vraag

[Buitenland - SMS ontvangst] - Ontvang niet alle sms berichten in het buitenland

• 3 juli 2020
  • 4 reacties
  • 150 x bekeken

Hallo,

Momenteel zit ik in het buitenland (China) en ik heb een probleem met het ontvangen van SMS berichten. Het lijkt alsof er een SMS filter wordt toegepast. Het zijn vooral de verificatie codes die ik niet ontvang zoals PayPal, Facebook, Whatsapp.

Wat ik heb gecontroleerd:

1. Roaming AAN
  2. Verbinding met de zendmast (4G)
  3. Heb internet verbinding
  4. Ontvang wel persoonlijke SMS berichten van vrienden/familie

Zijn er nog andere instellingen of methodes die ik kan uitvoeren? Switchen van lokale service providers? Andere roaming instellingen?

Ik heb al contact gehad met de Tele2 Helpdesk en ze zouden hier naar kijken maar dit is nu al ruim 2 maanden geleden. Tot op heden nog geen oplossing :(

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit soort problemen lezen we ook wel eens als klanten gewoon in Nederland verblijven. Normale sms berichten ontvang je wel, dus gaat het op het Tele2 netwerk goed. Waar het fout gaat zijn vaak de buitenlandse partijen die van sms bedrijven gebruikmaken om controle berichten te sturen. Die diensten kunnen een verzonden bericht volgen en kijken waar deze blijft hangen. Werkt een beetje hetzelfde als een pakketdienst, de verzender weet de route van de koerier. Het is niet ondenkbaar dat de grote Amerikaanse partijen van dezelfde dienst gebruikmaken, waardoor berichten van meerdere diensten niet aankomen.

Los hiervan is ook het netwerk in verre landen soms niet zoals als we in Nederland gewend zijn en komen sms berichten niet aan, maar aangezien je wel van anderen berichten ontvangt verwacht ik niet dat dat hier speelt.

Reputatie 7
Badge +4

China blokkeert misschien smsjes van Amerikaanse bedrijven?

Reputatie 6
Badge +1

En Amerika blokkeert China! 

Hier heb je wat leesvoer

Reageer