beantwoord

BKR registratie en hypotheek

• 4 september 2019
  • 6 reacties
  • 359 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Beste Tele2,

op 01-08 heb ik het toestel volledig afbetaald. het laatste deel zou geincasseerd worden met de maandfactuur op de 25-08. Na 5 werkdagen zou dan de BKR verwijderd worden.
Inmiddels is het 04-09 en de BKR is niet verwijderd en de klantenservice kan ons niet helpen.
Wij komen nu echt in nood voor onze hypotheekaanvraag omdat het openstaande krediet ervoor zorgt dat de bank ons niet kan helpen.
Ondertussen voelen wij ons onjuist geinformeerd door tele2 en weten niet meer waar we aan toe zijn.
Wij zien meerdere zaken opgelost via het forum vandaar dat we dit proberen!

Groet,
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 5 september 2019, 15:03

@KMtap Ik snap dat er wat verwarring is ontstaan maar leg het graag uit.
De verwerkingstijd kan per situatie verschillen. Als je het toestelkrediet afgelost hebt melden wij deze af bij het BKR. Maximaal 5 werkdagen nadat de laatste betaling verwerkt is wordt de BKR registratie opgeheven.

De BKR registratie zou in jouw situatie reeds verwijderd moeten zijn. Het lijkt erop dat er iets mis gaat. Ik zoek dit graag voor je uit.
Kun je me een privébericht sturen met daarin je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer?

Alvast bedankt,
Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Die 5 werkdagen is niet wat er in de andere topics wordt genoemd. Je hebt de factuur met laatste toesteldeel nu betaald, maar je kan deze tot 30 dagen na incasso terugboeken (storneren). Daarom wordt er 6 weken aangehouden nadat deze factuur is betaald voordat men het krediet bij de BKR kan uitschrijven.
Oke dat is wel weer nieuwe informatie. Intussen zijn we al meer dan een maand bezig en hebben we echt alle termijnen en dagen al een keer gehoord. heel erg balen dit.
Reputatie 7
Badge +4
Wacht even af of een moderator (naam + van Tele2) nog iets voor je kan doen. Maar dit soort processen hangen vast aan wettelijke eisen, dus daar kunnen ze niet van afwijken.

Het is weer! een goede waarschuwing voor mensen om goed na te denken wanneer ze hun nieuwe telefoon met een lening die bij het BKR wordt geregistreerd aanschaffen. Het is altijd het overwegen waard om vooraf te sparen en direct een deel van de telefoon te betalen. Tot 250 euro telefoon lening worden niet geregistreerd en tot 500 euro leuke telefoons kunnen worden gekocht.
Ja dankjewel. In de toekomst gaan wij het anders aanpakken. Voor nu is het vooral de onjuiste informatie bij tele2 die ons in een hele lastige situatie heeft gebracht omdat ons elke keer andere informatie is gegeven.
Reputatie 4
Badge
@KMtap Ik snap dat er wat verwarring is ontstaan maar leg het graag uit.
De verwerkingstijd kan per situatie verschillen. Als je het toestelkrediet afgelost hebt melden wij deze af bij het BKR. Maximaal 5 werkdagen nadat de laatste betaling verwerkt is wordt de BKR registratie opgeheven.

De BKR registratie zou in jouw situatie reeds verwijderd moeten zijn. Het lijkt erop dat er iets mis gaat. Ik zoek dit graag voor je uit.
Kun je me een privébericht sturen met daarin je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer?

Alvast bedankt,
Petra
Reputatie 4
Badge
Helaas heb ik geen reactie meer ontvangemn van TS. Ik ga het topic daarom hierbij sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra