beantwoord

BTW op factuur

• 9 mei 2019
  • 11 reacties
  • 540 x bekeken

Het is jammer dat tele2 geen btw meer vermeld op de facturen. Ik heb vele topics gezien die hierover een discussie voeren met medewerkers, maar alsnog plaats ik er nog maar 1. Als er zoveel klanten zijn die de btw toch wel willen op hun facturen, waarom brengen jullie het dan niet gewoon terug?

Ik denk dat de gemiddelde persoon weet waar de btw staat en zal dit dus niet voor diegene onoverzichtelijk maken. Tegenwoordig wordt de btw op vrijwel alle facturen vermeld, dus ik denk dat iedereen dit al gewend is.

Ik zou zeggen luister naar je klanten en breng de btw weer terug op de facturen.
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 13 mei 2019, 15:40

Als klant wil je natuurlijk graag een helder overzicht van je maandelijkse abonnementskosten. Om je factuur zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben we er voor gekozen alle bedragen inclusief btw op je factuur te tonen.
Niet alleen Tele2 specificeert de factuur op deze manier, ook andere providers in Nederland hebben hiervoor gekozen.

Wil je je btw-bedrag toch gespecificeerd zien? Dan kun je overwegen een zakelijk abonnement te nemen.
Let er wel op dat je daarbij een geheel nieuw zakelijk abonnement zou moeten aanvragen met een nieuw nummer.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Is al jaren geleden afgeschaft. Als je BTW nodig hebt zal je een Tele2 zakelijk of T-mobile abonnement moeten afsluiten.
Reputatie 4
Badge +2
Vraag ik me toch af waarom dat niet meer hoeft, het is nog steeds een vereiste van de belastingdienst om BTW te vermelden op je facturen.
Valt Tele2 onder een uitzonderingsregel en zo ja, welke?
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 voldoet gewoon aan de regels. via www.tele2.nl verkoopt men abonnementen aan consumenten (alle genoemde prijzen zijn incl. BTW). Via www.tele2.nl/zakelijk verkopen ze abonnementen aan zakelijke klanten (alle genoemde prijzen zijn excl. BTW).

https://www.mkbservicedesk.nl/8141/wanneer-gebruik-btw-nummer-verplicht.htm
Verschil tussen ondernemer en consument
Je bent verplicht om je btw-nummer te zetten op facturen die je stuurt aan andere ondernemers, maar ook rechtspersonen die geen ondernemer zijn, zoals verenigingen en stichtingen.

Consumenten hoef je doorgaans geen factuur te sturen. Doe je dat toch, dan is het niet verplicht om daar je btw-nummer op te zetten...................

Website
Verder hoef je je btw-nummer niet op briefpapier en foldermateriaal te zetten. Je btw-nummer op je website vermelden is ook niet langer verplicht.
Reputatie 4
Badge +2
Een BTW-nummer is wat anders dan BTW.

Blijft dus de vraag waarom er geen BTW meer vermeld hoeft te worden op een factuur.
Ze hoeven i.d.d. geen factuur te sturen maar als je het wel doet lijkt mij dat je dan toch alle gegevens erop moet vermelden anders zouden ze het geen factuur moeten noemen.

Op de website van de ACM waar de BD naar verwijst staat overigens nog steeds dat het vermelden van je BTW nummer op je website verplicht is.
Reputatie 5
Badge +1
Volgens de belastingdienst moet het er inderdaad op staan. Voor mij maakt het niet uit. Als iemand zich geroepen voelt om actie te ondernemen, ga je gang!

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/btw_administratie/verplichte_gegevens_op_uw_factuur
Reputatie 4
Badge +2
Mij maakt het ook niet uit, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waar die regels dan te vinden zijn, ik kan het niet echt vinden.

Ik vind een hoop van de regels toch een beetje tegenstrijdig, wat b.v. wel moet volgens de ACM hoeft dan weer niet volgens de belastingdienst, weten ze het zelf eigenlijk nog wel.
Reputatie 5
Badge +1
De belastingdienst lijkt mij leidend hierin.
Reputatie 4
Badge +2
Mij niet, de belastingdienst is al vaker teruggefloten door de rechter of andere bevoegde instantie, b.v. voor de BTW nummers voor ZZPers.
Reputatie 7
Badge
Volgens de belastingdienst moet het er inderdaad op staan. Voor mij maakt het niet uit. Als iemand zich geroepen voelt om actie te ondernemen, ga je gang!

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/btw_administratie/verplichte_gegevens_op_uw_factuur

Dit geldt voor facturen aan ondernemers. Voor consumenten is het niet verplicht een factuur uit te reiken. In feite stuurt Tele2 dus een specificatie, waarop het woord factuur staat zodat klanten beter begrijpen wat voor document het is. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/wie_zijn_verplicht_te_factureren
Aangezien het niet verplicht is een factuur uit te reiken, hoeft er ook geen btw specificatie op te staan.
Reputatie 4
Badge
Als klant wil je natuurlijk graag een helder overzicht van je maandelijkse abonnementskosten. Om je factuur zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben we er voor gekozen alle bedragen inclusief btw op je factuur te tonen.
Niet alleen Tele2 specificeert de factuur op deze manier, ook andere providers in Nederland hebben hiervoor gekozen.

Wil je je btw-bedrag toch gespecificeerd zien? Dan kun je overwegen een zakelijk abonnement te nemen.
Let er wel op dat je daarbij een geheel nieuw zakelijk abonnement zou moeten aanvragen met een nieuw nummer.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag!
Groet Petra