vraag

bkr

• 18 november 2020
  • 15 reacties
  • 378 x bekeken

Spoed vraag!!!'Helaas weet ik geen raad meer. Afgelopen dagen vaak Tele 2 gebeld maar helaas wordt er elke keer een andere uitleg gegeven. Daarnaast krijg ik beloftes dat mijn code 2 verwijderd zal worden uit de BKR registratie en zij mij zullen bellen. Echter wordt ik niet gebeld en alles blijft maar liggen. Er wordt ook vaak benoemd dat er storing is in hen service. Zeer vervelend dat elke medewerker iets anders zegt. 

ik had 2 abonnementen lopen en deze heb ik vroegtijdig stop gezet. De factuur hiervan heb ik betaald. Echter was mijn BKR registratie nog niet beëindigd. Ik ben bezig met een hypotheekaanvraag en tijdens deze aanvraag kwam ik hier achter. Nu heb ik tele 2 gebeld en blijkbaar stond er een rekening nog open van 2019. Dit heb ik inmiddels ook betaald. Nou geeft de ene medewerker aan dat ze meteen mijn BKR gaan verwijderen andere zegt 21 dagen en weer een andere 10dagen.bevestigingsmail is ook niet genoeg blijkbaar. Banken accepteren het niet. echter moet ik ivm hypotheek aanvraag dit zo snel mogelijk afhandelen. ik weet niet hoe ik het moet doen, maar wordt er niet blij van en vooral niet van de verschillende adviezen die ik krijg van tele2. Help me!!

15 reacties

krijg ik nog een antwoord? graag wil ik snel geholpen worden gezien de spoed ivm hyptoheekaanvraag

Reputatie 7
Badge +4

Dit is een klantenforum, je praat hier met andere klanten en overdag zijn er ook twee moderators die wel eens cases oppakken, maar directe klantenservice is er alleen telefonisch. 

Maar als er achterstanden zijn geregistreerd dan kunnen die niet zomaar worden weggehaald. Dat is het hele punt van BKR dat krediet verstrekkers kunnen zien wat het betaalgedrag was van een potentiële klant.  Dus als je bijvoorbeeld een A2 registratie hebt zal na betaling van de achterstand een H van herstel worden geplaatst. Deze A2 wordt na 5 jaar pas definitief verwijderd.

Maar bovenstaande is dus een aanname, je vermelde niet precies wat voor registratie jij hebt.

Reputatie 7
Badge +1

Op het klanten forum zijn de Tele2 moderators net als de klantenservice actief overdag op werkdagen en behandelen zij topics op volgorde van binnenkomst. Voor direct contact is er alleen de telefonische klantenservice. Een A codering kan niet verwijderd worden, omdat er wel degelijk sprake is geweest van een achterstand. Zodra de betaling is verwerkt kan er een H (hersteld) code aan worden toegevoegd. Daarna wordt de codering bij het BKR na vijf jaar totaal verwijderd. Dat zijn wettelijke regelingen. Een Tele2 moderator kan voor je nazoeken wat de status is van de H melding aan het BKR. Of een hypotheekverstrekker bereid is om een hypotheek te verstrekken bij een H melding is aan de hypotheekverstrekker zelf. Daar zal je zelf naar moeten informeren.

Hoi Eric, 

ik weet dat het een platform is voor klanten. Echter kunnen de moderators ook reageren. 

ik snap je uitleg, maar het zit toch wat anders. 

bedankt voor je reactie

Ik weet echt geen raad meer. Telkens geven ze aan dat ze het gaan oplossen, maar niemand doet iets. Zelfs mijn betaling is nog niet ingevoerd. Ieder keer een andere uitleg en wordt telkens aan de lijn gehouden. Ik heb dit nog nooit bij geen een provider meegemaakt. ik ben er echt klaar mee.

Reputatie 5
Badge

Hallo @Melos,

Welkom op de Community! Ik ga er alles aan doen om je goed te helpen.

Een nieuw huis kopen, spannende tijden! Goed dat je al je rekeningen aan ons hebt betaald. Maar wanneer heb je jouw laatste rekening betaald ons? Stond er een rekening open sinds 2019? Dan heb je hier aanmaningen voor en een BKR registratie, hier loop je tegenaan bij jouw hypotheek aanvraag. Als je deze rekening recent betaald hebt dan hebben wij wel tijd nodig om dit te regelen. Dit kan inderdaad 21 dagen duren!

Wel heb ik een aantal vragen zodat we je beter kunnen helpen! Watvoor BKR registratie heb jij? Waarom stond er nog een rekening open bij ons? Kan je uitleggen wat er gebeurd is?  Persoonlijke gegevens kan je in een PB aan mij sturen! Dat hoeft niet openbaar.

Dit is een klant helpt klant platform, wij proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. Daarom duurt het even voordat wij reageren. Als je direct met spoed geholpen wilt worden dan kan je beter een ander kanaal kiezen.

Ik hoor graag van je zodat ik dit tot de bodem kan uitzoeken voor jou! :thumbsup:

Wat voor BKR registratie heb jij? Ik heb codering 2 staan bij BKR. 

Waarom stond er nog een rekening open bij ons? Kan je uitleggen wat er gebeurd is? Blijkbaar had ik een rekening open staan van december 2019. Dit is mij helemaal ontgaan. Ik heb hiervoor geen incasso gehad. Als dat zo was had ik allang iemand aan de deur gehad, maar dat is ook niet gebeurt. Reeds heb ik contact gehad met je collega en die gaf aan dat er nog een bedrag open stond. Ik heb een rekeningnummer gekregen waar ik het openstaande bedrag op kon storten. Dit heb ik dinsdag ochtend gedaan onder vermelding van mijn klantnummer. Ik heb eventueel de screenshot nog van het Chatgesprek. 

ik kon inderdaad een andere kanaal kiezen, maar heb alles al geprobeerd. Niemand die mij helpt of in ieder geval goed uitleg geeft wat ik moet. 

dit gebeurt nu elke keer. iedere medewerker geeft aan dat ze het gaan onderzoeken en mij gaan helpen, maar helaas weer een dag verder en nog geen stap verder. Ook contact gehad met klantenservice, niemand die mij eens te woord staat. Ik ga een klacht indienen.

Reputatie 7
Badge +4

Directe klantenservice is er alleen telefonisch.

Dit is een klantenforum met 2 moderators. Cas werkt niet elke dag, vandaag heeft hij nog geen posts geplaatst. Je hebt wel de nodige vragen al beantwoord zodat hij, waarschijnlijk volgende week, daarmee aan de slag kan. Maar in zijn initiële reactie zag je al dat een termijn van 21 dagen reëel is. Als de registraties bij het BKR terecht zijn zullen die niet verdwijnen. Wel moet die H er dan bij ten teken dat alles nu wel betaald is.

Directe klantenservice is er alleen telefonisch.

Dit is een klantenforum met 2 moderators. Cas werkt niet elke dag, vandaag heeft hij nog geen posts geplaatst. Je hebt wel de nodige vragen al beantwoord zodat hij, waarschijnlijk volgende week, daarmee aan de slag kan. Maar in zijn initiële reactie zag je al dat een termijn van 21 dagen reëel is. Als de registraties bij het BKR terecht zijn zullen die niet verdwijnen. Wel moet die H er dan bij ten teken dat alles nu wel betaald is.

Eric bedankt. maar het ligt niet zo hoe jij het nu uitlegt. Ik heb klantenservice nu al heel vaak gebeld. elke keer krijg ik iets anders te horen. Dus ben er klaar mee. heb al een klacht ook via consumentenbond ingediend. puur over de feit dat ik verschillende dingen krijg te horen. Ik zou 2 dagen geleden teruggebeld worden, maar dat is ook niet gebeurt. Daarnaast gaat het niet over dit platforum, maar in het algemeen over het bereikbaarheid van Tele2. 

Reputatie 7
Badge +4

Tja, de Consumentenbond treedt echt niet op bij individuele gevallen. Zeker BKR registraties zijn een serieuze zaak. Maar je hebt gelijk, je hebt en hoeft niet alle ins en outs publiekelijk te delen. Dan is het even wachten totdat Cas je verder van info kan voorzien, want hij kan wel in de Tele2 systemen kijken.

Hoi eric, bedankt voor het meedenken. Buiten BKR is mijn betaling ook nog niet verwerkt. Ze geven 3 werkdagen aan en het is vandaag de 5de werkdag. helaas komt tele2 zijn afspraken niet goed na. 

Buiten consumentenbond heb ik ook een feedback formulier ingevuld van tele2. 

Reputatie 7
Badge +4

Als het al 3 werkdagen is, dan zou het ook kunnen dat er nog meer facturen openstaan?

Bel anders nog eens de klantenservice.

Hoi eric,

heb ik al gedaan. Dit is de enige rekening geven ze aan. Helaas hebben ze het nog niet verwerkt gaan ze nog doen. Dit is elke keer zo wordt gewoon aan de lijn gehouden. Dat is de reden ook dat ik gefrustreerd raak. Als ik nou een antwoord krijg en ze komen hen afspraken na is het prima . 

Reageer