beantwoord

Buitenland

• 13 februari 2017
  • 17 reacties
  • 538 x bekeken

Inmiddels is het 13'februari 2017, wanneer maakt Tele2 haar standpunten bekend,inzake roaming Europa, alles uitbrengt bundel, internet? T.mobile, Vodafone en Hollandse nieuwe hebben al tarieven en voorwaarden bekend gemaakt. Wanneer komen jullie met nieuws naar buiten?
Ari Luijben.
icon

Beste antwoord door eric 13 februari 2017, 16:14

Het is heel makkelijk. ALLE providers moeten hun huidige NL bundels laten gebruiken binnen de EU. De magische dag dat dit gaat gebeuren is 15 juni 2017.
Dit is een wettelijke bepaling. Providers willen echt de ACM niet achter zich aan en alles moeten terugbetalen aan klanten, dus je kunt er toch wel op rekenen. Er zal heus wel communicatie komen, maar half juni is nog 4 maanden verder..
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is heel makkelijk. ALLE providers moeten hun huidige NL bundels laten gebruiken binnen de EU. De magische dag dat dit gaat gebeuren is 15 juni 2017.
Dit is een wettelijke bepaling. Providers willen echt de ACM niet achter zich aan en alles moeten terugbetalen aan klanten, dus je kunt er toch wel op rekenen. Er zal heus wel communicatie komen, maar half juni is nog 4 maanden verder..
Het is niet zo makkelijk Eric. Tele2 kan hier veel beter en duidelijker over communiceren. Bijvoorbeeld aangeven dat na 15 juni klanten van Tele2 wel 4G in het buitenland hebben. Qua communicatie is Tele2 in mijn optiek te zender gericht. Zeker bij het opstarten / opbouwen van je bedrijf / netwerk mag je meer engagement verwachten naar de eindgebruiker die een risico neemt door voor Tele2 te kiezen. Onder de categorie pro-activiteit en beleving. Tele2 moet gewoon een stapje harder lopen dan de gevestigde orde. Lijkt me niet meer dan logisch. Communicatie over de situatie na 15 juni zoals Ari aangeeft, lijkt me niet meer dan normaal. En als je een abonnement afsluit, en je houdt rekening met een eventuele vakantie in het buitenland, dan is 4 maanden niet lang meer.
4G is in het buitenland niet vanzelfsprekend
Klopt niet overal, maar in Noord West Europa wel en dat zijn prima 4G netwerken. En als 4G qua techniek / netwerk beschikbaar is, wil ik er ook graag op roamen.
Per wanneer komt Tele2 met EU bellen bij een nieuw contract.
Moet voor 15 april beslissen.
In EU landen bellen gaat bij alle Nederlandse providers per 15 Juni 2017 net zoveel kosten als het bellen in Nederland je kunt gewoon bellen vanuit je bundel.
Beste Karijn 303

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Als Tele2 hier pas mee begint vanaf 15 juni zal ik naar een andere provider moeten.
Reputatie 7
Badge +4
Andere providers doen dit alleen bij nieuwe (duurdere) abonnementen. Dan betaal je dus 2 jaar lang meer dan dat je nu nog een buitenlandbundel koopt en vanaf 15 juni krijgt elk abonnement dit.
Andere providers doen dit alleen bij nieuwe (duurdere) abonnementen. Dan betaal je dus 2 jaar lang meer dan dat je nu nog een buitenlandbundel koopt en vanaf 15 juni krijgt elk abonnement dit.

Ze zullen iets duurder zijn, wat ook wel weer meevalt. Ik ga hier geen voorbeelden van concurrenten noemen, omdat ik dat niet netjes vindt.

Belangrijker is dat je bij hen wél de beschikking hebt over 4G en dat je een fatsoenlijke mobiel internet ervaring in een EU land hebt. Wat ik, en dat mag ik zeggen uit eigen ervaring, bij Tele2 nog niet ervaren heb in meerdere NW EU landen. En ik denk dat dat aan de roaming afspraken van Tele2 ligt en niet aan mijn S7 instellingen of waar ik op dat moment verblijf. Maar ja, je praat hier tegen een muur als het over 4G roaming gaat.
Ja Kom-igen heb al besloten naar een andere provider te gaan
Voor betere dekking en eerder EU gebruik, ga voor 15 juni op vakantie.
Het verschil is van 2 tot 6 euro per maand .
Reputatie 7
Badge +4
Maar die 2-6 euro blijven ook NA 15 juni elke maand terugkomen terwijl elk abonnement van elke operator na die datum ook EU gebruik zal moeten toestaan.
Maar die 2-6 euro blijven ook NA 15 juni elke maand terugkomen terwijl elk abonnement van elke operator na die datum ook EU gebruik zal moeten toestaan.

Ja maar die prijs is ook na 15 juni. De EU dekking is volgens mij extra service.
Vergeet ook de betere 4G dekking op veel plaatsen niet.
Ik ben bang dat er na 15 juni ook geen goede EU afspraak is waardoor bellen ook moeilijk gaat.

Ja maar die prijs is ook na 15 juni. De EU dekking is volgens mij extra service.
Ik ben bang dat er na 15 juni ook geen goede EU afspraak is waardoor bellen en roaming ook moeilijk gaat.
Reputatie 5
Badge

Ik ben bang dat er na 15 juni ook geen goede EU afspraak is waardoor bellen en roaming ook moeilijk gaat.

Als dit waar is dat het een extra service betreft dan ga ik spijt krijgen dat ik voor tele2 heb gekozen, hopelijk is dit niet zo.

Als dit waar is dat het een extra service betreft dan ga ik spijt krijgen dat ik voor tele2 heb gekozen, hopelijk is dit niet zo.

Ja dat is mijn inschatting. Als het niet zo is zal bij de andere providers de prijs omlaag gaan na 15 juni.
Ben benieuwd. 0
Reputatie 1
tele2....zorg inderdaad ook voor 4G in het buitenland...alle providers hebben het behalve tele2..kijkaar naar vodafone,telfott,t-mobile kpn en dergelijke...
Reputatie 2
Badge
Door inactiviteit word dit topic gesloten.