beantwoord

BKR afmelding en graag mail toestelkrediet betaald

• 13 september 2018
  • 7 reacties
  • 1305 x bekeken

Beste Tele2,

Bij het aangaan van een nieuw abonnement heb ik ook een nieuw toestel genomen. Deze staat nu geregistreerd bij het BKR.
Vanwege het aanvragen van een nieuwe hypotheek heb ik via mijntele2 het toestelkrediet in 1x afgelost zodat deze bij het BKR afgemeld kan worden.
Het gaat hierbij om factuurnummer NHSRS-2000101489

Op mijntele2 bij toestelkrediet stonden 2 toetsellen geregistreerd. Beide toestellen staan op een nog te betalen krediet van €0,-
Een oud Galaxy S7 toestel (gaat niet om deze)
En het nieuwe toestel Galaxy S9 (om deze gaat het)
Bedrag hiervan was €624
factuurnummer NHSRS-2000101489

Telefonisch contact gehad met een medewerker en gevraagd hoelang het duurt voor jullie deze afmelden bij het BKR.
Helaas begreep deze mij niet en kwam ik ook niet verder. En zei alleen dat dit 5 jaar blijft staan.
Dit weet ik, maar mijn vraag was wanneer het afgemeld wordt. Ik kwam maar niet verder bij deze medewerker dus vandaar dat ik nu hier op het forum om hulp vraag.

Via een speurtocht hier op het forum begrijp ik inmiddels dat het bij jullie 6 weken duurt tot deze wordt afgemeld bij het BKR.
Dit is voor onze hypotheek aanvraag veels te lang.
(Bij andere bedrijven oa leasemaatschappijen wordt dit binnen 3 werkdagen afgemeld.)

Bij een ander forumpost zag ik dat jullie een mail kunnen sturen waarin wordt aangegeven dat het krediet volledig is ingelost en dat deze zal worden afgemeld bij het BKR.

Zie https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/bkr-registratie-opzeggen-70571

Zo een mail zou ook ik heel graag willen ontvangen zodat we bij de hypotheek aanvraag dit kunnen laten zien en niet in problemen komen hierdoor.

Graag zie ik van jullie zsm een mailtje tegemoet waarin dus wordt aangegeven dat het krediet van €624 is afgedaan en wij geen lopende kredieten meer bij jullie hebben lopen.

Gaat dus om factuurnummer: NHSRS-2000101489
Toestel Samsung S9
Mijn klantnummer is: *privégegevens verwijderd door moderator*

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Leonie van der Zee
icon

Beste antwoord door Leonie81 19 september 2018, 18:59

opgelost en kan worden gesloten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Goedemorgen, kan dit zsm opgepakt worden? We hebben een officiële mail van jullie nodig waarin staat dat wij het volledige krediet hebben afbetaald, dat er geen krediet meer open staat en dat het wordt afgemeld bij de BKR of al reeds is afgemeld.

Heb het krediet bijna 2 weken geleden via de Ideal link op de MijnTele pagina voldaan.
Bij jullie staat 6 weken voor afmelding bij het BKR dus ga er in ieder geval vanuit dat dit over 4 weken dan ook geregeld is aangezien er dan de 6 weken voorbij zijn.

Had jullie hier vorige al week over gesproken en toen werd mij de officiële mail direct beloofd maar heb deze nog steeds niet ontvangen!

Nu heb ik een afwijzing op de aanvraag van een hypotheek op het krediet welke er niet meer is.
Kunnen jullie ASAP regelen dat we alsnog deze mail krijgen. Hier heeft de bank voldoende aan en wordt onze hypotheek alsnog geaccepteerd. Anders staan we op straat!!!

Dus graag een officiële mail met duidelijk aangegeven dat het volledige krediet is afbetaald en dat er geen enkel krediet meer bij jullie open staat en dat het reeds wordt afgemeld bij de BKR.

Dit lijkt mij niet zo moeilijk.

Dank jullie wel.

Groeten
Leonie
Gaat om het toestel Galaxy S9
Bedrag hiervan was €624
factuurnummer NHSRS-2000101489
Reputatie 7
Badge +4
Dit soort speciale financiele vragen zijn niet echt geschikt voor een klantenforum waar je deze vraag stelt. Je praat hier voornamelijk met medeklanten en moderators om discussies in goede banen te leiden. Verwerken van betalingen en meldingen naar het BKR zijn processen die niet zomaar zijn ontstaan. Die verwerkingstijd van zoiets kan b.v. aan wettelijke bedenk/annulerings termijnen zijn gekoppeld.

Kun je de status van je krediet niet zien in de mijn.tele2.nl omgeving?
Dacht dat Tele2 hier ook op mee leest aangezien andere met een zelfde soort vraag wel zijn geholpen.
Op mijntele2 staat krediet op afbetaald echter hebben we hier een officiëel bericht van nodig.
Reputatie 4
Badge
Hi Leonie81,

Wij hebben alleen de mogelijkheid om aan te geven of de toestelfactuur is voldaan. Voor een bevestiging dat de BKR registratie is komen te vervallen zul je contact moeten opnemen met BKR.
Indien dat voldoende is, zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
opgelost en kan worden gesloten.
Graag slotje op deze post. hoeft geen verdere acties benodigd.