beantwoord

Bijna 2000 euro aan kosten extra help

• 22 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 243 x bekeken

Ik ben helemaal in shock, wij zijn net terug van vakantie en ik kijk op mijn tele 2 om te zien of ik extra kosten heb, en zie dat ik voor bijna 2000 extra kosten heb gemaakt. Waarschijnlijk is dit in het vliegtuig gebeurd en heeft het toestel verbinding gemaakt met een sateliet.
Ik dacht dat je hier tegen beschermd was als consument. Ik heb ook geen sms je gekregen dat ik iets deed. Ben er echt heel naar van en dacht dat dit soort dingen niet meer kunnen gebeuren, maar dus toch......
  • Bellen/Sms'en/Mms'en in Nederland
  • €0
  • Bellen/Sms'en/Mms'en ontvangen in het buitenland
  • €0
  • Bellen/Sms'en/Mms'en vanuit het buitenland
  • €0
  • Internetgebruik in Nederland
  • €0
  • Internetgebruik in het buitenland
  • €1.9237
Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe dit komt, ben er echt helemaal ondersteboven van zoveel geld. Dit kan toch niet waar zijn??
icon

Beste antwoord door Moo1112 22 augustus 2019, 13:28

Aarhg ik heb gebeld en jullie hebben gelijk, het is inderdaad 1,92 extra. Door de punt en de jetlag heb ik het niet goed gezien. Ben zo opgelucht en heel erg bedankt voor de snelle reacties daardoor durfde ik te bellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bel even de klantenservice, die kunnen nakijken of je een sms verstuurd hebt om de bill shock prevwntie te bypassen.
Dat ga ik ook doen, maar ben nu nog te emotioneel/boos erover, en vind het fijner om eerst het op deze manier te proberen. Moet even rustig worden.
Maar bedankt voor je snelle reactie!
Reputatie 4
Badge +2
Weet je zeker dat het 2000 euro is, ik zie de punt na de 1 staan, dan zou het gaan om 1 euro en 92,37 cent.
Denk niet dat dat zo is, want tele2 gebruikt een komma bij de facturen. En geen punten. En er staat dus echt een punt.
Maar bedankt voor je reactie en het meedenken. Durf nog niet te bellen ben bang dat ik te emotioneel wordt, zoveel geld...
Reputatie 4
Badge +2
Wel raar dan dat er 4 cijfers achter de punt staan.
Nu staat er eigenlijk dat het 19237 euro is, dat zou pas een schok zijn.

Hier lees ik dat de standaard limiet € 10 is voor buiten de bundel kosten en dan zou je een SMS moeten krijgen met opties, zie : https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/?sqr=limiet
Omg dat zou pas echt heel erg zijn, kan dit niet geloven dat dit mij moet overkomen....
Bedankt voor je bericht ik heb verder geen sms jes gehad over extra verbruik.
Reputatie 4
Badge +2
Daarom denk ik dat het toch minder dan 2 euro is.
Je zou toch ook echt veel data moeten hebben verbruikt voor je aan zo'n bedrag komt, heb je in dat vliegtuig dan ook veel internet data verbruikt?
Nu staat er eigenlijk dat het 19237 euro is, dat zou pas een schok zijn.

Voor 19237 met een punt zou er 19.237 moeten staan dus met de punt achter de 9
Ik vermoed dus dat het toch bijna 2 euro is, bel toch maar even ter geruststelling/.
Aarhg ik heb gebeld en jullie hebben gelijk, het is inderdaad 1,92 extra. Door de punt en de jetlag heb ik het niet goed gezien. Ben zo opgelucht en heel erg bedankt voor de snelle reacties daardoor durfde ik te bellen.
Reputatie 4
Badge +2
Goed dat je gebeld hebt, kan je nu weer bijkomen van de jetlag i.p.v. een hoge rekening.
Blijft toch apart dat ze nu een punt gebruikt hebben.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zag je bericht en ik dacht die moet even snel geholpen worden, want bijna €2000 buiten de bundel is wel heel erg veel. Ik kan me voorstellen dat je, je dan helemaal dood schrikt en na een dure vakantie totaal niet op zit te wachten.
Gelukkig heb je het zelf al gezien dat het gaat om €1,92. Een pak van je hart lijkt me. Gelukkig is het opgelost. Iets fijner thuis komen.

Groeten Anton
Reputatie 7
Badge +4
@Anton van Tele2 top voor de snelle actie. Ik kon me het al bijna niet voorstellen. Het billshock protectie systeem heeft het nog nooit laten afweten in een topic op het forum. Maar goed, je zal maar internet in het vliegtuig willen gebruiken, b.v. voor zakelijke toepassingen, dan is het toch wel mooi dat zoiets kan, al betaal je dan 10 euro per mb.
Reputatie 3
Badge +1
Wegens inactiviteit gesloten.