beantwoord

Bijbetaling voor het toestel bij verlenging abonnement

  • 14 juni 2017
  • 5 reacties
  • 882 x bekeken

Reputatie 1
Beste Tele2 Medewerker, Lezer,

Velen zullen bekend zijn met de term “de klant is koning”, bij Tele2 voel ik me enkel “koning” wanneer het gaat om een abonnement te verlengen of aan te schaffen.

Ik heb een aflopende abonnement bij Tele2 (per augustus). Ik heb ervoor gekozen om mijn mobiele abonnement te verlengen, om te kunnen genieten van mijn nieuwe toestel (Samsung Galaxy s8). Ik heb ervoor gekozen om €312, eenmalige kosten te betalen om zo minder per maand te betalen. Omdat ik student ben en maandelijks krap bij kas zit, heb ik meerdere malen bij de klantenservice informatie opgevraagd m.b.t. de eenmalige toestel kosten. Mij is MEERDERE keren door Medewerkers gegarandeerd, dat deze kosten op het eerst volgende factuur met INGANG VAN DE NIEUWE ABONNEMENT in rekening wordt gebracht. Ik heb dit meerdere malen nagevraagd omdat ik zeker wou zijn om zo niet tot verassingen te komen. Ik heb als student niets te besteden en ik heb toen ingestemd met het verlengen, omdat ik 4 maanden de tijd zou hebben om dit bedrag bij elkaar te sparen.

Vandaag keek ik op mijn Tele2 App, en wat ik zag heeft bijna geleid tot een hartstilstand. Ik zie dat ik deze maand de eenmalige kosten moet betalen, in plaats van Augustus. Ik heb meteen gebeld en gesmeekt om dit recht te zetten omdat ik anders in de schulden kom. Ik heb geen enkele mogelijkheid om dit bedrag bij elkaar te krijgen om het alsnog te voldoen deze maand. Ik heb aangegeven dat ik door verkeerde toezeggingen mijn abonnement heb aangeschaft en dat ik als student dit bedrag never bij elkaar krijg deze maand. Ondanks het feit dat ik door medewerkers van Tele2 verkeerde informatie heb gekregen, krijg ik enkel te horen “sorry wij kunnen u niet helpen, het is niet anders”. Dit is echt belachelijk en absurd. Hoe kan je iemand expres de afgrond in duwen? Ik heb zo vaak gebeld om van verschillende medewerkers deze bevestiging te krijgen (omdat ik weet dat er door een aantal medewerkers, geen juiste informatie wordt verschaft). Ik heb alles eraan gedaan om dit te voorkomen en nu krijg ik te horen dat ik pech heb en niks anders kan doen…

Ondanks dat het niet mijn fout is heb ik het volgende voorgesteld:
- Geef mij 1 maand uitstel zodat ik dit geld bij elkaar kan sparen.
- Laat mij dit bedrag om termijnen aflossen.
- Bied mij (waar ik recht op heb als klant. En al helemaal bij verkeerde toezeggingen) een passende alternatief.

Kan iemand bij aanraden welke stappen ik hier tegen kan nemen? Want ik weet me echt geen raad meer. Ik kan dit geld op geen enkele manier bij elkaar krijgen in zo een korte termijn. Zijn juridische stappen mogelijk? Ik heb de gesprekken van de medewerkers opgenomen en ik kan zo wellicht een succesvolle poging doen om mijn abonnement op te zeggen? Mijn opzegtermijn is overigens al verstreken, als ik dit eerder had geweten had ik dit NOOIT gedaan.
icon

Beste antwoord door Jurrien van Tele2 15 juni 2017, 10:51

Hallo Bouch en welkom op ons forum.
Wat balen dat er miscommunicatie is ontstaan over de bijbetaling van het toestel. De regel hierin is dat de kosten in rekening worden gebracht zodra het toestel ontvangen is. Ik begrijp dat dit tegenstrijdig is met wat er telefonisch is besproken. Daarvoor mijn excuses.
Ik ga graag voor je op zoek naar een optie om je wat langer de tijd te geven dit bedrag te sparen zodat het geen problemen oplevert. Hier kom ik op terug.

Groeten Jurrien
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 1
Wacht even de reactie af van een moderator die je kunt herkennen aan de toevoeging @Tele2 achter de naam.

Is de reactie niet het antwoord wat je hoopt te krijgen op je vraag dan zijn juridische stappen natuurlijk altijd mogelijk.
Er is vast wel een juridisch loket in je gemeente waar je om advies en hulp kunt vragen.
Succes ermee !
Bedankt Karin!

Ik zal het even afwachten voordat ik het juridisch loket bel.

Aanvulling voor Tele2 medewerkers: Ik heb niets aan een antwoord om een klachtenformulier in te vullen, want wij weten beiden dat dit tot niets gaat resulteren. Graag met passende oplossing komen, want dit kan natuurlijk niet..... Een klant onder valse toezeggingen binnen halen is gewoon schandalig.
Badge
Hallo Bouch en welkom op ons forum.
Wat balen dat er miscommunicatie is ontstaan over de bijbetaling van het toestel. De regel hierin is dat de kosten in rekening worden gebracht zodra het toestel ontvangen is. Ik begrijp dat dit tegenstrijdig is met wat er telefonisch is besproken. Daarvoor mijn excuses.
Ik ga graag voor je op zoek naar een optie om je wat langer de tijd te geven dit bedrag te sparen zodat het geen problemen oplevert. Hier kom ik op terug.

Groeten Jurrien
Reputatie 1
Hallo Bouch en welkom op ons forum.
Wat balen dat er miscommunicatie is ontstaan over de bijbetaling van het toestel. De regel hierin is dat de kosten in rekening worden gebracht zodra het toestel ontvangen is. Ik begrijp dat dit tegenstrijdig is met wat er telefonisch is besproken. Daarvoor mijn excuses.
Ik ga graag voor je op zoek naar een optie om je wat langer de tijd te geven dit bedrag te sparen zodat het geen problemen oplevert. Hier kom ik op terug.

Groeten Jurrien
Bedankt voor uw reactie en de passende oplossing in mijn privé inbox!
Reputatie 7
Badge
Beste Tele2 Medewerker, Lezer,

Velen zullen bekend zijn met de term “de klant is koning”, bij Tele2 voel ik me enkel “koning” wanneer het gaat om een abonnement te verlengen of aan te schaffen.

Ik heb een aflopende abonnement bij Tele2 (per augustus). Ik heb ervoor gekozen om mijn mobiele abonnement te verlengen, om te kunnen genieten van mijn nieuwe toestel (Samsung Galaxy s8). Ik heb ervoor gekozen om €312, eenmalige kosten te betalen om zo minder per maand te betalen. Omdat ik student ben en maandelijks krap bij kas zit, heb ik meerdere malen bij de klantenservice informatie opgevraagd m.b.t. de eenmalige toestel kosten. Mij is MEERDERE keren door Medewerkers gegarandeerd, dat deze kosten op het eerst volgende factuur met INGANG VAN DE NIEUWE ABONNEMENT in rekening wordt gebracht. Ik heb dit meerdere malen nagevraagd omdat ik zeker wou zijn om zo niet tot verassingen te komen. Ik heb als student niets te besteden en ik heb toen ingestemd met het verlengen, omdat ik 4 maanden de tijd zou hebben om dit bedrag bij elkaar te sparen.

Vandaag keek ik op mijn Tele2 App, en wat ik zag heeft bijna geleid tot een hartstilstand. Ik zie dat ik deze maand de eenmalige kosten moet betalen, in plaats van Augustus. Ik heb meteen gebeld en gesmeekt om dit recht te zetten omdat ik anders in de schulden kom. Ik heb geen enkele mogelijkheid om dit bedrag bij elkaar te krijgen om het alsnog te voldoen deze maand. Ik heb aangegeven dat ik door verkeerde toezeggingen mijn abonnement heb aangeschaft en dat ik als student dit bedrag never bij elkaar krijg deze maand. Ondanks het feit dat ik door medewerkers van Tele2 verkeerde informatie heb gekregen, krijg ik enkel te horen “sorry wij kunnen u niet helpen, het is niet anders”. Dit is echt belachelijk en absurd. Hoe kan je iemand expres de afgrond in duwen? Ik heb zo vaak gebeld om van verschillende medewerkers deze bevestiging te krijgen (omdat ik weet dat er door een aantal medewerkers, geen juiste informatie wordt verschaft). Ik heb alles eraan gedaan om dit te voorkomen en nu krijg ik te horen dat ik pech heb en niks anders kan doen…

Ondanks dat het niet mijn fout is heb ik het volgende voorgesteld:
- Geef mij 1 maand uitstel zodat ik dit geld bij elkaar kan sparen.
- Laat mij dit bedrag om termijnen aflossen.
- Bied mij (waar ik recht op heb als klant. En al helemaal bij verkeerde toezeggingen) een passende alternatief.

Kan iemand bij aanraden welke stappen ik hier tegen kan nemen? Want ik weet me echt geen raad meer. Ik kan dit geld op geen enkele manier bij elkaar krijgen in zo een korte termijn. Zijn juridische stappen mogelijk? Ik heb de gesprekken van de medewerkers opgenomen en ik kan zo wellicht een succesvolle poging doen om mijn abonnement op te zeggen? Mijn opzegtermijn is overigens al verstreken, als ik dit eerder had geweten had ik dit NOOIT gedaan.
van
Badge
Dit topic is nu gesloten.
- Jurrien