemen, hebben we een bewijs van de verhuizing nodig.
Hier mag je elk officieel document voor gebruiken. Denk hierbij aan een huur- of koopcontract, een bewijs van uitschrijving uit je gemeente of een bewijs van inschrijving bij de nieuwe gemeente.

De exacte afkoopsom wordt door mijn collega berekend. Deze bestaat uit één maand opzegtermijn en de rest van een eventueel toestelkrediet.
De klant dient een bewijs van de verhuizing op te sturen.
Denk hierbij aan:

• Huur- of koopcontract
  • Bewijs van uitschrijving uit je gemeente 
  • Bewijs van inschrijving bij de nieuwe gemeente

Op de website : 

Verhuis je binnenkort naar het buitenland en wil je daarom je abonnement stopzetten? En zit je nog binnen contract? Stuur een kopie van je verhuisbewijs naar: Tele2, o.v.v. Annuleren lidmaatschap, Postbus 289, 2400 AG, Alphen aan den Rijn. En wij regelen alles netjes binnen 30 dagen.

Ook wat @pipodeclown zegt klopt als je kort weg gaat dan hoeft het niet natuurlijk, maar wat is een kort verblijf? :wink:

Reputatie 7
Badge +1

Ook wat @pipodeclown zegt klopt als je kort weg gaat dan hoeft het niet natuurlijk, maar wat is een kort verblijf? :wink:

——-

@Cas van Tele2 
Ik zei niet kort of lang maar verhuizen of tijdelijk verblijven. Oftewel, het verschil tussen wel of niet uitschrijven bij de gemeente (en inschrijving ergens anders), de vereisten die je noemt. 🤡

Reageer