Blijkbaar kan niemand mij helpen bij tele2

• 5 november 2016
  • 36 reacties
  • 1714 x bekeken

In oktober 2015 heb ik mijn mobiele abonnement vroegtijdig verlengd (een half jaar van tevoren). Dit deed ik omdat mijn telefoon was gestolen en ik uiteraard graag weer bereikbaar wilde zijn.

Vanaf het moment dat de Sony Xperia Z5 toentertijd bij mij geleverd werd ging er van alles mis. Het eerste probleem was dat ik het verkeerde toestel opgestuurd kreeg; namelijk een Iphone.

Die telefoon heb ik direct teruggestuurd en heb toen ook het abonnement geannuleerd en een sim only abonnement genomen. Er was veel tijd verstreken en ik wilde weer bereikbaar zijn, vandaar de keuze dat ik een telefoon kocht bij een particulier.

Vanaf dat moment ging ik ervan uit dat alles goed geregeld was en ik dus over een half jaar zal moeten betalen voor een sim only. Niks bleek minder waar. Een half jaar later (let op: abonnement vroegtijdig verlengd) kreeg ik namelijk facturen binnen van de telefoon die ik teruggestuurd had.

Na veel telefonisch contact en van hot naar haar te zijn gestuurd. Kreeg ik via de telefoon te horen dat ik een postonderzoek moest starten bij Postnl. Postnl gaf via de telefoon aan dat het pakketje afgeleverd is bij de postbus van tele2 en dat het pakketje (mijn retour gezonde telefoon) daar nu al een jaar ligt. Volgens hen kon ik geen postonderzoek starten omdat het een retourzending van Tele2 betrof, waar zij dus eindverantwoordelijk voor zijn. Wat betekent dat alleen tele2 het onderzoek mag starten.

Toen ik dat te horen kreeg had ik direct Tele2 opgebeld en zal het allemaal geregeld worden. Ik werd weer naar een andere afdeling doorverwezen en zal binnen 10 dagen een bericht krijgen.

Na 10 dagen kreeg ik het emailtje dat ik een postonderzoek moet starten bij postnl! Dat terwijl ik al had aangegeven dat dat niet mogelijk is omdat Tele2 eindverandwoordelijk is voor de retourzending. Dit komt doordat ik hun retourticket had gebruikt, aldus Postnl.

Dus ik heb ze weer opgebeld en kreeg weer de belofte dat ik nu wel naar de goede afdeling ben doorverwezen. Ze zouden binnen 5 werkdagen contact met mij opnemen, wat nu drie weken geleden is.

Zij dreigen mij nu af te sluiten omdat ik het geld teruggeboekt heb, van het abonnement wat niet in mijn bezit is. Een oplossing is nog niet in het zicht.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een retourticket van Tele2? Wellicht dat het een adres label was, maar wie heeft de verzending betaald? Als het een postbus is heb jij de kosten betaald en ook het briefje van afgifte gehad bij het post nl service punt. Dat is dus de start van het onderzoek. Als je facturen niet betaald is dat natuurlijk je goed recht maar zolang er geen formele creditfactuur tegenover staat zal dit wel tot een incasso procedure leiden en een Preventel melding. Probeer dat absoluut te voorkomen.
Uiteraard probeer ik dit nu al een halfjaar te voorkomen, maar er is helemaal geen sprake van samenwerking om dit probleem op te lossen. Telkens wordt er mij beloofd dat ik teruggebeld word, maar dan gebeurd er vervolgens niets. Daarbij komt dat het bij jullie een halfjaar heeft geduurd voordat jullie erachter kwamen dat de telefoon van het geannuleerde abonnement niet geleverd in jullie systeem staat. Postnl geeft daarentegen aan dat het er wel geleverd is, maar ik kan dus geen postonderzoek starten.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Dave,
Ik wil graag even met je meekijken in het systeem. Zou je mij deze gegevens in een privébericht willen sturen:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en dan naar het paarse kader Bericht te gaan.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Dave,
Dankjewel voor je gegevens. Ik heb even gekeken en ik zie dat er gister telefonisch contact is geweest en dat ze je geadviseerd hebben om contact op te nemen met PostNL.
Ik wil jou ook adviseren om dat te doen. Wij kunnen hier helaas niet bij helpen...
Groetjes Kiko
Ja, ik heb al drie keer contact opgenomen met PostNL. Eerst werd er gezegd dat TELE2 contact op moest zoeken omdat het een retourzending van hen betrof en daarna kreeg ik te horen dat je na een halfjaar geen postonderzoek meer kan starten. Dit zeggen jullie nu al drie maanden, maar luisteren naar mijn antwoord doen jullie niet.

Dat er gisteren telefonisch contact met mij is geweest is zeker een grap want ik ben namelijk afgesloten. Dit komt omdat ik de 45 euro ipv de eigenlijke 9,- elke maand heb teruggeboekt.

Hopelijk kun je mij verder helpen, 20 anderen voor jou konden het niet.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb het even doorgenomen met mijn collega en hij wil dit voor je gaan uitzoeken.
Zou je mij voor deze en volgende week je beschikbaarheid willen doorgeven tijdens kantooruren en op welk telefoonnummer. Als hij meer info heeft of meer info van je nodig heeft kan hij je namelijk even bellen. :)
Groetjes Kiko
Top dat het wederom wordt doorgestuurd en dat mij weer beloofd wordt dat er contact met mij opgenomen zal worden. Ben benieuwd of dat nu wel daadwerkelijk gebeurd! Helaas ben ik door jullie afgesloten en niet meer bereikbaar!? In de middag ben ik altijd bereikbaar vanaf 12 uur.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Dave,
Normaal had ik deze kwestie al gesloten, maar ben toch naar een collega gelopen die er tijd in wil steken. Dat jij zo sarcastisch reageert vind ik daarom niet heel aardig.
Dankjewel voor het doorgeven van je beschikbaarheid en ik ga jouw kwestie naar hem doorzetten.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Dave,
Ik heb even in het systeem gekeken en met mijn collega gesproken en meerdere mensen zijn nu met jouw kwestie bezig om het op te lossen.
Er wordt dus echt aan gewerkt. :)
Groetjes Kiko
Ahh top! Eindelijk een beetje goed nieuws! Wanneer kan ik een reactie verwachten?
Reputatie 5
Badge +4
Dat durf ik je niet te zeggen. Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk. Maar ik heb daar alleen geen zicht op. Ik zie wel in het systeem dat er bijna dagelijks notities staan.
Groetjes Kiko
Heb nogsteeds niks gehoord kiko?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Dave,
Ik zal zo even naar de afdeling lopen die vrijdag nog wat met jouw kwestie heeft gedaan.
Ik zal de update dan weer even terugkoppelen.
We keep in touch!
Groetjes Kiko
Ik ben benieuwd!
Reputatie 5
Badge +4
Mijn collega gaat je even bellen om het met je te bespreken. Als het vandaag niet meer lukt zal dat woensdag of donderdag worden. :)
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
hij heeft je nu net gebeld hoor ik, maar hij kreeg geen gehoor. We houden nog steeds na 12uur aan. Klopt deze beschikbaarheid nog?
Groetjes Kiko
Top, ja de beschikbaarheid klopt. Had hem net gemist ...
Reputatie 5
Badge +4
Hij zal je een deze dagen nogmaals bellen. 🙂 Hopelijk treffen jullie elkaar dan wel.
Groetjes Kiko
Nou kiko, ik ben alleen de 9e gebeld om 8:00 's ochtends wanneer ik dus niet bereikbaar ben. Kan ik nog gebeld worden?!
Heb nu al drie maanden hierdoor geen internet en telefonie dus zal het heel erg appreciëren als er snel een oplossing komt. Ik heb nu een mailtje naar radar gestuurd in de hoop dat zij mij wel kunnen helpen
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Dave,
Dat was niet door mijn collega die jou zou bellen, want hij is altijd om 9uur op kantoor en start meestal rond half 10 met bellen.
Hij zal je deze week nogmaals bellen. Hopelijk treffen jullie elkaar dan.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hij heeft je nu meerdere keren gebeld en heeft je niet te pakken gekregen. Hij wil nu nog 1 poging wagen. Kun je voor deze week je precieze beschikbaarheid tijdens kantooruren doorgeven.
Groetjes Kiko
Hey kiko, hij heeft mij inderdaad gebeld. Helaas maar één keer en had hem inderdaad gemist. Aankomende woensdag om 4 uur kan ik wel bellen! Komt dat uit?
Reputatie 5
Badge +4
4 uur zit hij al vol zie ik. Zou je voor woensdag, donderdag en vrijdag je beschikbaarheid kunnen geven. Dan gaat hij je inplannen. 🙂
Groetjes Kiko
Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik allemaal om 4 uur geen college. Dus dan kan ik wel! Groet, dave