vraag

BKR registratie

• 6 mei 2020
  • 1 reactie
  • 153 x bekeken

Beste,

Wij worden nu na €50 telefoonkosten verder steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn zusje had haar telefoon op mijn moeders naam staan, maar ivm de hypotheek hebben ze dit over laten zetten vanaf 1 April 2020.

6 April is dit toestel afbetaald en zijn gegevens over gezet naar mijn zusje haar naam inclusief bankrekening nummer.

Na deze betaling zou de BKR registratie van mijn moeders naam af zijn zodat zij geen problemen zouden krijgen met de hypotheek. Je raad het vast wel, nu 06-05-2020 is dit nog steeds niet geregeld! En op Tele2 staan de gegevens goed genoteerd maar bij de BKR zit niks in de wachtrij of is er überhaupt niks aangepast! Met gevolg dat mijn ouders nu in de problemen komen met het kopen van hun nieuwe woning. Tele2 komt hier in ons niet tegemoet en mijn ouders zitten nu dus met grote problemen!!! Tele2 zou toch gewoon in contact moeten komen met de BKR aangezien ze daarmee samen werken, om dit aan te laten passen. 

is er iemand die ons hierbij nog kan helpen!! Dit moet deze week geregeld worden

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Ze werken niet samen. Een aanbieder van kredieten is verplicht melding te doen van een lening en eventuele achterstanden. Na een onherroepelijke terugbetaling van het krediet volgt daar weer een melding van naar BKR. Dat zijn regels die niet omzeild kunnen worden. Onheroeppelijk betekend namelijk dat b.v. bij automatische incasso' s de storneringstermijn voorbij moet zijn. Dat is volgens mij 30 dagen. Daarna gaat pas het proces lopen om e.e.a. te melden, vandaar dat Tele2 6 weken na laatste incasso afboeking hanteert.

Jammer dat de hypotheek adviseur niet eerder heeft aangegeven dat deze toestelling invloed heeft op het hypotheek bedrag. Anders zaten je ouders niet in deze situatie. Tele2 klantenservice kan wel een emailtje sturen wat sommige banken accepteren voorafgaand aan de definitieve BKR afmelding.

Reageer