BTW vermelding op factuur particulier abonnement

• 18 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 1094 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Al vaker is de vraag gesteld over de btw vermelding op de factuur. Begin van het jaar heb ik Tele2 benaderd met de vraag of er btw op facturen staat voor een particulier abonnement. Dit was het geval. Nu heb ik zakelijk abonnement van T-Mobile omgezet naar Tele2 particulier.

Nu blijkt dat btw vermelding op de factuur net is gewijzigd. Om de factuur 'overzichtelijker' te maken. Dit scheelt ons echter 22 euro per maand. Aangezien wij nu de btw niet kunnen verrekenen. Onze boekhouder geeft aan dat in de tekst de vermelding 21% moet staan. En bijvoorkeur ook het bedrag. Kan dit worden aangepast?

Zakelijk kan abonnement intern niet omzetten. Abonnement particulier afsluiten kan ook niet. En later alsnog omzetten naar zakelijk kan ook niet, aangezien wij dan voor beide abonnementen ons nummer verliezen.

Van klantenservice begrijp ik dat zij vaak over dit probleem worden gebeld. Tijd dat het wordt opgepakt lijkt mij!

Welke oplossing biedt Tele2 voor dit probleem?

Wil jij ook de optie dat btw wordt vemeld op je factuur?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
deze vraag is eerder langsgekomen. btw op particuliere 4g abonnementen doen ze niet. voor zakelijke toepassing hebben ze tele2 zakelijk, maar je kan niet zomaar verhuizen.
Persoonlijk vind ik dat argument nonsens "overzichtelijk" maken van de factuur. Elk weldenkend mens begrijpt toch dat je het totaalbedrag 'onder de streep' moet betalen. Denk aan grote bedrijven media markt, of horeca daar staat het ook vermeld. In horeca zelfs nog opgesplitst in 6 en 21% !! Ikvind het absoluut een slechte zaak dat BTW niet-vermelde wordt terwijl ik daar herhaaldelijk naar gevraagd heb! Mijn vorige provider "SIMYO " doet dit wel! Ook op mijn speciale verzoek. Ikhad nooit overgestaot naar Tele2 wanneer ik deze klantonvriendelijke oplossing vooraf had geweten. JUIST OMDAT IK EXPLICIET HUERNAAR HEB GEVRAAGD!! Iemand Enig idee hoe ik weer enthousiast kan worden van TELE 2 en ambassadeur van 2 jan worden in plaats van nu nog absoluut Simyo!!
Reputatie 5
Badge +3
Dag JBM,

Ik kan hier helaas niks voor je betekenen. Ik ben het hier met eric eens. Ik neem je feedback graag mee, want kan me voorstellen dat het erg onhandig is.

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.
Groet, Trinh
Het zou fijn zijn wanneer je mijn feedback meeneemt! Heel erg graag!!
Optie: Kan Tele2de BTW-vermelding er tijdelijk bij alle facturen vermelden en vervolgens een enquête houden onder de gebruikers hoe de "vernieuwde" factuur bevalt?? (zie het als proef).
Of idd de vraag onder de gebruikers stellen wie er prijs opstelt dat BTW vermelding op de factuur staat. en voor deze gebruikers een vermelding toepast.

Kortom er is zakelijk gezien, haast geboden om snel tot een BTW vermelding te komen, want het kost mij (als ZZP-er) geld!!
Badge +4
Dag JBM,

Ik kan hier helaas niks voor je betekenen. Ik ben het hier met eric eens. Ik neem je feedback graag mee, want kan me voorstellen dat het erg onhandig is.

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.
Groet, Trinh

Trinh is in gesprek met JBM. Als je geholpen wilt worden raad ik je een om een topic te openen. Een topic openen doe je door hier te klikken.
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt Maurice. Ik ga dit topic sluiten aangezien ik hier verder niks voor JBM kan doen.

Groet, Trinh