beantwoord

Buitenland bundel

• 26 mei 2019
  • 5 reacties
  • 1311 x bekeken

Ik ga binnenkort op vakantie naar Turkije, daar voor ga ik dus ook een bundel kopen om daar ook op en rond het vliegveld op het internet te kunnen. Nu vroeg ik mij af of ik een berichtje krijg wanneer ik dus over die 500mb (middel bundel) heen zit? Of er bijna over heen zit? En of dat als ik nu die bundel koop die bundel ook al geldt in Nederland en ik dus als ik daar ben geen 500mb meer heb omdat ik hier op mijn 4g heb gezeten. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel 😁
Groetjes Emma!
icon

Beste antwoord door eric 26 mei 2019, 22:26

1) in het buitenland heb je alleen 3G. 4G is alleen in een paar landen waar Tele2 zelf netwerken heeft.
2) je kunt nu al in de Tele2 app de bundel kleur die bij dat land past, alle bundels zijn 30 dagen geldig.
3) bij 80% en 100% krijg een sms met informatie. Na 100% stopt het internet voor 24 uur of totdat je weer een nieuwe bundel besteld. Zo voorkom je dat je spontaan na 500mb per mb gaat bijbetalen.

Allemaal prima geregeld dus. Als je gewoon wat whatsapp en facebook gebruikt dan is 500 mb best een mooie hoeveelheid. Bij stevig surfen of videogebruik gaat een stuk sneller.
Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) in het buitenland heb je alleen 3G. 4G is alleen in een paar landen waar Tele2 zelf netwerken heeft.
2) je kunt nu al in de Tele2 app de bundel kleur die bij dat land past, alle bundels zijn 30 dagen geldig.
3) bij 80% en 100% krijg een sms met informatie. Na 100% stopt het internet voor 24 uur of totdat je weer een nieuwe bundel besteld. Zo voorkom je dat je spontaan na 500mb per mb gaat bijbetalen.

Allemaal prima geregeld dus. Als je gewoon wat whatsapp en facebook gebruikt dan is 500 mb best een mooie hoeveelheid. Bij stevig surfen of videogebruik gaat een stuk sneller.
Deze bundel geldt dus alleen in Turkije en niet in Nederland?
Reputatie 7
Badge
Die bundel geldt zelfs voor alle landen die dezelfde bundel-kleur hebben als Turkije, maar inderdaad niet in Nederland. Als je de bundel in Nederland aanschaft, dan wordt deze niet gebruikt binnen Nederland.
Ik heb een buitenland bundel aangeschaft, in mijn geval is het Turkije dus een groene zone bundel. Ondanks dat ik 25 dagen al in Turkije ben heb ik dit bundel nog steeds niet kunnen gebruiken.
ik heb Mn telefoon al handmatig op buitenland gezet , maar nog steeds niets..
wie kan mij hier over adviseren.
mocht het mij niet lukken krijg ik dit dan terug vergoed van tele 2??
Reputatie 7
Badge +4
Even afhankelijk welke telefoon je hebt, maar check eerst eens de APN instellingen. Hoe/wat kun je allemaal vinden in dit topic: roaming

Reageer