beantwoord

Buitenland studeren

• 20 januari 2018
  • 5 reacties
  • 900 x bekeken

Als ik 5 maanden in het buitenland (in Engeland, dus nog de EU) ga studeren, is het dan mogelijk om gebruik te maken van mijn eigen bundel in de EU?
Ik zag namelijk dat na 4 maanden teveel gebruik in het buitenland i.p.v. in Nederland, er waarschijnlijk extra kosten in rekening gaan worden gebracht. Zijn hier uitzonderingen voor voor buitenland studeren of niet? En als dat niet zo is, hoe hoog zouden die extra kosten dan zijn waarschijnlijk?
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 22 januari 2018, 12:34

Hoi sammytje22,

Na 4 maanden kan het zijn dat je van ons een bericht krijgt om een zogenaamde 'stabiele link' met Nederland aan te tonen. In het bericht wat je dan krijgt wordt gevraagd om enkele gegevens waarmee je kunt aantonen dat je zelf woonachtig bent in Nederland maar op dit moment tijdelijk in het buitenland bent 🙂. Het is niet zo dat je ineens gaat betalen na 4 maanden in het buitenland voor verbruik binnen je bundel 🙂.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
4 maanden is het maximum zonder extra kosten. Je kunt voor buitenland studies wel je afkopen. Dan betaal je in 1 keer je eventuele toestelbundel en wordt het abonnement beeindigd.
Oké dankjewel. Maar ja als ik terug ga naar Nederland wil ik natuurlijk niet mijn abonnement beëindigen. Ik krijg wel een melding van Tele2 na 4 maanden toch? Dan zou ik altijd een simkaart hier in het buitenland kunnen kopen. Mijn abonnement verloopt nl ook in juli
Reputatie 7
Badge +4
Je abonnement zal niet verlopen, maar spraak en data zal weer een roaming opslag mogen krijgen van de wetgever. Je kunt 4 maanden voor het einde van je contract al verlengen, zelfs met een toestel wat je dan gelijk krijgt. Check www.tele2.nl/verlengen
Reputatie 4
Badge
Hoi sammytje22,

Na 4 maanden kan het zijn dat je van ons een bericht krijgt om een zogenaamde 'stabiele link' met Nederland aan te tonen. In het bericht wat je dan krijgt wordt gevraagd om enkele gegevens waarmee je kunt aantonen dat je zelf woonachtig bent in Nederland maar op dit moment tijdelijk in het buitenland bent 🙂. Het is niet zo dat je ineens gaat betalen na 4 maanden in het buitenland voor verbruik binnen je bundel 🙂.

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.