beantwoord

Blokkering bij nieuw abonnement

Na aanvang nieuw abonnement bleek ik twee maanden niet vanuit het buitenland te kunnen bellen.
Is het wel mogelijk een buitenland internetbundel te benutten?

icon Beste antwoord door Ben van Tele2 24 mei 2016, 10:02

Beste Cornelissipke,
Bedankt voor het versturen van je gegevens.
Ik heb hiermee alles kunnen opzoeken.
Ik zie dat er geen blokkade op je account staat, waardoor je altijd en overal in het buitenland zou moeten kunnen bellen.
Check wel goed dat je de instellingen goed hebt staan voor bellen in het buitenland via de Toestelhulp - Tele2.

Ik wens je alvast heel veel plezier in Spanje!
Fijne vakantie, en als er nog iets is, kun je ons altijd hier bereiken.
Vriendelijke groet,
Ben

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Je toestel is geblokkeerd en kan niet roamen op een buitenlandse provider. Eenvoudigst is in een plaatselijke telefoonwinkel een datasimmetje te kopen.
Wachteffe. Ik begin als het goed is morgen bij Tele2 en als ik dan binnen twee maanden naar het buitenland ga, dan kan ik daar niet bellen????? Wat is dat nu weer voor onzin? Ik begin steeds minder zin te krijgen in dat overstappen.
Reputatie 7
Badge +4
Dit geldt alleen voor nieuwe abonnementen met een nieuw nummer. Dus bij verlengingen bij Tele2 of nummerporteringen van een andere provider geldt dit niet. Ze hebben blijkbaar veel last van fraudeurs gehad, en die werken natuurlijk alleen met een nieuw nummer.
Dacht het niet! Geldt ook bij nummerbehoud. Dus als je denkt Tele 2 in het buitenland te kunnen benutten zal je toch echt eerst twee facturen moeten hebben voldaan!
Ik zou het byzonder waarderen wanneer Tele2 mij zou kunnen adviseren hoe ik de twee facturentermijn kan doorkomen. Een prepaid sim kaart kopen in het buitenland is niet eenvoudig. Doorgaans wordt gevraagd naar een woonadres. Dus ik houd mij aanbevolen.
Reputatie 6
Badge +5
He Cornelissipke,
Bedankt voor je vraag.
Het geldt alleen voor nieuwe abonnementen met een nieuw nummer inderdaad.
En bij deze geldt dan ook dat alleen bellen naar buitenlandse nummers en premium sms-diensten worden geblokkeerd.

Het geldt dus niet bij:
Nummerporteringen (als je van een andere provider komt)
Verlengingen (je bent al langer klant).

Groet
Ben
Hallo Ben, jij als deskundige zal het weten. Mijn ervaring is, dat ik sinds april met nummerbehoud ben overgestapt van Simyo naar Tele2. Tijdens mijn vakantie in Duitsland merkte ik niet te kunnen bellen naar thuis. Zowel d.m.v. email als twitter Tele 2 benaderd, met als resultaat, eerst twee facturen betalen, dan pas bellen uit het buitenland. Op basis van uw informatie zou ik er op mogen vertrouwen, dat ik over twee weken tijdens mij vakantie in Spanje met Tele2 naar Nederland kan bellen. Kunt u dit voor mijn tf.nr. checken? Dank alvast!
Reputatie 6
Badge +5
Dat wil ik zeker voor je doen Cornelissipke 🙂
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
- Je twitter account naam (@...)
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.
Zo kan ik alle communicatie opzoeken en voor je aan de slag gaan.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Beste Cornelissipke,
Bedankt voor het versturen van je gegevens.
Ik heb hiermee alles kunnen opzoeken.
Ik zie dat er geen blokkade op je account staat, waardoor je altijd en overal in het buitenland zou moeten kunnen bellen.
Check wel goed dat je de instellingen goed hebt staan voor bellen in het buitenland via de Toestelhulp - Tele2.

Ik wens je alvast heel veel plezier in Spanje!
Fijne vakantie, en als er nog iets is, kun je ons altijd hier bereiken.
Vriendelijke groet,
Ben
rew schreef:

Wachteffe. Ik begin als het goed is morgen bij Tele2 en als ik dan binnen twee maanden naar het buitenland ga, dan kan ik daar niet bellen????? Wat is dat nu weer voor onzin? Ik begin steeds minder zin te krijgen in dat overstappen.

Jij bent 1 van de velen die er bij Tele2 zijn ingestonken. Ik ook hoor. Omroep Max werkt aan een item hierover.
Reputatie 7
Badge +4
Cornelissipke heeft dus een geïmporteerd nummer en geen blokkade voor roaming.
Nog een tip Cornelissipke... Kijk onder het tele2 sim menu (op android is dat een app in de vorm van een simkaart met een radartje erdoorheen)
Daarbinnen kun je kiezen voor automatisch of handmatig en dan weer binnen/buitenland.
Automatisch is op zich goed, maar je kunt ook buitenland proberen. Vergeet niet weer op automatisch te zetten als je terug bent in NL.

p.s. op Iphone is het een tekst menu onder "instellingen"
Dank voor reactie. Heb je tip m.b.t. toestelhulp opgevolgd. Mijn LG D405n, die overigens niet geschikt is voor 4G, staat niet in de lijst. Dus als je nog een andere tip hebt voor de buitenland instelling voor mijn toestel, hoor ik het graag.
Dank Expert. Duidelijke beschrijving, desondanks kan ik "tele2 sim menu" op mijn gsm niet te voorschijn toveren in de app-store.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, staat niet in de APP store, hij staat vanuit de simkaart al zichtbaar op je telefoon. Zie afbeelding.

Reputatie 6
Badge +5
Dank voor de uitleg eric 🙂
Voor iPhone zit het bij instellingen -> telefoon -> Sim menu

Ik hoop dat het zo lukt.
Groet,
Ben
eric schreef:

Nee, staat niet in de APP store, hij staat vanuit de simkaart al zichtbaar op je telefoon. Zie afbeelding.

Super! Had dit icoon nog niet opgemerkt. Dank
Reputatie 6
Badge +5
🙂 fijn om te horen dat je het gevonden hebt.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben