Blokkeren mobiele telefoon

• 30 mei 2016
  • 1 reactie
  • 80 x bekeken

Geachte Heer/Mevr,
Op 26 mei j.l. heb ik de stommiteit begaan om vanwege een nep-email van IKEA een 0909 nimmer te bellen.Daardoor is mijn belbundel ineens
met 184 euro overschreden. Nu is mijn vraag : Waarom is zo laat ingegrepen? Was het niet mogelijk eerder de verbinding te verbreken? Ik heb jaren lang een prepaid gehad en dan wordt de verbinding wel meteen verbroken als het tegoed op is.Ik had ook de indruk, omdat mijn nieuwe abonnement 11 mei ingegaan was dat standaard alle 0900 nummers geblokkeerd werden en dat je zelf moest instellen als je ze toch wilde gebruiken.Dit was ook het geval met mijn vaste telefoon die ik al jaren van jullie heb.Wij hebben met onze familie al jarenlang een band met Tele2 voor 3 in 1 pakket en 2 mobiele telefoons sinds kort en zijn dan ook een tevreden klant.Hopenlijk geeft U ons wat meer duidelijkheid in deze voor ons oude mensen moeilijk te begrijpen materie.
Bij voorbaat dankend voor de moeite, in afwachting van Uw antwoord verblijf ik, Met vriendelijke groet,
R.Jongedijk

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hoi rjonge,
Jeetje, jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt hierdoor.
We waarderen je klandizie natuurlijk zeer, en ik wil dan ook zeker kijken wat er allemaal is gebeurd.
Het liefst willen we natuurlijk zo weinig mogelijk blokkeren, want je moet met je telefoon natuurlijk gebruik kunnen maken van service via dergelijke servicenummers.
Dit is, tenzij je zegt tegen ons dat je hier een blokkade op wilt.

Ik wil je graag meer duidelijkheid geven over de gang van zaken.
Desalniettemin adviseer ik je om aangifte te doen van phishing en fraude bij de politie.
Op deze manier kan de partij die deze mail verstuurd heeft worden opgespoord.

Verder kan ik alleen zien wat de kosten zijn die je hebt gemaakt, en komen we waarschijnlijk uit op hetzelfde bedrag.
Ik vind het zeer jammer dat dit je is overkomen, maar ik vrees dat ik niet veel voor je kan betekenen.
Uiteraard sta ik open voor verdere discussie en vragen als je die hebt.

Vriendelijke groet,
Ben