vraag

BKR Registratie "code 2"

• 21 september 2020
  • 0 reacties
  • 77 x bekeken

Goededag,

Ik heb een BKR registratie die verwijdert zou worden door Tele2, maar dit is niet gebeurt. Mogelijk omdat ik contact heb gehad met 20 verschillende Tele2 medewerkers en ze allemaal een ander verhaal hadden, is het waarschijnlijk mis gegaan. Het is onmogelijk om buiten de klantenservice iemand aan de lijn te krijgen, of aan de chat te krijgen, die concreet iets met je kan afspreken, en je niet na 5 minuten vergeten is. Zelf wanneer ik brieven stuur ter attentie van de directie of de financiële afdeling, krijg ik een lullig en kort e-mailtje retour van een klantenservicemedewerker die eigenlijk de hele brief niet beantwoord. 

Het hele verhaal hoe ik überhaupt de registratie heb gekregen is al wettelijk fout. Tele2 is verplicht de klant te waarschuwen bij een achterstand in betalingen, en is verplicht om de klant de kans te geven zich te herstellen. Ik was me van geen kwaad bewust tot Tele2 opeens mijn abonnement beëindigde door een openstaande rekening. Daarna kreeg ik een factuur voor bijna de gehele telefoon. Daar ik die factuur niet in één keer kon betalen was de vordering uit handen gegeven aan Bos Incasso. Geen kans dus bij Tele2 om samen tot een oplossing te komen, want ja, Tele2 communiceert nu eenmaal niet. Door te chatten met Tele2 kwam ik er uiteindelijk achter dat de vordering bij Bos Incasso lag. Bos Incasso gaf weer aan de vordering doorgegeven te hebben aan LAVG. Mogelijk had Bos Incasso het te druk. Ook hier, moest ik zelf achter komen, want er kwam weer geen post en geen e-mail van zowel Bos Incasso als LAVG. Het heeft super lang geduurd (maanden) voor de eerste brief kwam, en toen hebben ze me ook maar meteen een codering gegeven. 

Zover ik weet, is men ook verplicht je te waarschuwen vóór men je een codering geeft. Je moet je voorstellen, dat ik in al die tijd geen enkele herinnering, aanmaning, of wat dan ook heb gehad. Nadat ik Tele2 hierover gesproken had, zou mijn BKR registratie verwijdert worden (dus niet gesloten, maar verwijdert) als ik alles betaald had. Nadat ik betaald had, heb ik meerdere malen gesproken met diverse Tele2 medewerkers. Via chats, telefonisch, ik heb brieven gestuurd.. Ik word van kastje naar de muur gestuurd, er wordt vanalles beloofd, en toch heb ik nog steeds een BKR registratie. Naar mijn weten is deze registratie onterecht en onwettig. Daarnaast dient men hun belofte na te komen, en dat is het verwijderen van mijn code 2 registratie.

Ik wil hierbij dan ook vriendelijk, doch dringen verzoeken, om mijn registratie dan eindelijk te verwijderen. Ik heb geen trek om een proces te moeten starten via de geschillencommissie en dit lijkt me ook volkomen onnodig. Hopelijk zitten er op dit forum wel Tele2 medewerkers die hun de beloften van hun collega's waar zullen maken, zodat ik binnenkort eens een keer langs de bank kan voor een hypotheek. 

0 reacties

Geen reactie

Reageer